Til OP: Du får ikke en nødvendigvis en bedre skærm af at gå i en "seriøs" butik - ofte er det jo de samme skærme der sælges rundt omkring
.
Hvis det du efterspørger er seriøs rådgivning omkring køb af skærm, så ville jeg umiddelbart starte med at frasortere Fona. Min erfaring er at hovedparten af sælgerne der ikke er specielt godt udrustet til at yde kompetent rådgivning omkring salget af TV. Her mener jeg ikke at Elgiganten er specielt meget værre. Jeg har ingen erfaringer med Expert, så dem tør jeg ikke udtale mig om. En butik som TC skulle forhåbentligt gerne have kompetent rådgivning - det er trods alt en af de ting som de "fører sig frem" på. Hifi-klubben burde jo også, men af hvad jeg har hørt så er de rimeligt biased mod LCD og især overfor NAD (som jo vistnok er deres eget mærke på et eller andet plan?).
Vær desuden opmærksom på at hvis du går ind et sted for at få seriøs og kompetent rådgivning, så vær opmærksom på at at den person du henvender dig til sandsynligvis spørger ind til hvorfor det er du gerne vil have LCD.
Det er sjovt som folk generelt efterspørger og higer efter at sælgere ude i butikkerne skal være mere kompetente i deres rådgivning, men når der spørges på forum på nettet så er man Fanatiker hvis man foreslår et Plasma til en der spørger efter LCD. I min verden så er kompetent rådgivning at spørge ind til kundens behov og herefter komme med nogle løsningsforslag som passer til dette. "LCD" eller "Plasma" er ikke et behov - det er en personlig præference, oftest avlet af fordomme. "God billedkvalitet", "God lyd", "Flot Design", "Lavt Strømforbrug", "Minimalt genspejling fra lysindfald" osv. er Behov. List disse op for en kompetent sælger og han vil forsøge at finde en løsning der passer dig (ihvertfald i en perfekt verden, ved ikke om det findes IRL). Om det er LCD eller Plasma burde være bedøvende ligegyldigt. Som det er fremført i tråden (omend ikke altid lige konstruktivt) så er genskin ikke længere kun et Plasma problem. Dette vil en kompetent sælger kunne informere dig om.
Du går jo netop efter en butik med kompetent rådgivning fordi du har indset at den kompetente sælger det sted ved mere om emnet end du gør. Så lad ham komme med nogle seriøse forslag på baggrund af dine behov, uden på forhånd at have fordomme omkring det ene eller det andet.
Sorry for den lange post, og det er absolut ikke altsammen møntet direkte på dig - mere et generelt indtryk.
OT: Vi kan måske nok blive enige om at i "I want LCD"-tråde kommer der ofte en del dumsmarte Plasma-bemærkninger. Men hvis man nu enten ignorerede dem, rapporterede dem eller blot sagde "Jeg har allerede bestemt mig, jeg ønsker ikke jeres gode råd, jeg ved bedre selv" så kunne man fange mange af disse diskussioner i opløbet.