recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W CM5 - fornuftigt valg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W CM5 - fornuftigt valg?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 23:14
Jeg synes du skulle tage at kigge på XTZ 99.26. Jeg har kun haft muligheden for at høre 99.32, gulvhøjtaler, men med dårligere enheder end 99.26, og den spiller klasser bedre end B&W's tilsvarende serier.

Jeg synes også 99.26 er en utrolig smuk højtaler. De kan fåes i Mat Sort, Hvid eller Valnød i dråbe form, eller i en piano lak. Se mere her:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/tradepoint/B2C/ui/cata log/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=12,80
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:19

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes du skulle tage at kigge på XTZ 99.26. Jeg har kun haft muligheden for at høre 99.32, gulvhøjtaler, men med dårligere enheder end 99.26, og den spiller klasser bedre end B&W's tilsvarende serier.

Jeg synes også 99.26 er en utrolig smuk højtaler. De kan fåes i Mat Sort, Hvid eller Valnød i dråbe form, eller i en piano lak. Se mere her:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/tradepoint/B2C/ui/cata log/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=12,80

Og du er slet ikke inhabil i den debat

Jeg synes du skal vælge Mentor 6 for demspiller jeg på derhjemme !!

Tag lige mit indlæg sarkastisk, men jeg kunne godt tænke mig, at vide hvorfor bolden altid skal spilles over på en dårlig oplevelse i en bestemt HFK-butik, hver gang der er en der nævner et af vores produkter.

Er det blevet krop umuligt, at debattere produkter som et selvstændigt tema eller føler man sig personlig ramt, hver gang noget foretager et andet valg end en selv ?

Og så lige noget helt andet; De her XTZ alle taler om. Hvor kan de høres i landet ? For der vel ikke nogen der køber højttalere de ikke har hørt i forvejen eller hvad ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Tag lige mit indlæg sarkastisk, men jeg kunne godt tænke mig, at vide hvorfor bolden altid skal spilles over på en dårlig oplevelse i en bestemt HFK-butik, hver gang der er en der nævner et af vores produkter.

Er det blevet krop umuligt, at debattere produkter som et selvstændigt tema eller føler man sig personlig ramt, hver gang noget foretager et andet valg end en selv ?

Og så lige noget helt andet; De her XTZ alle taler om. Hvor kan de høres i landet ? For der vel ikke nogen der køber højttalere de ikke har hørt i forvejen eller hvad ?

Jeg vælger lade vær med at kommentere på ovenstående.

XTZ kan høres ved Fyndborsen i Malmø. Ellers er der flere danskere som har købt dem, som gerne åbner dit hjem op for et lyt.
XTZ har heldig en fantastisk ordning der hedder "Buy & Try." Så du kan bestille dem, have dem i 3 uger, og derefter sende dem tilbage hvis de ikke falder i ens smag.

OP: Hvor er du fra?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:55

Er buy and try gratis? Altså ingen returporto, eller er det blot som almindelig nethandel hvor man jo har 14 dages fortrydelsesret. I så fald skal man betale returportoen.

Malmø er vel OK hvis man bor på Sjælland, lidt dyrt hvis man kommer fra Jylland. Jan Rysh er vist fra Randers.

mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Er buy and try gratis? Altså ingen returporto, eller er det blot som almindelig nethandel hvor man jo har 14 dages fortrydelsesret. I så fald skal man betale returportoen.

Malmø er vel OK hvis man bor på Sjælland, lidt dyrt hvis man kommer fra Jylland. Jan Rysh er vist fra Randers.

Jeg tror der er porto på.
Taget de forbehold man sparer i forhold til B&W, kan de vidst godt betale sig. Jeg vil næsten tro der er returporto på, ellers er de meget hurtige til at svare. Det kunne jo være de sender en returlabel ud.
Men som sagt - der er mange herhjemme som har købt dem, som hellere end gerne viser frem.

Edit: Det var Opretters bopæl jeg var interesseret i.

Redigeret af mkirkelund - 17-Juli-2009 kl. 12:02
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Ja, enig - HFK's årodukter er jo de bedste..

- når man selv forhandler dem. Jeg tror ikke man kan være mere biased end når man selv forhandler produkterne

Og nej, det er ikke krop umuligt, men der er jo andre faktorer som spiller ind i det samlede regnskab. Ville du købe et produkt hos et sted hvor du ikke føler dig ordentligt behandlet? -nej vel?

Hvordan man oplever HFK er i sidste ende op til den ekspedient som betjener een. Måske man skulle have et internt møde i HFK's ledelse, og snakke om hvordan man kan gøre oplevelsen bedre for kunderne, for det er altså ret så trivielt det man får stukket i hovedet.. "Dem har jeg selv" og "JEg synes personligt ikke der er andet i prisklassen som spiller bedre". Hvad er det for en gang bs at fyre af?

Nu er jeg selv ude og undersøge markedet, og jeg er blevet fortalt at XTZ arbejder på et demorum i Danmark blandt andet. Hvornår ville de ikke sige, men det viser da at man i det mindste har intentioner om at forbedre sig
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 21:28

Tilbage til det oprindelige spørgsmål...

Jeg er personligt gået helt i koma over et par Dynaudio x12. Kan også fås i pianolak...

De spiller bedre end alle de andre højtalere jeg har været ude og lytte på, men jeg må indrømme at jeg mangler at lytte på et par XTZ'ere... Måske jeg vil gøre brug af det forslag mKirkelund kom med

Vil lige sige at jeg har fået rigtig fin behandling i HFK på frederiksberg, men jeg synes bare ikke at Dali og B&W's højtalere i det prisniveau er helt lige så gode som dynaudios...

Men hvis jeg skulle vælge mellem B&W og Dali ville jeg højst sandsynligt vælge Dali. Jeg synes ikke der er helt så godt styr på højere mellemtone og lavere diskant på en B&W. Men dali'en er meget klar, og det er dét, der tiltaler mig mest ved end højtaler, ikke at bassen kan mærkes i gulvet... Så havde jeg jo nok købt et par gulvhøjtalere...

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu