|
Bøvl med scanner på Mac |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 22:23 |
Jeg har en Canon CanoScan 5600F. Den medfølgende software er noget rod, og jeg kan ikke få den til at scanne "neutralt"; der kommer altid et blåt skær på de Blu-ray covers jeg scanner, selvom det kan rettes lidt på med AutoTone, og ved at flytte området der scannes.
Efter El Capitan virker Canons software rigtig dårligt. Den skulle re-installeres efter OS-opdatering, og den gider ikke virke som den skal. Derfor er jeg på udkig efter noget bedre. Billedoverførsel til Mac er noget hø. Scans bliver forfærdeligt blege og kedelige. Jeg har prøvet VueScan, men det var noget lort. Sådan ser et cover scannet med Billedoverførsel ud: ![]() Sådan ser det ud gennem Canons nu vildt dårligere "MP Navigator EX": ![]() Sådan ser The Master ud, scannet med Canons dårlige software: ![]() Uscannet, "rigtig" forside: ![]() Jeg valgte The Master fordi Midget Entertainment har covers i høj kvalitet på deres hjemmeside, og fordi den har noget hvid på forsiden, så forskellene er nemmere at se. Her fik Canon-udgaven dog ikke den sædvanlige blå tint, men i stedet noget rød ståhej. Uden Auto Tone ser det bare endnu mere håbløst ud. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke VueScan som er problemet, men derimod manglende profil til til scanner.
Din scanning af The Master har da ikke noget blå stik. Den er da tværtimod for rød.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Det bemærker jeg netop også i sidste del af indlægget...
Hvad mener du med manglende profil til scanner? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Output fra en scanner er forskellig fra model til model.
Jeg benytter selv VueScan på Windows med en profil som følger med scanneren. Det samme gælder Heidelberg, Mikrotek og Agfa's løsninger. Måske kan du hapse den rigtige profil fra canons program, eller downloade den fra deres hjemmeside.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Jeg er stadigvæk ikke helt med på hvad den profil er.
Jeg scanner en hel masse (covers til My Movies), så jeg vil virkelig gerne have styr på lortet ![]() Lige nu er det mest lort på styret... |
|
![]() |
|
Bump.
En googling af "canoscan 5600f profile" giver ingenting. |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Det er en del af farvestyringen "Colormangement" du har problemer med. Du skal benytte en ICC Profil, en scanner skal være kalibreret ligesom en printer/ dennes papir skal. Din/ dine monitor skal også være kalibreret.
Hvis farvestyring er nyt for dig, søg på det. Her et link til en kort beskrivelse: http://help.adobe.com/da_DK/creativesuite/cs/using/WS52323996-D045-437d-BD45-04955E987DFB.html |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Et sted langt inde i nogle indstillinger kan jeg vælge sådan noget Adobe 1998. Det må jeg kigge på næste gang der kommer noget nyt til samlingen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |