recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W CM7 vs. DALI  mentor 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W CM7 vs. DALI mentor 6

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 13:54
I forbindelse med købet af højttalere, havde jeg mulighed for at høre det samme musik på B&W CM9 og DALI Mentor 6 i HiFi-Klubben.

For mine ører var der ingen tvivl om, at jeg foretrak lyden fra DALI Mentor 6, så dem købte jeg.

Der var nok ekstra bas i CM9, som har en basenhed mere end CM7, men lydbilledet var mere "mørkt", hvorimod Mentor 6 virkede lysere og mere detaljeret/omsluttende. Det er svært at forklare, synes jeg, men jeg var overrasket over den store forskel, der i dette tilfælde faldt ud til Mentor 6's fordel.

En anden har det måske omvendt. Jeg er stadig glad bruger af Mentor 6, også til film, hvor de suppleres af andre Mentor-højttalere bl.a.

Har du mulighed for det, kunne du jo tage ud og høre de højttalere, du oplister på Fyn, men det samme som at have begge sæt stående til at lytte forskelle på, er det jo ikke.

Mvh. Jørgensen
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

Det er nok bare lidt svært, at få lov til at låne 2 sæt højtalere med hjem til en lyttetest 🤷‍♂️

Spiller på hver sin måde - hvordan ?

Hvad er B&W bedst til, og hvad er DALI bedst til ? Efter din/jeres mening?

Hører ikke klassisk musik, ellers næsten alt andet. Fra 80’erne til idag. Rock og pop

Helt generelt! Så synes jeg at Dali er meget detaljeret og meget lyse i lyden, og skruer man op bliver de for skingre i lyden for mig.

Derimod er B&W lyden nok mere blød og mørk, og de yder bedst når de får lidt power, altså når der bliver skruet godt op.

Jeg er mest til B&Ws lyd selv, og ville til en hver tid vælge dem til musik.

Sjovt nok at Jørgensen og jeg beskriver dem ret ens når jeg ikke har set hans opslag inden jeg postede.

Redigeret af KevinL - 26-December-2020 kl. 16:47
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Bla Blasen Bla Blasen skrev:

Der er også disse på Fyn hvor jeg kommer fra 😊

Ja, i kirsebær......

Det er bare ikke min smag. Jeg er meget mere til sort ask.

Og ja, højglans ser imponerende ud, hvis man gider at tørre støv af hver dag.

Mentor 6 spiller også betydeligt dybere bas end CM7...og så har den bånddiskanter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 18:00
Det blev Dali Mentor 6. 

Hørte dem i sælgers stue, hvor de lød fantastisk med det musik vi typisk lytter til. 

Nu skal jeg så bare hjem og have sat dem til derhjemme 👍😊

Mange tak for jeres input 😊

Redigeret af Bla Blasen - 26-December-2020 kl. 21:09
Panasonic TX 65GZ960e
Yamaha RX-A740
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 18:34
Tillykke med købet :) Håber du bliver glad for dem, og god jul
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 21:38
Også et tillykke herfra.

De skulle gerne have mange år i sig endnu, hvis da ikke barnebarnet har fået smag for "omvendte" basenheder. ;-)

Mvh. Jørgensen
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 23:47
Tak ☺️

De er nu sat til min receiver med BI-amp. 
Min receiver er 7x2, men har “kun” 5 højtalere + sub, så brugte de 2 frie kanaler til Dali.

Har testet højtalerne lidt med bl.a. Dire Straits og “Drum Section” fra Run Rigs 40 års jubilæums koncert i Mur of Ord i Skotland 2013. Vi så koncerten live, og har købt den på Blu-ray 😃
Højtalere godkendt 👍😄
Lyder meget bedre og mere detaljerede end de gamle. 

God jul og godt nytår 😊

Panasonic TX 65GZ960e
Yamaha RX-A740
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu