recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buttkicker hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Buttkicker hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Buttkicker hjælp
    Sendt: 23-April-2022 kl. 19:19
Jeg har et par spørgsmål ang. buttkickers, jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Sagen er at når der bliver spillet højt, kan de godt finde på at synge lidt med, altså lidt brummen/buller, kunne løsningen være at hæfte noget gulvtæppe fast under dem, så de er totalt skærmet af inde i sofaen? Det kan måske være lidt svært at forstille sig konstruktionen, sofaen består kun af træ og stof, intet metal, hver buttkicker har ca et hult rum på 35x35cm inde i sofaen, der  er frit luft under dem, det var der jeg havde tænkt mig at hæfte noget tæppe på. Tror i det vil reducer buller lyden.



Det andet spørgsmål er at jeg har brugt et 0.50mm tyk højtaler kabel (20m) er det et totalt no go, og har det nogen betydning når det kommer til rystelser (bas)?


Redigeret af mor4thi - 23-April-2022 kl. 19:22
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2022 kl. 19:21



Redigeret af mor4thi - 23-April-2022 kl. 19:23
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2022 kl. 20:47
Jeg har nogle der minder om de der og de er bare monteret på et stykke træ der sidder (i mit tilfælde) i mine stole. Jeg behøver ikke noget imellem dem.

Men har du styr på hvor de ruller af? Jeg kommer længere og længere ned og lige nu har jeg sat dem til at rulle af ved 50hz. Hvis de kommer til at spille med ved højere frekvenser kan det godt være uhensigtsmæssigt/irriterende
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2022 kl. 22:33
Jeg bruger pt en sub forstærker, der har jeg stillet cut off phase til 40hz og crossover til 50hz, det passer perfekt for mig syntes jeg :-) hverken for lidt eller for meget, men brummen/buller kan dog stadig være en udfordring : / det kunne være fedt hvis et stykke tæppe kunne afhjælpe problemet, eller hvis der er andre gode måder at tweak det på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu