|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Gulvhøjtalere med tilstrækkelig med bas på egen hånd er også det nemmeste stedet at starte, men om du bare er lidt seriøs omkring filmlyd, så bør du også på et tidspunkt ha en subwoofer. Angående en gammel Sony sub, så kan det godt være at det lyder bedre uden at den bliver blandet ind, feks om den bryder sammen når der kommer virkelig hardcore basscener. Det har jeg selv prøvet, og da ødelægges magien. Først om RX-V1900, og Yamaha generelt så vil jeg side at de ikke er hårde i lyden, nok heller helt modsat så er de meget behagelige. Jeg bruger mit setup suverent mest til musik, og skal jeg være ærlig så foretrækker jeg personlig en hårdere spillestil end den som Yamaha har. Nu er det igennem mit arbejde at jeg har min forstærker, men skulle jeg selv ud og vælge ville jeg, ikke med stor margin, men aligevel ha købt en Pioneer. Men det er MIN personlige mening, og kan nok egentlig ikke bruges til så meget, og Yamaha vinder tit de tests som de deltager i. Jeg har endnu ikke sammenlignet den med med min Rotel effektforstærker, men jeg forventer ikke nogen større forskel pga effekt, men håber at Rotelens hårdere spillestil vil sætte lidt preg på lyden. |
|
![]() |
|
d3qu ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Ok det lyder da spændende det der! Hvad er det for en Rotel du har? Du må meget gerne skrive her eller sende mig en PM og fortælle mig hvad du synes når du får sat den til!
Har også selv hørt Pioneer vs Yamaha forleden og vil nok give dig ret, men jeg er også lidt bange for at at det bliver trættende at høre på i længden, hvis det bliver for aggressivt.. Men det kan selvfølgelig også hurtigt blive for tilbagelænet. Men synes alt i alt at Yamahaen var lidt mere raffineret. Nu har jeg faktisk slet ikke hørt min kommende Yamaha spille(!). Dog var det en 1800 jeg hørte den anden dag. Men jeg synes prisen var for god til at sige nej til og synes også den er meget komplet ang. features. Det er lidt af et sats, men tror nu nok det går... ![]() Men den tilbagelænethed er måske et godt match til den noget fremadrettede, lidt aggressive lyd, jeg synes B&W'erne leverede!?! Det glæder jeg mig til at høre... Men det er da positivt at høre at du trods alt bruger dit setup meget til musik! Ang den sub så må jeg jo bare se hvad den gi'r.. eller ta'r, for den sags skyld. ![]() Hvilke højttalere har du iøvrigt? Er du glad for dem? Og hvis du skulle kende nogen med en lignende Yamaha receiver må du meget gerne høre hvad de har af erfaringer med højttalere! ![]() Ps. Det må da være et godt job du har! ![]() Igen, tak for svaret! Mvh |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Selv om jeg ikke arbejder som sælger der, så sælger firmaet som jeg arbejder for højtalere så jeg kan ikke sige noget om våre produkter vs andres. Det som jeg hurtigt vil nævne er at vi har højtalere i din prisklasse MTS, og du finder en hurtig opsummering omkring de her
Det er helt rigtig at en aggressiv spillestil kan blive trettende i længden, og jeg har ikke tal på alle de højtalere der har fået det røde kort hjemme hos mig netop pga det. Nu er lydtretthed et fænomen hvor at det fremdeles findes flere spørgsmål end svar, men vistnok så skyldes det at hjernen er nødt til at skille i fra uønsket støj. Min erfaring er den at højtaleren er den komponenten der er afgørende for om oplevelsen bliver trettende eller ikke. De andre komponentene kan gøre en forskel, men hovedsynderen er i mine ører altid højtaleren. Tidligere plejde jeg at skifte receiver 1-2 ganger om året, sikker i min sag om at jeg kunne høre store forskeller, og snedigt nok alltid til det bedre ![]() ![]() Om din preference er en anden end den direkte og lidt mere aggressive stil, så er Yamaha nok midt i blinken. Jeg skal se om jeg får tid til at koble på Rotelen i morgen, også skal jeg nok sige til om den gør nogen stor forskel. |
|
![]() |
|
slettet.18124 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
![]() |
- Redigeret af Jan.Larsen - 14-Februar-2009 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
nu er der også en relativt stor forskel på hvor svære et sæt concept6 og BW 683 er at drive hvis jeg har forstået ejere og sælgere korrekt.
Jeg kan evt låne trådstarter en Effektforstærker, Crown Powertech 2.1. Så er der i hvert fald mulighed for at høre hvordan B&W'erne kan lyde, og så er det jo bare op til ham selv om Yamaha'ens performance i sg selv er tilfredsstillende ift. hvordan det kan lyde med en ekstra forstærker på. Redigeret af kim olsen - 14-Februar-2009 kl. 17:45 |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Der er en større forskel mellem en Ikon 6 og DALI Concept 6, kan se indlæget blev slettet. Men fint nok, at ikke alle kan lide bas
Redigeret af xcardman - 14-Februar-2009 kl. 15:42 |
|
![]() |
|
d3qu ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Manic Miner: Tak for svar. Du må meget gerne skrive hvad din Rotel giver til dit system. Var inde og kigge på SVSerne og må sige at MTS-01 bestemt lyder interresant!
![]() Ved nærmere eftertanke synes jeg nemlig at B&W'erne var lidt lukkede i lyden i de lysere toner, og det ser ud til at MTS-01 har en lækker diskant, men hvad med bassen alene, uden sub? Jeg ville ønske at Dali'erne leverede den samme dynamik som B&W 683'erne, for de var virkelig flotte i mellemtone og diskant området! Men måske havde den forstærker der trak dem ikke nok kræfter?? Synes nemlig at forskellen var PÅFALDENDE stor!! Og det leder mig frem til det I siger xcardman og Kim Olsen (også tak for svar til jer!!!). Hvis Ikon 6'erne er lidt sværere at drive end 683'erne kunne det måske godt være derfor at jeg oplevede dem som jeg gjorde med den manglende bund...?? Må afsted til Hifikluben og høre dem igen, med noget mere power sat til, så jeg kan opleve begges FULDE potentiale. Hvis ikke dette allerede var tilfældet.... Til Kim Olsen vil jeg sige at det da var et flot tilbud du kom med der!!! ![]() ![]() Jan.Larsen kom med et svar som jeg desværre kun nåede at læse én gang. Men jeg vil sige at jeg hører meget forskelligt musik. Fra metal til electronica og pop til industrial osv. osv., så højttaleren skal være en god allrounder, men selvfølgelig også have bunden med sig. Mht til Concept 6, kunne jeg jo lige tage en lytter til dem når jeg nu alligevel skal derind igen.. Men lige meget hvad skal jeg ud og høre på nogle flere højttalere.. Skal nok skrive når jeg har været det, og også når jeg har haft et par stykker med hjemme! Til sidst vil jeg sige tak for alle de fine svar! Og I må endelig skrive hvis I kender til interresante højttalere i prislejet 8000-10000kr! Og hvis I kender til gode Yamaha - højttaler løsninger så skriv ENDELIG! Kunne da også være interessant at høre hvad I selv har kørende! ![]() Mange venlige hilsner! David |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Jeg kan sagtens langtidslåne dig forstærkeren, den står og fylder og samler støv, så den skal ud at "tjene". Den sidst tur den havde var på et år hvor den erstattede en Plinius, så det tidsmæssige aspekt er intet problem.
|
|
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Ellers kan du også kigge på et par XTZ højtalere. De for umiddelbart meget positiv omtale rundt omkring på nettet. De skulle sagtens kunne konkurrere mod de andre dyrere mærker
Desværre ser det ikke ud til der er nogle forhandlere herhjemme, hvor man kan lytte til dem. Men XTZ.se kører med noget buy and try. Man kan få dem sendt hjem og lytte til dem, men man skal så selv betale for at sende dem tilbage, hvis man ikke er tilfreds med dem. Har selv kigget på et par 99.36 Walnut, som jeg synes ser rigtig interessant ud ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
kan du nævne mig et mærke der ikke påstår at kunne konkurrerer imod dyrere mærker? Buy & Try er uinteressant for langt de fleste idet de stadig skal betale for fragten, og der er en snæver tidsramme for hvornår de skal leveres tilbage. hvis der ikke er mulighed for at kunne låne et sæt tilspillede højttalere hjem i en rimelig periode, så har køber ikke en reel chance for at danne sig et indtryk. XTZ er først interessant hvis det er muligt at foretage en direkte sammenligning ift. B&W højttalerne. en anden, tilnærmet mulighed, kunne dog være at afprøve de 3-4 bud der er indtil videre, og så foretage en beslutning derfra. Jeg finder det dog mindre fair overfor B&W'erne der, hvis jeg forstår sammenhængen korrekt, er noget sværere for yamaha recieveren at trække. Dermed vil B&W få et utilsigtet handicap ift de øvrige højtatlere. Redigeret af kim olsen - 15-Februar-2009 kl. 13:29 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
tak for svar, som altid!
![]() Sploink: Jeg vil helt sikkert lige prøve at se hvad XTZ kan tilbyde, men som kim olsen påpeger så er det måske ikke den optimale løsning med "buy and try".. Specielt ikke hvis de ikke er tilspillede. Men det skal da undersøges! Tak for buddet! ![]() Kim Olsen: Jeg synes virkelig det er pænt af dig! Det kunne godt være det var en idé at koble en effektforstærker på Yamahaen, når jeg får nogle højttalere hjem til lytning, så de hver især kan spille op til deres fulde! Receiveren kommer dog først i næste uge (uge 9??), men det ku måske være en idé? Hvor bor du iøvrigt? Hvis ikke du er interesseret i at skrive det i forummet kan du sende mig en PM. Bor selv i Aalborg. Xcardman påpegede at Ikon 6 var den sværeste at drive i hans sidste svar. Han mener at forskellen er større mellem Concept 6 og Ikon 6, end mellem Concept 6 og B&W'erne. Har ærligt talt ikke forstand på hvordan man læser det ud fra specifikationer på en given højttaler, men man må jo stole på de mere erfarne. ![]() Ang. specifikationer, så har jeg læst et andet sted at B&W'erne kunne tage nogle fasedyk, og at Yamahaen muligvis ikke kunne klare dette, da den helst ville blive over 6 ohm. Kan det virkelig have noget på sig? (Har jeg fået blandet noget sammen her??? ![]() Et andet spørgsmål jeg har går på om egentlig ikke Yamahaen burde kunne trække både B&W'erne og Ikon &'erne?? Den leverer trodsalt 130W per kanal, og der er jo mulighed for bi-wiring. Sælgeren der solgte mig den fortalte mig dog, at den leverer ca 100 "rigtige" watt per kanal... Men stadig?? Her er specifikationerne på Yamahaen (helt i bunden af siden): http://www.yamaha.com/yec/products/productdetail.html?CNTID= 5016804 Og her fra siden som Manic Miner gav mig (Næsten i bunden af siden, under "Specifications"): http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&id=756898 B&W 683: http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=2281& terid=2284 Ikon 6: http://dali-speakers.com/display_content.php/INT/speakers.ht ml/171/987 Ingen kommentarer til om den MANGLENDE bund ved demonstrationen af Ikon 6 i Hifiklubben kan skyldes mangel på kræfter fra forstærkerens side??? Vil dog selv sige at det er lidt underligt hvis de ikke har sat dem til en, der kunne drive dem ordentligt. Men må lige undersøge det i den kommende uge, hvis tid er. ![]() Igen, tak for hjælp og svar til ALLE! ![]() Mvh David. Redigeret af d3qu - 15-Februar-2009 kl. 14:34 |
|
![]() |
|
BRAS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Du skal nok ikke regne med at det hjælper at bi-wire for at kompensere for manglende effekt. Se det sidste svar i denne tråd: http://www.hifiklubben.dk/forum/default.asp?fID=14&aID=2 2615
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |