recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bøvl med antenneforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bøvl med antenneforstærker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 21:42
Husk bare at hvis din leverandør leverer det signal de skal, så er det din egen opgave at fordele det. Og hvis du skal have en forstærker på, så gør dig selv den tjeneste at købe noget kram.
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 22:35
Jeg ville vælge en svagere forstærker. 20 dB er nok for meget. Du kan se, at det er for meget ved, at der er mange interferensstreger og ikke blot sne på de analoge kanaler. Prøv evt. Comega mc20ta (ca. 470,- ved Silvan, hvor du sikkert også bare kan prøve den an efter aftale.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 13:08
Min erfaring med Waoo DVB-C og analogt er, at signalet er ret kraftigt og derfor har jeg de steder jeg har hjulpet med installation  været nødt til at fjerne diverse forstærkere for ikke at forvrænge signalet.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 19:45
Nå, Waoo har så ikke magtet at ringe tilbage, hverken i går eller i dag...

"Kundeservice"?
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 20:18
Du skulle nok nærmere tage fat i sælgeren af forstærkeren... Han burde vide, at 20 DB er for meget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 20:51
Den er så også variabel...
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Nå, Waoo har så ikke magtet at ringe tilbage, hverken i går eller i dag...

"Kundeservice"?

Det er jo ikke raketforskning for dem så det er tydeligvis gået galt et eller andet sted.

Måske det er smuttet for den medarbejder du talte med men så er det da bare med selv at ringe op igen - og blive stillet ind i teknisk support.

Redigeret af Pioneer540 - 24-Januar-2013 kl. 10:33
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 10:50
Nej, det er deres kundeservice den er galt med.

Og selvfølgelig har jeg prøvet at ringe igen...
"Du står nu i kø som nummer 7"... Nej, det gør jeg ikke, klik!

Og det var noget teknisk afdeling skulle klare, supporten kunne ikke selv magte det.

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 10:57
Kunne jo også være at forstærkeren var defekt.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 10:58
Ja det er da godt nok lidt sølle hvis man ikke kan få hjælp med det samme hvis man har noget teknik der driller..... de burde da kunne stille videre til en tekniker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:44
Nå, jeg har lige hørt fra deres kundeservice... De kan IKKE regulere signalet... Men hun ville prøve at sende mig en "dæmper", så må vi se om det hjælper noget...
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 23:53
Så vidt jeg kan se, forstærker den fast med 20db. Herudover er der yderligere 0-10 justerbar forstærkning, så forstærkeren virker næppe til formålet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu