recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W Hjemmebio

Besvar Besvar Side  <1 21222324>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Har det kabel nogen praktisk betydning - overhovedet? Lyder dit grej bedere? Er det bedere beskyttet mod at imploderer/eksploderer osv.? Hvis ikke og det "kun" er et lækkert kabel, så er smag det eneste der kan debatteres..

Ja det lyder bedre.

Om det er bedre beskyttet imod at implodere / eksplodre ???? hva ba ?....den forstod jeg minus af

Hvilken forbedring mener du her er tale om?

Tag dig ikke af det sidste, det var et forsøg på humor - skal man være varsom med her, men kan ikke lade være..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 19:25
Du skal have lov til at købe hvad du vil - jeg ville hellere bruge mine penge på at opgradere komponenterne i delefilteret fremfor kabler som nødløsning.

Nødløsning, for jeg ville allerførst bruge mine penge på et godt rum, men det er vi alle nok enige om er det optimale, men som ikke er opnåeligt for mange.
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 19:43

Har det kabel nogen praktisk betydning - overhovedet? Lyder dit grej bedere? Er det bedere beskyttet mod at imploderer/eksploderer osv.? Hvis ikke og det "kun" er et lækkert kabel, så er smag det eneste der kan debatteres..

Ja det lyder bedre.

Om det er bedre beskyttet imod at implodere / eksplodre ???? hva ba ?....den forstod jeg minus af

Hvilken forbedring mener du her er tale om?

Tag dig ikke af det sidste, det var et forsøg på humor - skal man være varsom med her, men kan ikke lade være..

Ka kun udtale mig om det mht Denon surround forstærkeren.....da andet udstyr er skaffet efter de omtalte strømkabler var her og ikk er testet med "standard" strømkabler ....endnu....Skal lige være helt færdig med at trimmer for og effekt før dette testes....spændene....

Men oplevede en større ro i lyden.....tror det er det folk kalder "sort" bagrund....
Ved første lyttetest straks efter skiftet føltes det som om der var mere power på forstærkeren....bassen ikk mindst reagerede hurtigere.......+ et lille løft i de højere toner......

Om det er ren fis i en hornlygte, helt hen i vejret eller sådan plejer det at være....tja det er ihvertfald hvad jeg oplevede som forskel....skiftede tilbage senere...for et par timer......havde vænnet mig til den nye sound.........så på igen med de nye bamser.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Du skal have lov til at købe hvad du vil - jeg ville hellere bruge mine penge på at opgradere komponenterne i delefilteret fremfor kabler som nødløsning.

Nødløsning, for jeg ville allerførst bruge mine penge på et godt rum, men det er vi alle nok enige om er det optimale, men som ikke er opnåeligt for mange.

dvs....du mener ikk kabler har nogen som helst betydning for lyden ?......

De ting jeg har modificeret 2 dac, holfi effekt, squeezeboks, 

Bygget rørforforstærker, før dac, kabler........

Alt sammen hvor der også er blevet lytte testet til hvilke kabler / ledninger stik osv der sku bruges og tro mig der er meget at hente i lige præcis disse ting....derudover er en hulens masse komponenter skiftet........Højttalerne er pt de eneste der ikk er modificeret..endnu....for ka jo ikk alt på en gang...

Men hvordan ka du vide du har det optimale rum .......hvordan måler du det ?

Lyd og rum akustik er ren egen personlig smag........ligesom alt andet hifi....

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 20:20

Lyd og rum akustik er ren egen personlig smag........ligesom alt andet hifi...

Simpelt, jeg måler frekvensresponsen i rummet og forsøger at få en flad linje af lydtryk som funktion af frekvens. Rummet skal ikke tilføre eller fjerne noget; det skal være neutralt.

Bare et eksempel på en af de ting som skal tøjles i et audio-rum.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 20:46

Lyd og rum akustik er ren egen personlig smag........ligesom alt andet hifi...

Simpelt, jeg måler frekvensresponsen i rummet og forsøger at få en flad linje af lydtryk som funktion af frekvens. Rummet skal ikke tilføre eller fjerne noget; det skal være neutralt.

Bare et eksempel på en af de ting som skal tøjles i et audio-rum.

Tja og bygge en stue om i en lejlihed er så ik lige muligt.......for bare at nå lidt i mål.....

Derfor den omvente rækkefølge.......anlæg først derefter rum......

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:56

Tja og bygge en stue om i en lejlihed er så ik lige muligt.......for bare at nå lidt i mål.....

Derfor den omvente rækkefølge.......anlæg først derefter rum..

Jeg svarer dig lige med en kommentar jeg skrev halv otte for  jeg tror ikke du har set det:

Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:00
Hvorfor benytter du ikke kabelelevatorer, IC-dæmpere, Pyramid Cones fødder, og støjfilter til strømmen fra væggen?

Forstår ærlig talt ikke hvordan du kan holde ud at lytte til 802d'erne når de ikke er koblet op med noget værdigt grej.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:09

Derfor den omvente rækkefølge.......anlæg først derefter rum..

Jeg svarer dig lige med en kommentar jeg skrev halv otte for  jeg tror ikke du har set det:

Uha......ja der er vi enige......*G*

Dog skal der ombygges lidt her i februar......dvs en dør åbning skal lukkes....så anlægget for sin egen væg uden dør huller.......i den forbindelse nok også lige et nyt kable fra el tavlen så det får sin helt egen gruppe så støj fra lidt div udstyr fjernes....hva vide hva gruppe man skal smide konen og naboerne på så de er helt filtret fra.........derefter er det nok rummets tur Wink

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Hvorfor benytter du ikke kabelelevatorer, IC-dæmpere, Pyramid Cones fødder, og støjfilter til strømmen fra væggen?

Forstår ærlig talt ikke hvordan du kan holde ud at lytte til 802d'erne når de ikke er koblet op med noget værdigt grej.

Det har vist ikk været overvejet at bruge........overvejer dog en kabel direkte til anlægget fra hovedtavlen af så støjfilter osv ka undgås

Forstår sku heller ikk hvordan jeg ka holde ud at høre de 802er på det lort her,.....må vist til ørelægen i en fart og få nye briller !!!!!!

Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Det har vist ikk været overvejet at bruge........overvejer dog en kabel direkte til anlægget fra hovedtavlen af så støjfilter osv ka undgås

Forstår sku heller ikk hvordan jeg ka holde ud at høre de 802er på det lort her,.....må vist til ørelægen i en fart og få nye briller !!!!!!

Jeg mener bare du skal til at overveje flere af den her slags produkter, før dine ører falder af: 

http://www.lessloss.com/firewall-p-196.html?zenid=r3hbr5nb91skt9io813hnqdmf1

20.000-30.000 kr er ikke dårligt givet ud for at få støj ud af strømmen. Du vil opleve en helt ny verden af musikalitet og baloney.

Det er ikke anderledes end det strømkabel du allerede har investeret i, CEE 7/7 hanstikket i den ene ende og IEC C13 hunstikket i den anden ende ser ud til at være af en anden verden. Kulfiberet forplanter sig også direkte i de lave frekvenser og sikrer en stram og behagelig bass man ikke bliver udmattet af at lytte til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:32

Dog skal der ombygges lidt her i februar [...]

Jeg går selv og overvejer at bygge helt nyt, Jeg er igang med at undersøge mulighederne, priser med mere. Jeg blev selv færdig med at læse for ca. ½ år siden og skal flytte i noget større.. problemet er bare jeg er meget kræsen. Jeg VIL have plads til min projektor mm. og jeg vil også gerne have noget hvor køkken, bad mm. er nyere. Jeg har kigget på lejligheder i mit nærområde til op mod 2 millioner og jeg synes virkelig det er svært at finde noget der "er mig".

Jeg fandt et byggesystem, hvor man ligger huset via en form for lego-blokke i EPS skum. Der var udgiften til arbejde meget lille (man kunne bygge husets skal på et par dage, ikke måneder) og udmiddelbart vil jeg tro man kunne spare et par hundrede tusind derved. 

Det mest optimale ville være hvis jeg kunne finde noget som var billigt rent varmemæssigt og hvor der også er en stor garage med værksted til nogle projekter jeg vil igang med (akustikpaneler og akustik-regulerende reoler man vil kunne have stående i en top moderne københavner-lejlighedSmile).
Til top

Besvar Besvar Side  <1 21222324>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu