recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bøvlet HTPC-netværksopsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBøvlet HTPC-netværksopsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: Bøvlet HTPC-netværksopsætning
    Sendt: 14-September-2011 kl. 08:32
Hej Recordere. Jeg er flyttet for nylig og må ikke overraskende konstatere at trådløst n ikke er stabilt nok til min mediaportal klient i soveværelset på 1. sal - serveren står ellers i stuen lige neden under. Det er et ældre hus med begrænsede muligheder for kabeltræk, men det er lykkedes mig at føre et 5e kabel fra henholdvis stue og soveværelse op på loftet. Problemet er så at min trådløse router står et sted uden umiddelbar mulighed for kabeltræk. Mit spørgsmål er så om jeg kan forbinde server og klient via en switch på loftet - og så fortsat bruge trådløst til internet via routeren. Det vigtige er jo stabil forbindelse fra HTPC-klient til HTCP-server. Både klient og server har naturligvis både trådløst netkort samt alm. kabelnetkort. Kan routeren fungere som dhcp-server og switchen bare sørge for det går tjept mellem server og klient?

Jeg håber jeg forklarer mig ordentligt - kan se det fremstår lidt rodet. Håber der er nogle eksperter derude der kan hjælpe!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 10:03
Det burde du uden problemer kunne gøre.

Men præcis hvordan fungerer i praksis skal jeg ikke kunne sige.

En anden mulighed er dog at få fat i en trådløs router mere og bruge den som acces point ved at deaktivere DHCP og så trække kabler fra denne, min bror bruger en løsning noget ligende.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 10:36
Ja, det kan du sagtens. Du behøver ikke engang smide en switch imellem din klient og server, et netkabel er nok... De to normale netkort skal så bare være på samme net, dvs de skal have faste IP adresser...
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 11:08
Det lyder godt. Skal det ikke være et krydset kabel hvis jeg forbinder det direkte? Og kan de trådløse enheder "se" shares på den kablede server? Der ligger jo også billeder og musik som uden problemer kan klares trådløst.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 12:07
Reelt set skal det være et krydset kabel, men i praksis betyder det som regel ikke noget, da det meste udstyr idag kan "vende" benene i stikket, så det virker om det er krydset eller lige kabel.

Om du kan sende dine data fra serveren ud af begge netkort (trådet og trådløst) samtidig uden problemer ved jeg ikke helt...
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 09:14
Forbind din server og klient med kabel.
Din server hægter du det trådløse netværk på og slår Internet Connection Sharing til. (Deling af internetforbindelse)

Det virker fint for os når vi er på camping med 2 bærbare og kun den ene har en USB mobil bredbånds fidus.

/KL

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu