recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Butik med LCD. Hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketButik med LCD. Hvor?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Stoney Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Mørklægningsgardiner er en fantastisk opfindelse. Jeg har brugt dem i mange år. Genskin er ikke et større problem end man gør det til.

Luk alt lys og varme ude...det giver jo en fin forklaring på, hvorfor at plasmaskærme tillige skal benyttes som varmeapparat...   Det ender jo som et helt kinderæg

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 13:16

Man blir åbenbart en smule mavesur over, at eje et middelmådigt LCD tv..

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 13:28
Dem som har den holdning at man ikke må bruge Mørklægningsgardiner går åbenbart heller ikke i bio eller kunne finde på og købe en projektor.
som kan give et bedre billede end både plasma og lcd med det rigtig udstyr.

De fleste havde jo crt tv og det var åbenbart langt mere genskin.

har da selv et lille 32 lcd og 50 tommer plasma. Jeg kan da heller se en meter på det lcd når solen står lige ind. Mit plasma har mindre genskin end mit tidligere crt tv. selvom det er 18 tommer større 

genskin er ikke et argument for at vælge mellem de to teknologier. der kan være andre som hvis man skal bruge sin skærm som en slags monitor. Eller man ikke har plads til en 42 eller 50 tommer skærm. Men køb stadig en med led belysning. Samsung har også lavet en med led og i 32 tommer tommer.

Redigeret af xcardman - 17-Juni-2009 kl. 13:42
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Ja, og du har sikkert et af de første medion plasma tv. Det vil lige passe til dig.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 14:14

hvorfor skal sådan nogle indlæg altid ende ud i plasma vs. lcd diskutioner, kunne vi ikke vende tilbage til topic..!

TC vesterbrogade kan godt anbefales. det virker som om de har forstand på tingende.

Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 14:15

Til OP: Du får ikke en nødvendigvis en bedre skærm af at gå i en "seriøs" butik - ofte er det jo de samme skærme der sælges rundt omkring .

Hvis det du efterspørger er seriøs rådgivning omkring køb af skærm, så ville jeg umiddelbart starte med at frasortere Fona. Min erfaring er at hovedparten af sælgerne der ikke er specielt godt udrustet til at yde kompetent rådgivning omkring salget af TV. Her mener jeg ikke at Elgiganten er specielt meget værre. Jeg har ingen erfaringer med Expert, så dem tør jeg ikke udtale mig om. En butik som TC skulle forhåbentligt gerne have kompetent rådgivning - det er trods alt en af de ting som de "fører sig frem" på. Hifi-klubben burde jo også, men af hvad jeg har hørt så er de rimeligt biased mod LCD og især overfor NAD (som jo vistnok er deres eget mærke på et eller andet plan?).

Vær desuden opmærksom på at hvis du går ind et sted for at få seriøs og kompetent rådgivning, så vær opmærksom på at at den person du henvender dig til sandsynligvis spørger ind til hvorfor det er du gerne vil have LCD.

Det er sjovt som folk generelt efterspørger og higer efter at sælgere ude i butikkerne skal være mere kompetente i deres rådgivning, men når der spørges på forum på nettet så er man Fanatiker hvis man foreslår et Plasma til en der spørger efter LCD. I min verden så er kompetent rådgivning at spørge ind til kundens behov og herefter komme med nogle løsningsforslag som passer til dette. "LCD" eller "Plasma" er ikke et behov - det er en personlig præference, oftest avlet af fordomme. "God billedkvalitet", "God lyd", "Flot Design", "Lavt Strømforbrug", "Minimalt genspejling fra lysindfald" osv. er Behov. List disse op for en kompetent sælger og han vil forsøge at finde en løsning der passer dig (ihvertfald i en perfekt verden, ved ikke om det findes IRL). Om det er LCD eller Plasma burde være bedøvende ligegyldigt. Som det er fremført i tråden (omend ikke altid lige konstruktivt) så er genskin ikke længere kun et Plasma problem. Dette vil en kompetent sælger kunne informere dig om.

Du går jo netop efter en butik med kompetent rådgivning fordi du har indset at den kompetente sælger det sted ved mere om emnet end du gør. Så lad ham komme med nogle seriøse forslag på baggrund af dine behov, uden på forhånd at have fordomme omkring det ene eller det andet.

Sorry for den lange post, og det er absolut ikke altsammen møntet direkte på dig - mere et generelt indtryk.

OT: Vi kan måske nok blive enige om at i "I want LCD"-tråde kommer der ofte en del dumsmarte Plasma-bemærkninger. Men hvis man nu enten ignorerede dem, rapporterede dem eller blot sagde "Jeg har allerede bestemt mig, jeg ønsker ikke jeres gode råd, jeg ved bedre selv" så kunne man fange mange af disse diskussioner i opløbet.

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Ja, og du har sikkert et af de første medion plasma tv. Det vil lige passe til dig.

What a snappy comeback

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Stoney Stoney skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Mørklægningsgardiner er en fantastisk opfindelse. Jeg har brugt dem i mange år. Genskin er ikke et større problem end man gør det til.

Luk alt lys og varme ude...det giver jo en fin forklaring på, hvorfor at plasmaskærme tillige skal benyttes som varmeapparat...   Det ender jo som et helt kinderæg

Der blev jeg faktisk skuffet, for min Pioneer bliver ikke ret varm. Den er faktisk ikke engang lun.

Utrolig som alle myter kommer på bordet i sådanne tråde, man skulle tro folk boede i en osteklokke, eller at man ikke har nogen reelle forudsætninger for at kunne udtale sig. Begge kan ikke bruges i direkte sollys. De bruger ca. lige meget strøm. De kan begge 2 brumme - LCD pga. belysningen, og plasmaen pga. kondensatorer i switch-mode forsyningen.

Så kan vi vist godt gå videre til topic.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 16:05

Man kan da ikk lade jer være i 5 min. hva.

Jeg formidlede bare videre hva min kammerat spurgte efter. Han har selv en Pana plasma, vist nok PX80, og uden at vide det tror jeg hans far synes der var for meget genskin i den skærm.

Men jeg har fået svar på det jeg søgte.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Dem som har den holdning at man ikke må bruge Mørklægningsgardiner

Har nogen fremført den holdning?

Jeg har i hvert fald ikke. Men dyrker man lyssky aktiviteter, må man forvente at blive prikket lidt til.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu