recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buttshaker/bassshaker/bodyshaker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Buttshaker/bassshaker/bodyshaker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Buttshaker/bassshaker/bodyshaker
    Sendt: 03-Februar-2013 kl. 00:50
Hej Recorder

Jeg har kigget lidt på en buttshaker lfe af en eller anden art.

Står nemlig i den situation at jeg bor i lejlighed i stuen, dvs der bor ingen under mig, jeg har et fint surround anlæg med ikon højtalere og subwoofer, problemet er jeg ikke vil skrue vildt op for det, for at kunne mærke trykket for explosioner osv. Men også for at skåne naboerne lidt, så tænkte om en bassshaker kunne være en mulighed.

Jeg har LFE udgang i min Nad 747 forstærker.

Jeg ved ikke om jeg tør at give 3-6 af de lange efter noget, som ikke er så populært, og ikke kan købes ret mange steder, vil gerne hører jeres erfaring med det, og hvor i har købt det eller kan anbefale.

her 2 links jeg lige fandt.

Mvh Ridderen

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 01:19
Du kan starte med at købe et par stykker af dem her, samt en billig stereoforstærker fra DBA til at trække dem. Shakerne slår du til stereoforstærkeren, som du ville med almindelige højttalere, og forstærkeren slår du så til LFE udgangen på din surroundforstærker. De vil nok ikke kunne måle sig med en rigtig buttkicker, men det er en billig måde at afprøve det på, og måske er det også godt nok til dig.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 07:28
Okay det lyder spændende og meget billig alternativ, er der nogen osm har erfaring med disse shakers + en stereo forstærker?

og kan i hjælpe med at finde en stereo forstærker som kan tage LFE? til en rimelig pris.

og det skal være omkring Århus området +- 40km(har bil)

mvh Ridderen

Redigeret af ridderen - 03-Februar-2013 kl. 07:31
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19864
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af ridderen ridderen skrev:

og kan i hjælpe med at finde en stereo forstærker som kan tage LFE? til en rimelig pris.

Det kan alle der har en lydindgang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:34
En "silent woofer" er en rigtig god løsning til dit problem. Selvom din subwoofer er slukket, så virker det stadig som om, at der er bass på. Det kan sagtens komme til, at føles helt overdrevet Smile

Jeg har selv haft et Buttkicker LFE kit til mit system og du skal i hvert fald ikke være i tvivl om, at det virker efter hensigten. Jeg har nævnt det før på dette forum, men jeg har flere kammerater som har bestilt det efter at være på besøg hos mig.

Jeg vil ikke kigge efter de billigere basshakere, hvis jeg var dig. Jeg har prøvet dem også med 4 på samme sofa. Buttkickeren er i en helt anden liga, og den kan lave vibrationer ned til 5Hz og er i princippet lavet til, at fungere uden 20Hz.

Du skal tilgengæld vælge, at købe hele LFE kittet således, at du får Buttkickers egen forstærker med, da Buttkickeren skal have en del effekt.

Jeg har handlet ved ham her i Tyskland flere gange:

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:54
Super tak for svar alle sammen :)

Jeg tænker også lidt, hvis man køber det billige, med forstærker hvordan ved forstærken så at den skal sende signaler når der kun er bass? og ikke når der kommer nogle høje diskant toner?

Iron Man>> Det ser super godt ud, har du handlet på den tyske side her ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 10:04

Jeg tænker også lidt, hvis man køber det billige, med forstærker hvordan ved forstærken så at den skal sende signaler når der kun er bass? og ikke når der kommer nogle høje diskant toner?

Forstækeren tilsluttes din subwoofer udgang fra receiveren, så den laver det samme som din subwoofer normalt vil gøre.

Iron Man>> Det ser super godt ud, har du handlet på den tyske side her ?

Jeg har handlet 3 kit fra ham af. Super flink fyr. LFE kittet kan dog nogle gange være i restordre, så du hellere forhøre dig om leveringstiden som kan være flere måneder.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 10:28
faldt over denne side, hvad siger i til den her?

Jeg vil ikke monter den på pladen men skrue den på en jernplade under sofaen så den ikke er synlig eller noget.

den pynter ikke lige frem
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 10:49

Jeg vil ikke monter den på pladen men skrue den på en jernplade under sofaen så den ikke er synlig eller noget.

Følger lige med her da den wireless ser interressant ud.Smile
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:10

Wireless fungerer fint, men den er ikke så kraftig som den rigtige "Buttkicker LFE kit". Det heller ikke sikkert, at det er nødvendigt.

Min Buttkicker var monteret som nedenstående. Den kunne ikke ses. Der medfølger nogle gummifødder som skal monteres under de øvrige ben så sofaen står lige. Det gør at sofaen ikke hopper på gulvet og fødderne er bløde så sofaen kan bevæge sig lidt. Det er godt for udbyttet.

Redigeret af Iron Man - 03-Februar-2013 kl. 11:11
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:25

Er den tilsluttet som den sidder der på billedet Iron Man? Jeg ville være interesseret i en wireless da jeg ikke ville kunne trække kabler til sofa uden det ville blive synligt. :)

Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Er den tilsluttet som den sidder der på billedet Iron Man? Jeg ville være interesseret i en wireless da jeg ikke ville kunne trække kabler til sofa uden det ville blive synligt. :)

Den er ikke tilsluttet, men det vil jo ikke se anderledes ud end med wireless. Der skal bare et almindeligt højttalerkabel på. Men du skal jo trække strømkabel til forstærkeren, men det har du sikkert mulighed for.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu