recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W Hjemmebio

Besvar Besvar Side  <1 222324
Forfatter
Besked
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Hvorfor benytter du ikke kabelelevatorer, IC-dæmpere, Pyramid Cones fødder, og støjfilter til strømmen fra væggen?

Forstår ærlig talt ikke hvordan du kan holde ud at lytte til 802d'erne når de ikke er koblet op med noget værdigt grej.

Det har vist ikk været overvejet at bruge........overvejer dog en kabel direkte til anlægget fra hovedtavlen af så støjfilter osv ka undgås

Forstår sku heller ikk hvordan jeg ka holde ud at høre de 802er på det lort her,.....må vist til ørelægen i en fart og få nye briller !!!!!!

Jeg mener bare du skal til at overveje flere af den her slags produkter, før dine ører falder af: 

http://www.lessloss.com/firewall-p-196.html?zenid=r3hbr5nb91skt9io813hnqdmf1

20.000-30.000 kr er ikke dårligt givet ud for at få støj ud af strømmen. Du vil opleve en helt ny verden af musikalitet og baloney.

Det er ikke anderledes end det strømkabel du allerede har investeret i, CEE 7/7 hanstikket i den ene ende og IEC C13 hunstikket i den anden ende ser ud til at være af en anden verden. Kulfiberet forplanter sig også direkte i de lave frekvenser og sikrer en stram og behagelig bass man ikke bliver udmattet af at lytte til.

Strøm kablerne og stik er testet op imod stort set alt og de virker perfekt......og når der er trukket nyt kabel fra tavlen må vi se hvad der er tilbage af støj.....men gad da godt lige at ha det Firewal bæst på prøve her hmm.....er det et produkt du kender til......

Alt skal lyttetestes mindst en gang her i livet ...Wink

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

[QUOTE=Hindsberg] 
Det mest optimale ville være hvis jeg kunne finde noget som var billigt rent varmemæssigt og hvor der også er en stor garage med værksted til nogle projekter jeg vil igang med (akustikpaneler og akustik-regulerende reoler man vil kunne have stående i en top moderne københavner-lejlighedSmile).

Man behøver jo ikke få det hele i første omgang. Vi er også ved, at bygge nyt og der bliver ikke noget stort dedikeret rum i første omgang :)

Sorry for off topic Hindsberg.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Dog skal der ombygges lidt her i februar [...]

Jeg går selv og overvejer at bygge helt nyt, Jeg er igang med at undersøge mulighederne, priser med mere. Jeg blev selv færdig med at læse for ca. ½ år siden og skal flytte i noget større.. problemet er bare jeg er meget kræsen. Jeg VIL have plads til min projektor mm. og jeg vil også gerne have noget hvor køkken, bad mm. er nyere. Jeg har kigget på lejligheder i mit nærområde til op mod 2 millioner og jeg synes virkelig det er svært at finde noget der "er mig".

Jeg fandt et byggesystem, hvor man ligger huset via en form for lego-blokke i EPS skum. Der var udgiften til arbejde meget lille (man kunne bygge husets skal på et par dage, ikke måneder) og udmiddelbart vil jeg tro man kunne spare et par hundrede tusind derved. 

Det mest optimale ville være hvis jeg kunne finde noget som var billigt rent varmemæssigt og hvor der også er en stor garage med værksted til nogle projekter jeg vil igang med (akustikpaneler og akustik-regulerende reoler man vil kunne have stående i en top moderne københavner-lejlighedSmile).

Tror sådan en Københavner lejlighed er jeg indehaver af.......Wink..spændene projekt.

Men hvor i dk ser du på lejlighed / hus...lyder til at der er en del der skal undersøges godt og grundigt mht at bygge sit eget......leggo bliver man aldrig for gammel til LOL

Kender man de rigtige ka mange penge spares på bygge matrialer og løn osv

Her i 2860 får man ik noget der rigtig er værd at samle på for et par mill.......koster efterhånden mere.....SUK..... 

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 23:17
Ja, det var også det jeg kunne læse mellem linjerne i dine svar. Altså, at du nok var sjællænder. Dem jeg kender synes det ligger meget fjernt med at få deres eget - det bliver højest til en ejerlejlighed (som dog er noget bedre end her i nordjylland).

Arbejder i Aalborg og bor i Aalborg, men jeg prøver at søge lidt udenfor "storbyen" for at få mere for mine penge. Søger man nord for limfjorden får man typisk langt mere for sine penge. Et nybygget hus på 116 kvm. i Aalborg koster incl. grund 2 mill. 20 km nord for koster det samme ca. 400.000 mindre. Dog har man så et rigtig jydeproblem - trafik. Hele nordjylland skal til Aalborg på arbejde, men vi har kun en fucking bro og en snoldet motorvej at gøre godt med.. needless to say, trafikken er et stort problem.

Ergo søger jeg lidt syd for Aalborg. Det er ikke helt så billigt som nord for, men stadig rimelig billigt.

Man skal så også huske på at i jylland er der forholdsmæssigt meget sort arbejde i form af "vennetjenester", så man kommer rimeligt langt for pengene. Selv jyske firmaer tager kun 8700 pr. kvm. for et nøglefærdigt hus (khs huse).

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 17:26

Ja, det var også det jeg kunne læse mellem linjerne i dine svar. Altså, at du nok var sjællænder. Dem jeg kender synes det ligger meget fjernt med at få deres eget - det bliver højest til en ejerlejlighed (som dog er noget bedre end her i nordjylland).

Arbejder i Aalborg og bor i Aalborg, men jeg prøver at søge lidt udenfor "storbyen" for at få mere for mine penge. Søger man nord for limfjorden får man typisk langt mere for sine penge. Et nybygget hus på 116 kvm. i Aalborg koster incl. grund 2 mill. 20 km nord for koster det samme ca. 400.000 mindre. Dog har man så et rigtig jydeproblem - trafik. Hele nordjylland skal til Aalborg på arbejde, men vi har kun en fucking bro og en snoldet motorvej at gøre godt med.. needless to say, trafikken er et stort problem.

Ergo søger jeg lidt syd for Aalborg. Det er ikke helt så billigt som nord for, men stadig rimelig billigt.

Man skal så også huske på at i jylland er der forholdsmæssigt meget sort arbejde i form af "vennetjenester", så man kommer rimeligt langt for pengene. Selv jyske firmaer tager kun 8700 pr. kvm. for et nøglefærdigt hus (khs huse).

Lige i kbh får man intet til den pris pr m2 ....ik engang en skod lejlighed med den rigeste beliggenhed.....suk
Må vist ud og røve en bank gh
Sort arbejde ......hva er det ???? Clap

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 17:26

Så der ved at ske lidt nyt her igen...........

Der er blevet bygget lidt om........nyt gulv oven på det gamle, dvs ekstra low noise underlag og lamelplank oven på.....lækkert.....føles nu som massivt gulv i lejligheden......

Stuen har fået Troldtekt loft.........ahhhhh.....ekkodalen .....er blevet til normalt ekko her *G*

Der arbejdes lidt med akkustik iform af ecophon plader hist og her......enorm påvirkning af lyd de giver Wink

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:23
Lyder fornuftigt - det var ikke det bedste rum du havde. Og ja lidt akustik forbedring kommer man meget langt med.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:37
Rummet var elendigt....ikk mindst gulvet......uha dada.......fået lukket dør hullet til venstre fra anlægget og det hele er blevet rykket.....og ja der er kommet meget nyt siden sidst.....helt ny stereo for / effekt....du burde lægge ører til en dag......en verden til forskel
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 12:41
Vi må finde en dag - har dog lidt problemer med mit ene øre så det skal være lidt ude i fremtiden....
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 22:42

Venter gerne på en hyggeligt genlyt her....så dine øre er på toppen igen.....

Har også et par små justeringer af effekt og forforstærkeren her der lige skal nåes....+ akkustik der skal leges med  

Til top
panos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2013
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 17:39
Der skal jo også været lidt tilbage at lave når det bliver koldt og mørkt igen...Fed setup du har fået dig mester.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 222324

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu