|
B&W 800 vs. Procella AT system |
Besvar ![]() |
Side <1 8910 |
Forfatter | ||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det har jeg bemærket. Det skulle på den anden side undre mig meget, hvis oplevelsen af de enkelte systemer er 100 % forkerte i alle tilfælde. Nogle observationer kan være rigtige nok, både på plus og minus siden. Man kan jo tage observationerne med sig og selv prøve om man kan be eller afkræfte dem. Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis et setup har været testet under helt urimelige betingelser.
|
||
![]() |
||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
|
Gad vide hvor anmelderen ville placere Zingali Client Name højttalerne...Jeg er desuden overrasket over at JBL og MK ikke rangerer højere hos ham. Forresten er det fair nok med kritikken af at højttalerne ikke er hørt i samme lokale, men kan man ikke gå ud fra, at en forhandler, som udstiller så dyrt grej, har det udstillet i et lokale, der er lavet og indrettet til at høre musik i? Jeg ved godt, at der stadig kan være forskelle, men det er vel ikke sådan, at i det ene lokale er der 6 meter til loftet, og i det andet er vægge og mure i beton. Han har vel siddet i sweet spots i lokaler toptunet til at sælger forhandlerens produkter.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
det tror jeg på ingen måder du kan regne med. Jeg har i danmark , aldrig oplevet et top tunet demo rum. |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Nu kan det engelske marked ikke sammenlignes med det danske, men jeg vil mene at den generelle forhandler i UK har meget bedre demo rum end vi har dk. |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
God idé at fremhæve den tidligere tråd. Uanset hvad kommer vi ikke nærmere på en sammenligning af diverse high end produkter end denne. Men som jeg pointerer i den tråd, så skal man bruge sine egne ører. Vi opfatter alle lyd meget forskelligt. Hvad jeg foretrækker er nødvendigvis ikke hvad andre foretrækker.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
eksempelvis har der i KT radio været KÆMPE forskel på Procella demoerne. Selv om alt andet gear samt rum har været identisk. Specielt når det bliver spillet højt - så er det mange gange marginalerne der skiller fårene fra bukkene. en ikke optimalt opsat EQ vil være en dealbreaker. Hvilket jeg er sikker på har været tilfældet med KT radio
|
||
![]() |
||
|
Jeg har både hørt det hos KT, Hifi messen på Marriott og til ISE messen, ingen af stederne var imponerende
![]() |
||
![]() |
||
|
Det var også hvad Jonas H sagde.......skinger. Men har efterfølgende hørt dem til en anden demo. Det samme sted. Det samme udstyr. Men med et andet udfald. Det kunne lige så godt have været Dali , b&w etc. Min pointe er , at der sagtens kan forekomme store variabler, selv om betingelserne er fuldstændig identisk. I procella eksemplet vil jeg gætte på at man har brugt EQ , for langt op i frekvens........måske 5khz som er default på ARC . Det kan resultere i at man booster mellemtonen, som giver en meget skinger lyd. |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Alle som jeg har talt med som har hørt Lyngdorf systemet har haft samme konklusion som i anmeldelsen. Det er det vildeste de har hørt uanset hvor. Dem som jeg kender der har hørt det har ikke hørt det i et rum med ekstra gode forudsætninger.
Nogen herinde som har hørt det? |
||
![]() |
||
|
Tjek det har jeg, endda i samme omgivelser som Nigel, der har lavet "anmeldelsen" Jeg har som tidligere skrevet, at jeg er igang med en besøgs artikel, som er ved at få sine sidste rettelser.
|
||
![]() |
||
|
Det lyder mere, som om det kommer an på hvem der sætter det op, og så kommer rummet og udstyret i anden og tredje række.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 8910 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |