recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buttkicker LFE Kit  -  ankom i dag :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketButtkicker LFE Kit - ankom i dag :)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 08:47
Tillykke med det!..

Kan man tillade sig at spørge, hvor meget du måtte af med??..

Så er det bare at smide Rambo på igen, også frem til scenen hvor han står på bilen med det "lille" anti-luft gevær!..

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost
Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 09:29
Det bliver spændende at høre mere om hvad den kan 

Jeg har selv købt 10 stk mini shakere fra ebay (magen til dem fra T-Hansen), og monteret 2 under hvert sæde på min 3 personers sofa.

Det virker rigtigt godt, men jeg tror nu nok Buttkickeren er vildere

En vild test af "røv-rystere" og seriøse subwoffere, er slowmotion scenen i Transformers i kampen med Decepticons, hvor Ironhide fyrer sin puls kanon af ned i asfalten og flyver henover en pige der sidder på gaden.

Det er den sygeste bas jeg nogensinde har oplevet
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

Jeg har selv købt 10 stk mini shakere fra ebay (magen til dem fra T-Hansen), og monteret 2 under hvert sæde på min 3 personers sofa.

En vild test af "røv-rystere" og seriøse subwoffere, er slowmotion scenen i Transformers i kampen med Decepticons, hvor Ironhide fyrer sin puls kanon af ned i asfalten og flyver henover en pige der sidder på gaden.

Jeg har en kammerat som har 5 bassshakers fra Thansen under sin sofa, men det kan ikke rigtig sammenlignes med Buttkickeren. Jeg troede sgu den ville begynde og flytte rundt med min sofa  Prisen er selvfølgelig også en anden, også arbejder den helt ned til 5Hz, så den skal også levere noget mere.

Jeg glæder mig i øvrigt til, at Transformers kommer på BD, fed fed film.

Redigeret af Iron Man - 12-Juni-2008 kl. 11:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:09

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Tillykke med det!..

Kan man tillade sig at spørge, hvor meget du måtte af med??..

Så er det bare at smide Rambo på igen, også frem til scenen hvor han står på bilen med det "lille" anti-luft gevær!..
Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost

Jo tak..

Jeg gav 5.500 for den....

Og Rambo har allerede været i afspilleren hehe

Redigeret af Iron Man - 12-Juni-2008 kl. 11:15
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:48

Aaaargh!!! Hvorfor refererer alle til Transformers når der skal testes gear??? Glem det faktum, at det er en øglefilm af dimensioner, men rent billedmæssigt er den slet ikke noget særligt. Epilepsi-klipning og stedvis halvgrynede billeder kan umuligt være en god oplevelse for filmnydere.

Selvfølgelig en ren subjektiv vurdering

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 13:09

BTW det var off topic, så jeg undskylder Iron Pants

Skynder mig at oprette en 'Død over Michael Bay'-tråd et andet sted

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Jeg har en kammerat som har 5 bassshakers fra Thansen under sin sofa, men det kan ikke rigtig sammenlignes med Buttkickeren. Jeg troede sgu den ville begynde og flytte rundt med min sofa  Prisen er selvfølgelig også en anden, også arbejder den helt ned til 5Hz, så den skal også levere noget mere.

Jeg glæder mig i øvrigt til, at Transformers kommer på BD, fed fed film.

Hvor nuanceret er buttkickeren ? her tænker jeg på om den bare rumler ens altid, eller om den rent faktisk ryster forskelligt alt efter hvilke frekvenser den bliver tilført ?

Jeg syntes at mine bassshakere bliver lidt dominerende og distraherende når jeg skruer dem for langt op, hvordan er det med buttkickeren ?

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Aaaargh!!! Hvorfor refererer alle til Transformers når der skal testes gear??? Glem det faktum, at det er en øglefilm af dimensioner, men rent billedmæssigt er den slet ikke noget særligt. Epilepsi-klipning og stedvis halvgrynede billeder kan umuligt være en god oplevelse for filmnydere.

Selvfølgelig en ren subjektiv vurdering

Det er vel ok at foreslå en film til at teste det nye legetøj med, og faktum er at den har en vild vild bas i den scene
Denon 3806 7.1 receiver
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
HarboSound Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 21:23

Hej,

Hvordan virker Buttkickeren i praksis i forhold til en højttalerenhed monteret under sofaen?

Jeg prøvede for ca 1 år siden at montere en 10" longstroke subwoofer enhed under min sofa, med 160W subwoofer forstærker koblet til. Resultatet var en masse vibrationer i sofaen, men jeg var nød til at skrue ned på et minimum da det i praksis er meget ubehageligt at blive rystet på denne måde.

Løsningen med en sub kostede mig 400kr for enheden og 800kr for forstærkeren. Derfor vil jeg gerne høre hvad man får for 5.500kr? Ud over at have brugt en masse penge

Er det overhovedet muligt at finde film/musik med frekvenser under 30Hz? Jeg kender pt ikke nogen, men vil meget gerne høre hvis I har nogle referencer. Seriøst!

Som eksempel har jeg målt frekvensen på Jennifer Warrens, The Hunter, nr 8, deep down. Bassen der slås an i starten af nummeret lyder DYYYB, men en måling viser at den ligger på 60Hz.

mvh Peter Harbo

Til top
MartinLynge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-April-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 21:46

hvis nogen skulle være interesseret har jeg muligvis et sæt Butt Kickers til salg. 2 kickers og original 2000W forstærker og 10 fødder til under sofaen/stolene.

Kan opleves i Aalborg.

Tlf: 61701100

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 23:33

Hvor nuanceret er buttkickeren ? her tænker jeg på om den bare rumler ens altid, eller om den rent faktisk ryster forskelligt alt efter hvilke frekvenser den bliver tilført ?

Jeg syntes at mine bassshakere bliver lidt dominerende og distraherende når jeg skruer dem for langt op, hvordan er det med buttkickeren ?

Nu er Buttkickeren jo ikke højttaler enhed, så den laver jo ikke forskellig vibrationer alt efter frekvensen. Forskellen ligger nok primært i, hvor kraftig rumlen og hastigheden den reagerer med. Hurtige trommer giver små hurtige bevægelser i modsætning til en stortromme som giver lidt langsommere og kraftigere bevægelser.

Man kan i øvrigt mærke stor forskel på de enkelte filmklip. Nogle filmklip giver kraftigere vibrationer end man regner med andre mindre. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af HarboSound HarboSound skrev:

Hvordan virker Buttkickeren i praksis i forhold til en højttalerenhed monteret under sofaen?

Er det overhovedet muligt at finde film/musik med frekvenser under 30Hz? Jeg kender pt ikke nogen, men vil meget gerne høre hvis I har nogle referencer. Seriøst!

Hej HarboSound,

Nu har jeg ikke prøvet, at montere end højttalerenhed under min egen sofa, så forskellen herhjemme kan jeg ikke ikke svare på.

Jeg kan dog sige, at jeg aldrig har prøvet noget som er i stand til, at lave vibrationer, så kraftigt og nyanceret som Buttkickeren gør. Specielt den styrke som Buttkickeren har er ret imponerende, jeg går også ud fra at derfor at IMAX biograferne og fx Skywalker Sound har valgt at benytte netop denne løsning. Her bliver den typisk placeret under de podie agtige gulvstruktionerne til sæderne, så man får fordelt effekten.

Jeg har set målinger fra fx Monsters Inc., filmen har frekvenser som går ned til omkring 10Hz. Tråden med målinger ligger på hifi4all, jeg er bare for doven til, at finde den.

Man kan jo selv teste, hvor meget information der under 30Hz, ved at benytte subwooferens crossover og sætte delefrekvensen til 25-30Hz, så har man en god indikator for, hvor meget information der ligger i dette område. At man ikke mærker noget, kan jo så også skyldes, at ens udstyr ikke er i stand til, at gengive lyden i dette område med tilstrækkeligt lydtryk.

Jeg kun haft lejlighed til, at lege med den i cirka 30 minutter, så når jeg har leget lidt mere, så kommer der en anmeldelse op her på recordere. Prisen for Buttkickeren er ligesom alt andet også dyrt / dyrere i Europa og specielt i Danmark. LFE kitttet koster kun 399 dollar i USA. Det er selvfølgelig forskelligt, hvad den tilføjer i forhold til prisen. Udgiften for mig har jo været omkring 2-3 % af systemet samlede pris, og den oplevelse som Buttkickeren kan tilføje er umiddelbart super.

I øvrigt er det meget lækkert, at forstærkeren også har delefilter, så kan man bestemme at Buttkickeren kan skal tage over på de dybeste toner.

Redigeret af Iron Man - 13-Juni-2008 kl. 00:01
Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Nu er Buttkickeren jo ikke højttaler enhed, så den laver jo ikke forskellig vibrationer alt efter frekvensen. Forskellen ligger nok primært i, hvor kraftig rumlen og hastigheden den reagerer med. Hurtige trommer giver små hurtige bevægelser i modsætning til en stortromme som giver lidt langsommere og kraftigere bevægelser.

Man kan i øvrigt mærke stor forskel på de enkelte filmklip. Nogle filmklip giver kraftigere vibrationer end man regner med andre mindre. 

Buttkickeren er opbygget ligesom de små bassshakere, med en elektromagnet rundt om den permanente magnet i midten.
Men den meget tunge magnet giver selvfølgelig en lav resonans frekvens (omkring 9hz), og sammen med den kraftige forstærker sikre det nok en mere linær gengivelse end de små bassshakere med end resonans på 40-80hz.

Jeg var bare interesseret i om transient responsen var iorden når nu den har så tungt et "stempel" at holde styr på.
Måske er det derfor den skal have den kæmpe forstærker

Ved du hvor den kan opleves henne i Danmark ? jeg tror ikke HFK har den længere.
Denon 3806 7.1 receiver
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu