|
B&W 800 vs. Procella AT system |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | |||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De fleste topserier koster "så" mange penge... Egentligt, når man kigger topserier og sammenligner priser, så er B&W ikke så kriminelt som eks. topserie Focal eller nævnte JBL.. JBL Everest ligger til et par millioner.. Men det er så inkl. forstærkere, EQ og Pre pro..
|
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
||
Ja fandt så senere ud af at dem fra JBL er endnu dyrere, men CT8 er jo også ment til at være gemt væk, ik? JBL har In-room, Built-in og In-wall... For mig lyder det som det samme hehe. Tør ikke sige hvilke af de tre termer, som man skal se på for at finde den tilsvarende serie til CT8. |
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
Earthquake: Hvad mener du om dem? Jeg har læst flere steder, at folk fravælger de her "side-firing" subwoofere (ligesom DB1), hvis den ene enhed kommer til, at spille direkte ind i en overflade. Dybbas er jo omnidirectional,men jeg ved ikke, at om det i praksis giver nogle problemer med fx fase? B&W DB1: Denne subwoofer har jeg hørt flere forskellige steder og spiller rigtig godt. Jeg har hørt den i et setup hos Hi-Fi Klubben på Åboulevarden i København og her synes jeg, at det lød som om, at de havde skruet alt for højt op for subwooferen. Er det her du har hørt den? Jeg har hørte noget film ved omkring -20 på en Denon. Ikke sønderligt højt, med med masser af brum sub. Det virkede som om at DB1'eren ville sprænge i luften, hvis den skulle klare referenceniveau. Måske er det lokalet.
|
|||
![]() |
|||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
||
Jeg vil vove halsen og tilføje, at 9 ud af 10 gange bedømmes lyden af subs subjektivt og med nedenstående parametre som betyder, at man i virkeligheden har enormt svært ved, at sige noget objektivt omkring en subs formåen. Dette være sig dens "hurtighed" og "tightness" og hvad end andre ord i vil bruge omkring en subwoofers performance.
* Placering i rummet * Frekvensrespons * Phase * Samspil med fronter * Rummets akustik * Forvrængning Ovenstående parametre har, forudsat vi ikke snakker en komplet fejlkonstrueret plat sub, langt større indflydelse på den opfattede lyd end noget andet. Der bliver nævnt en del high performance subs her, som alle, forudsat de er korrekt indstillet, vil kunne generere hurtig og tight bas. Her er en fin artikel om fast og slow bas:
|
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Det kan godt være at en sub er omnidirectionel, problemet ligger dog i timingen af lyden. derfor vil man altid få bedre respons fra to, som står i hver sit hjørne.
Jeg kan godt lide ideen bag de Side-firing. for optimal udnyttelse skal de dog stå på skrå for at udnytte begge vægge i et hjørne. Ja jeg hørte den nemlig på Åboulevarden. Den lød af H tíl også derfor jeg er lidt påpasselig med at konkludere.
|
|||
![]() |
|||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||
Groft sagt.. In room, så er højtalerne beregnet til at blive kigget på - står på gulvet i rummet med flot finnish. Built in er til AT lærrede med baffelvæg og så videre.. In wall er til indbygning i eksisterende vægge så det ser fint og nydeligt ud med masser af WAF.. |
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
http://www.geckohomecinema.com/surround-system-reviews.pdf
Her en rigtig fed anmeldelse af forskellige bio systemer. Desværre får Procella nogle til prisen gevaldige hug. Steinway Lyngdorf som også er foreslået her i tråden får tilgengæld god omtale. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Den virker godt nok velbearbejdet. Dog skal man vel altid have for "Ører" at opfattelsen af lyd er meget individuel. Omvendt er højtalersystemerne anmeldt og bedømt af samme person, og er dermed næsten "Sammenlignelige" systemerne i mellem. Uhhh det er ikke nemt hva?
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
||
Der har været stor omtale tidligere omkring disse anmeldelser. Det som er væsenligt at bide mærke i at de ikke er blevet testet under samme omstændigheder. (Dvs. forskellige forstærkere, rum, kabler osv.) Derfor mener jeg ikke at man kan drage nogen særlig konklusion ud fra anmeldelserne.
|
|||
![]() |
|||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
||
|
|||
![]() |
|||
||
Anmeldelser indgår kun som en del af beslutningsgrundlaget, men anmeldere kan jo pointere ting som man ikke selv har tænkt over. Man kan jo også finde positive anmeldelser, men sjovt at de bliver sammenlignet på denne måde af den samme person. Jeg har ikke hørt Procella subwooferen, men til 50 kilo burde den rykke igennem. |
|||
![]() |
|||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
||
Jeg har ikke rigtig fået læst i den, men linket til den gamle tråd om den er her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120652&PN=1&title=interessant-gennemgang-af-flere-high-end-systemer EDIT: Link og tyrkfejl rettet Redigeret af dpny - 03-September-2013 kl. 19:46 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |