|
B&W 800 vs. Procella AT system |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Forfatter | ||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-August-2013 kl. 21:57 |
|
Jeg smider også lige denne afstemning på recordere
![]() Kæresten og jeg er ved, at bygge hus og i denne forbindelse vil jeg anvende et af husets værelser til, at lave et lytterum. Rummet er 3*5 meter indvendigt og der er 2,4 meter til loftet. Stuen bliver ikke velegnet til lyd, men det er planen, at jeg på sigt får et større rum i forbindelse med noget garage, men den tid sover nu. Jeg har i flere år haft et B&W 800 serie system som jeg har været rigtig glad for. Det blev solgt i foråret og jeg købte et sæt nye B&W 802 Diamond. Jeg mangler nu de øvrige højttalere. Mine tanker går nu på, om jeg i stedet for skal lave en lokale med AT-lærred og nogle rigtige "biografhøjttalere". Jeg er 100 % filmmand og jeg ser nogle klare fordele ved AT systemet. Jeg har hørt et setup med Procella og det er godkendt. Det er en svær beslutningén, men den skal tages nu her i forbindelse med byggeriet
Procella AT-løsning system:
Find selv på flere argumenter |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Min stemme går uden tvivl til AT-systemet. Efter min mening får man aldrig samme oplevelse når man kan se store højttalere stående foran lærredet (og 92" er alt for småt!).
En fordel du glemmer ved Procella er, at de har kontrolleret spredning så det er lettere at få dem til at lyde godt i rummet. B&W'erne er kendt for en håbløs off-axis response og det kan være svært at få til at fungere i et rum der kun er 3m bredt. Kan se du sætter meget pris på B&W og deres "store" lyd. Du burde tage et kig på JBL. De har den speed og dynamik fra Procellaerne men lyder (efter min mening) meget større. JBL'erne har også en evne til at gøre alt lidt mere underholdende at lytte på - nogle vil kalde det farvet, men jeg kan godt lide den farvning :) Disse koster lige over 20k stk: http://www.jblsynthesis.com/Products/Details/106 |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
|
Havde det være en stue havde jeg helt sikkert beholdt B&W 800-serien, men til et dedikeret rum, hvor valget af højtalere begrænser skærmstørrelse SÅ meget, vil jeg helst sikkert gå efter Procella eller lign. system som giver dig mulighed for AT-lærred.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg tænker lidt på, at der må være en årsag til, at du købte dine B&W 802, og her formentlig lyden. For mig (som ikke kun er filmmand), så er B&W 802 noget af det ypperste jeg har hørt, og for den sags skyld, noget af det mest fleksible (både til film og musik).
Jeg erkender ærligt, at jeg ikke kender Procella, for de ligger uden for mit interesseområde, men hvad nu hvis dine interesser skifter lidt til i større omfang også at omfatte musik - den øvelse har jeg selv været på. Selv har jeg det sådan, at jeg meget gerne vil se det udstyr som bringer mig så meget glæde og så mange oplevelser både i billede og lyd, og bare glæde mig over, at jeg er så priviligeret at jeg har det. Men som sagt, jeg er heller ikke alene dedikeret kun til film. Der er jo flere her, som har bygget utvivlsomt glimrende hjemmebioer, så de ved hvad de taler om, men om I på sigt taler om det samme, det kan jeg blive i tvivl om netop fordi du valgte B&W - de bedste. Jeg ved ikke om du kan bruge mit vrøvleri til noget, men det er i det mindste skrevet i en god mening
![]() Redigeret af Hother - 16-August-2013 kl. 22:40 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Til det rum. Helt klart Procella setuppet.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Er det da en dødssynd at ha AT lærred OG B&W 802 Diamond? Jeg stemmer for at beholde de bedste højttalere ;-)
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Hvis det absolut skal være enten BW eller procella så bør du få et sæt
procella hjem og -selv- sammenligne direkte hvilke du synes om. Uden i øvrigt
af have hørt Procella har jeg ærligt talt lidt svært ved at tro at de er
et match mod dine BW i generel lydkvalitet. Jeg har også svært ved et tro at BWerne ikke
skulle kunne spille mindst lige så højt eller i det hele taget højt nok.
Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om nogle relevante argumenter
for det modsatte (så længe det er den store center der tales om).
At BW-sættet så nok ikke er den allersmarteste løsning i forhold til hjemmebio har du vist selv regnet ud, og jeg vil da meget gerne medgive at det bare er federe med en AT løsning hvor lærredet er stort nok. Jeg har selv hørt BWsættet nogle gange og IMO er det "pisse fedt", men det virker som en underlig halv løsning med højttalere placeret sådan som man er tvunget til uden AT. Redigeret af dpny - 16-August-2013 kl. 22:57 |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
![]() Jeg tror aldrig, at jeg kommer til, at lytte musik, så den del bekymrer mig ikke særlig meget
![]() |
||
![]() |
||
|
Spørgsmålet handler nok mest om det samlede koncept om, at få et større AT lærred kontra et mere "traditionelt" setup, ikke så meget B&W'erne direkte mod de Procella. Det kunne også sagtens være en anden højttaler end Procella til det AT system. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Lærredet om på den lange væg og så B&W ved siden af (og under). Jeg ville bekymre mig om det akustiske transparente lærred vil blafre, når du spiller højt. Blafrer det ikke, er det voldsomt tyndt vævet, hvor meget går det ud over billedet?
Klaus |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Okay pøj pøj med det
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
AT SYSTEM, men må man komme med forslag til ændring af øvrige kombonenter?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |