|
B&W 800 vs. Procella AT system |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du overfortolker min brug af ordet "tuning". Måske fordi heg misbruger ordet. Resten svarer jeg på i morgen.
|
||
![]() |
||
J.Skovgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
|
Jeg tror at dine B&W bliver for visuelt dominerende, om de lyder bedre eller dårligere i dit rum, end Procella, det må komme an på en prøve, hvis du kan låne nogle procella fronter, men du bør nok vente til der er sat vægge op, og tag på.
![]() Jeg er selv gået AT vejen, og har dermed fået plads til et 127" 16/9 lærred, i min hjemmebio, som sjovt nok er 5 x 3 meter, jeg havde et 120" 2.35:1 før, og det har jeg stadigvæk, med manuel maskering, men nu bare med mulighed for at gå op i IMAX størrelse (næsten ![]() |
||
::::::::
J.Skovgaard |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Så ender man med en maksimal afstand på 2.5m samt siddeposition klods op ad bagvæggen? Det er ikke en vej jeg ville gå i det rum. Mht. blafring så har jeg aldrig oplevet det som værende et problem. Så meget luft flytter selve enheden ikke. Har man et bass-reflex kabinet med portene mod lærred hvor man spiller ned til tuningsfrekvens kan det dog blive et problem. (Var det i min gamle lejlighed). |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Præcis. Nu har jeg jo hørt dit system og helhedsoplevelsen er en anden. Billedet bliver cirka 92% større med et AT lærred hos mig og det betyder en del for oplevelsen. Måske var det dumt, at vælge et specifikt højttalermærke i afstemningen til AT setuppet, debatten kan jo hurtigt dreje sig over på om den ene lyder bedre end den anden. Det er jo mig som skal træffe beslutningen i sidste ende, men det er altid sjovt, at få nogle inputs på et forum.
Jeg synes dog meget godt om oplevelsen med Procella. Det kunne lige så godt have været B&W's egne CT7.3 LCRS som der blev sammenlignet med.
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Jeg kender et par stykker fra Hi-Fi Klubben som har hørt det og de har nævnt, at Lyngdorf systemet er meget imponerende, men det er heller ikke billigt så vidt jeg husker? ![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg vil aldrig undlade en centerhøjttaler. Lige nu har jeg ingen centerhøjttaler da jeg bare kører stereo med mine 802'ere og jeg savner den.
Jeg vil aldrig undlade en centerhøjttaler i mit system |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
+1 |
||
![]() |
||
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
|
Jeg har lavet nogle lydmålinger på Screen Research ClearPix 2, med det sorte bagsidestof dæmpede det meget jævnt 3 dB ( uden bagsidestof dæmpede det selvfølgeligt mindre, men ikke så jævnt frekvensmæssigt)
Så hvis du kan lide B&W'erne er det vel bare at gi gas til det ikke lyder godt mere, skrue 3 dB ned og lytte - hvis det er nok, så ind bag lærredet med dem ![]() - hvis du køber et 90" lærred når du har plads til 125", kan vi jo finde det i Den Blå Avis 14 dage efter, når du har opdaget at det var da en fejl ![]() |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Nej det kan man ikke sige, men deres løsninger kan snildt sammenlignes med B&W 800 serie (IMO), men er faktisk billigere, når man laver en sammenligning ala hvilket udstyr Hifiklubben bruger til B&W. (Classe) + kabler ala VDH Jeg er selv vild med den lyd de laver. Jeg har lige været en tur forbi Geckohomecinema, hvor fruen og jeg fik en sammenligning mellem et traditionelt system (dedikeret bio) vs. et SL system i stue omgivelser. Mere om dette senere, jeg er på nuværende tidspunkt igang med at skrive en besøgartikel, som nok bliver færdig her indenfor et par ugers tid. Men igen, man skal selvfølgelig sammenligne med produkter i samme prisleje, før du kan lave en fair sammenligning samt skal man også gå op i, hvilken funktion det skal kunne. (musik vs. bio) Hvis du vælger Procella, som har enheder til hvad 13k. pr stk, så er det ikke fair at sammenligne dem med dine B&W. Ihvertfald ikke direkte. Der ville jeg finde ud af, hvilket budget jeg ville affinde mig med, og arbejde ud fra dette. |
||
![]() |
||
|
Du smider altså dette setup med i puljen? ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
+1 Det var også mit forslag...
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
Så bør du smide centeren ud , og få en 802 mere til center. Tre identiske højtalere er bare bedre.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |