recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buttkicker LFE Kit  -  ankom i dag :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketButtkicker LFE Kit - ankom i dag :)

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

Buttkickeren er opbygget ligesom de små bassshakere, med en elektromagnet rundt om den permanente magnet i midten.
Men den meget tunge magnet giver selvfølgelig en lav resonans frekvens (omkring 9hz), og sammen med den kraftige forstærker sikre det nok en mere linær gengivelse end de små bassshakere med end resonans på 40-80hz.

Jeg var bare interesseret i om transient responsen var iorden når nu den har så tungt et "stempel" at holde styr på.
Måske er det derfor den skal have den kæmpe forstærker

Ved du hvor den kan opleves henne i Danmark ? jeg tror ikke HFK har den længere.

Jeg kunne godt forestille mig, at modstanden i Buttkickeren ikke er helt stabil, hvilket stiller ret store krav til forstærkeren, specielt hvis den dykker til 2 ohm. Producenten påstår dog, at forstærkeren kan trække 4 Buttkickere.

Den laver helt sikkert én resonansfrekvens, man kan faktisk måle det. Hvis jeg indstiller min dB måler efter det menneskelige øre cirka 20-20.000 og så skifter til måle fysisk lydtryk så stiger det med yderligere 10dB når Buttkickeren arbejder. Det er selvfølgelig svært at vide, om det kun kan tilskrives Buttkickeren, men jeg har prøvet flere gange.

Jeg har desværre først tid til rigtig at lege lidt i dag  Så kan jeg vende tilbage med ydelsen. Men jeg nåede at prøve, hvor mit effekttrin og subwooferen var slukket så det kun var Buttkickeren som rystede.

Det giver faktisk alligevel en del hørbare dybe frekvenser i lokalet, hvilket nok primært kan tilskrives vores gamle trægulv som begynder at spille med.

Jeg prøvede at spille nogle sange fra AC/DC Blu-ray koncerten, fx TNT. Man kan tydeligt følge melodien, selvom det kun er Buttkickeren som laver rystelser det er ret sjovt. Man kan også fornemme om det en bass, en stor tromme en lille tromme den forsøger at gengive.

Mht. om gengivelsen er linær så vil jeg da lige prøve, med et frequency sweep fra min HD Basics skive. Det kunne være interessant at prøve.

Jeg ved at Moto forhandler Buttkickeren, men jeg tror ikke rigtig der findes nogen kæde, hvor man opleve den.

Redigeret af Iron Man - 14-Juni-2008 kl. 12:39
Til top
tmn2401 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 18:04

Føj for den lede, for en pris.

Buttkicker sælger dem for 499.95 $
Dog ikke overseas, altså ikke til Europa

Men der er da nogen der virkeligt tjener kassen. 6000.- Dkr har jeg set herhjemme.
Med en forsendelse på 50 $ så ville prisen være ca 2600.- Dkr.
Vel og mærke hvis den smuttede igennem tolden uden noget

Aner ikke hvad tolden ville beløbe sig til, hvis altså.
Men "fed" gadget må jeg sige

mvh tmn2401

Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 18:54
10% told
25% moms
= ca. 3500 kr.
så ja der er da lidt avance. Men det er vel ikke forbudt :)
Der bliver nok ikke solgt helt vildt mange af dem i DK.
Til top
tmn2401 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2005
Sted: Denmark
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 19:01

@SandSand

Næh! Det har du da ret i.
Og tak for info om Told osv.