recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 800 vs. Procella AT system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 800 vs. Procella AT system

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Afstemningsspørgsmål: Skal jeg vælge et traditionel surround system eller en AT løsning?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
20 [40.00%]
30 [60.00%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Jeg må lige nævne B&W CT8 serien igen, da jeg synes, at det er sjældent den bliver nævnt. Jeg har altid været interesseret i denne serie og tænkt på hvordan den lyder mod JBLs topserie. Hvad jeg dog alligevel forbavser mig, trods det at det er topserien, det er prisen på f.eks. CT8 LR til omk. kr. 100.000; det synes jeg er ret ekstremt, er JBLs topserie lige så dyr!?

De fleste topserier koster "så" mange penge... Egentligt, når man kigger topserier og sammenligner priser, så er B&W ikke så kriminelt som eks. topserie Focal eller nævnte JBL.. JBL Everest ligger til et par millioner.. Men det er så inkl. forstærkere, EQ og Pre pro..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Jeg må lige nævne B&W CT8 serien igen, da jeg synes, at det er sjældent den bliver nævnt. Jeg har altid været interesseret i denne serie og tænkt på hvordan den lyder mod JBLs topserie. Hvad jeg dog alligevel forbavser mig, trods det at det er topserien, det er prisen på f.eks. CT8 LR til omk. kr. 100.000; det synes jeg er ret ekstremt, er JBLs topserie lige så dyr!?

De fleste topserier koster "så" mange penge... Egentligt, når man kigger topserier og sammenligner priser, så er B&W ikke så kriminelt som eks. topserie Focal eller nævnte JBL.. JBL Everest ligger til et par millioner.. Men det er så inkl. forstærkere, EQ og Pre pro..

Ja fandt så senere ud af at dem fra JBL er endnu dyrere, men CT8 er jo også ment til at være gemt væk, ik? JBL har In-room, Built-in og In-wall... For mig lyder det som det samme hehe. Tør ikke sige hvilke af de tre termer, som man skal se på for at finde den tilsvarende serie til CT8.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg kan være med på MK Sound MX-350 (2 stk), Velodyne DD12+ (2 stk, 1 spiller også godt), Earthquake (alle), dem kender jeg umiddelbart til. B&W DB1, synes jeg var for buldrende, men garanteret sat forkert op. 

Earthquake: Hvad mener du om dem? Jeg har læst flere steder, at folk fravælger de her "side-firing" subwoofere (ligesom DB1), hvis den ene enhed kommer til, at spille direkte ind i en overflade. Dybbas er jo omnidirectional,men jeg ved ikke, at om det i praksis giver nogle problemer med fx fase?

B&W DB1: Denne subwoofer har jeg hørt flere forskellige steder og spiller rigtig godt. Jeg har hørt den i et setup hos Hi-Fi Klubben på Åboulevarden i København og her synes jeg, at det lød som om, at de havde skruet alt for højt op for subwooferen. Er det her du har hørt den? Jeg har hørte noget film ved omkring -20 på en Denon. Ikke sønderligt højt, med med masser af brum sub. Det virkede som om at DB1'eren ville sprænge i luften, hvis den skulle klare referenceniveau. Måske er det lokalet.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 14:34
Jeg vil vove halsen og tilføje, at 9 ud af 10 gange bedømmes lyden af subs subjektivt og med nedenstående parametre som betyder, at man i virkeligheden har enormt svært ved, at sige noget objektivt omkring en subs formåen. Dette være sig dens "hurtighed" og "tightness" og hvad end andre ord i vil bruge omkring en subwoofers performance.

* Placering i rummet
* Frekvensrespons
* Phase
* Samspil med fronter
* Rummets akustik
* Forvrængning

Ovenstående parametre har, forudsat vi ikke snakker en komplet fejlkonstrueret plat sub, langt større indflydelse på den opfattede lyd end noget andet.

Der bliver nævnt en del high performance subs her, som alle, forudsat de er korrekt indstillet, vil kunne generere hurtig og tight bas.

Her er en fin artikel om fast og slow bas:
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 14:56
Det kan godt være at en sub er omnidirectionel, problemet ligger dog i timingen af lyden. derfor vil man altid få bedre respons fra to, som står i hver sit hjørne. 
Jeg kan godt lide ideen bag de Side-firing. for optimal udnyttelse skal de dog stå på skrå for at udnytte begge vægge i et hjørne. 

Ja jeg hørte den nemlig på Åboulevarden. Den lød af H tíl også derfor jeg er lidt påpasselig med at konkludere.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 15:57

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Ja fandt så senere ud af at dem fra JBL er endnu dyrere, men CT8 er jo også ment til at være gemt væk, ik? JBL har In-room, Built-in og In-wall... For mig lyder det som det samme hehe. Tør ikke sige hvilke af de tre termer, som man skal se på for at finde den tilsvarende serie til CT8.

Groft sagt.. In room, så er højtalerne beregnet til at blive kigget på - står på gulvet i rummet med flot finnish. Built in er til AT lærrede med baffelvæg og så videre.. In wall er til indbygning i eksisterende vægge så det ser fint og nydeligt ud med masser af WAF..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:07
http://www.geckohomecinema.com/surround-system-reviews.pdf

Her en rigtig fed anmeldelse af forskellige bio systemer. Desværre får Procella nogle til prisen gevaldige hug.

Steinway Lyngdorf som også er foreslået her i tråden får tilgengæld god omtale.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Her en rigtig fed anmeldelse af forskellige bio systemer. Desværre får Procella nogle til prisen gevaldige hug.

Den virker godt nok velbearbejdet. Dog skal man vel altid have for "Ører" at opfattelsen af lyd er meget individuel. Omvendt er højtalersystemerne anmeldt og bedømt af samme person, og er dermed næsten "Sammenlignelige" systemerne i mellem.

Uhhh det er ikke nemt hva?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den virker godt nok velbearbejdet. Dog skal man vel altid have for "Ører" at opfattelsen af lyd er meget individuel. Omvendt er højtalersystemerne anmeldt og bedømt af samme person, og er dermed næsten "Sammenlignelige" systemerne i mellem.

Der har været stor omtale tidligere omkring disse anmeldelser.

Det som er væsenligt at bide mærke i at de ikke er blevet testet under samme omstændigheder. (Dvs. forskellige forstærkere, rum, kabler osv.)

Derfor mener jeg ikke at man kan drage nogen særlig konklusion ud fra anmeldelserne. 
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:20

Den anmeldelse har været oppe herinde før. Jeg mener der er en tråd hvor den blev diskuteret omfattende, men jeg kan ikke lige finde den nu. Da anmeldelsen bygger på systemer med forskelligt udstyr, i forskellige rum, mener jeg ikke den kan bruges til særligt meget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Anmeldelser indgår kun som en del af beslutningsgrundlaget, men anmeldere kan jo pointere ting som man ikke selv har tænkt over.

Man kan jo også finde positive anmeldelser, men sjovt at de bliver sammenlignet på denne måde af den samme person. Jeg har ikke hørt Procella subwooferen, men til 50 kilo burde den rykke igennem.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:42
Jeg har ikke rigtig fået læst i den, men linket til den gamle tråd om den er her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120652&PN=1&title=interessant-gennemgang-af-flere-high-end-systemer

EDIT: Link og tyrkfejl rettet

Redigeret af dpny - 03-September-2013 kl. 19:46
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu