recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W højttalere kun hos Hifi Klubben ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W højttalere kun hos Hifi Klubben ?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:24

det er det samme med macdonalds, burgerking osv. om det er mad eller højttalere gør ingen forskel.

Selvom jeg forstår din frustration er der altså intet odiøst i et franchise. enten betaler du hvad det koser, eller ogå handler du et andet sted.

Crown - there is no substitute.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Nu da pungen alligevel er oppe af lommen, er jeg også ved at kigge mig om efter nye højttalere. Har forelsket mig i XT-serien fra B&W (Bowers & Wilkins).

Mærket forhandles af Hifi-klubben, men er der mon andre muligheder ?

Hej.

Hvorfor ikke købe nogle ordentlige højtt.når nu "pungen er oppe"?

Lige netop XT serien er voldsomt overvurderet efter min mening(har du hørt  den?)

Der er bare SÅ mange andre skorstene der ryger(end lige HFK`s),men det er som om at der er flere og flere som glemmer det.

Til disse penge er der masser som spiller bedre...de ser bare anderledes ud.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 09-Januar-2009 kl. 09:52
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

det er det samme med macdonalds, burgerking osv. om det er mad eller højttalere gør ingen forskel.

Selvom jeg forstår din frustration er der altså intet odiøst i et franchise. enten betaler du hvad det koser, eller ogå handler du et andet sted.

Jeg er ikke frustreret. Har fået handlet de lækreste B&W uden at betale "pristillæg", men det krævede benarbejde. Derfor kan man godt have en mening om politikken, og ytre den overfor nogen som gider lytte. Du tilhører vist ikke målgruppen, så slut herfra.

Redigeret af JørgenR - 09-Januar-2009 kl. 10:04
/ Jørgen
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hvorfor ikke købe nogle ordentlige højtt.når nu "pungen er oppe"?

Lige netop XT serien er voldsomt overvurderet efter min mening(har du hørt  den?)

Har ikke blot hørt XT-serien, men købt dem incl. et par andre B&W til et 7.1 setup - og glæder mig over super lyd og flot design hver dag.

Redigeret af JørgenR - 09-Januar-2009 kl. 10:07
/ Jørgen
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 10:11

Hej.

O.K-fint nok,det er jo det det handler om:At glæde sig hver dag...

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 10:59

det er det samme Jeg er ikke frustreret. Har fået handlet de lækreste B&W uden at betale "pristillæg", men det krævede benarbejde. Derfor kan man godt have en mening om politikken, og ytre den overfor nogen som gider lytte. Du tilhører vist ikke målgruppen, så slut herfra.

og hvad er det for en målgruppe? er det dem der gerne vil betale mere end produktionsprisen? er det dem der er villige til at betale hvad service koster?

jeg ved ikke hvad målgruppe du mener at jeg tilhører, men jeg må jo på det forliggende grundlag konkluderer at du tilhører målgruppen der sætter pris højere end kvalitet og service.

forhandleren skal altså betale lønninger og husleje, men den del af produktet vil du tilsyneladende ikke være med til at betale. da vi ikke kender hinanden specifikt kan jeg naturligvis ikke udtale mig om dine synspunkter, men de jeg kender der deler synspunkter med dig har en kedelig tendens til også at være de første til at brokke sig over butikslukninger og manglende service. der er sjovt nok en sammenhæng

Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

det er det samme Jeg er ikke frustreret. Har fået handlet de lækreste B&W uden at betale "pristillæg", men det krævede benarbejde. Derfor kan man godt have en mening om politikken, og ytre den overfor nogen som gider lytte. Du tilhører vist ikke målgruppen, så slut herfra.

og hvad er det for en målgruppe? er det dem der gerne vil betale mere end produktionsprisen? er det dem der er villige til at betale hvad service koster?

jeg ved ikke hvad målgruppe du mener at jeg tilhører, men jeg må jo på det forliggende grundlag konkluderer at du tilhører målgruppen der sætter pris højere end kvalitet og service.

forhandleren skal altså betale lønninger og husleje, men den del af produktet vil du tilsyneladende ikke være med til at betale. da vi ikke kender hinanden specifikt kan jeg naturligvis ikke udtale mig om dine synspunkter, men de jeg kender der deler synspunkter med dig har en kedelig tendens til også at være de første til at brokke sig over butikslukninger og manglende service. der er sjovt nok en sammenhæng

Det jeg mente med dig og målgruppen, er at jeg har fornemmelsen af, at du ikke tilhører gruppen der læser eller forstår, hvad jeg skriver. Det kan være min fejl, men jeg har gjort mit bedste.

Selvfølgelig skal forhandlerne have lov til at tjene penge, men i den nye tid med Internet og Google er det nemt for forbrugerne at holde sig orienteret om priser andre steder. Som tidligere nævnt har HFK i Sverige også fysiske butikker med identisk varesortiment som deres danske butikker. De har selvfølgelig også de omkostninger og den service du nævner, men langt lavere butikspriser på i hvert fald B&W.

/ Jørgen
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:42

Hej kim olsen

Jeg tror JørgenR har købt XT højttalere uden at betale listeprisen, så det kan åbenbart godt lade sig gøre alligevel

mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:49

Det ændre ikke ved at du ikke vil betale for dansk service og danske butikker. om du mener at jeg kan læse hvad du skriver eller ej er irrelevant.

Det er dig selv der påberåber konkurrencelovgivningen uden at realiserer at en sådan anklage er fejlplaceret, særligt med henblik på at denne tråd og dine indlæg tilsyneladende blot dækker over at du er for nærig til at betale hvad det koster i de danske butikker. Du har taget konsekvensen, og valgt at handle et andet sted. Det har jeg intet imod, men jeg har noget imod at du mener at blot fordi at det kan fåes billigere andre steder, så kan det berettige til kritik af de danske forhandlere. de agerer nu en gang efter danske forhold, og det afspejler deres priser.

min sammenligning med macdonalds og burgerking blev brugt netop fordi der inden for fødevarer er så mange alternativer, og at samme produkt ikke nødvendigvis kan fåes billigere andre steder, netop da der er tale om franchise.

Dermed ikke sagt at man ikke bør kigge på hvor man kan få tingene billigst, men det skal ikke være en negativ jagt, forstået på den måde at man forsøger at udstille forhandlere der ikke formår at følge med prismæssigt som om at de ikke er lige så gode som andre. man handler blot et andet sted, som du eks. selv har nævnt, i sverige.

Dette gør sig også gældende for eks. fladskærme, og pga. valutakurserne er det jo netop noget man som dnask forbruger kan benytte sig af.

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:32
HFK og deres prispolitik ligger nok indenfor konkurrencetilsynets lovgivning, der er mange andre mærker som man i så henseende heller burde fokusere på.

For nogle år siden var jeg selv i harnisk pga SA. Jeg havde fået det for mig at 1750 var min drømmehøjtaler, og blev ganske så indigneret når jeg opdagede at uanset om man ville købe den hos Expert eller hos en internetforhandler, så kostede den precis det samme. Endnu større blev min irritation når at jeg tjekket priserne i Norge hvor at SA eneforhandles af en kæde der ligner HFK, og den faktisk kostede mindre der end i Danmark.

Lang historie kort, så dro jeg med pængene på lommen ud for at høre 1750, og efter det var den ikke mere min drømmehøjtaler og jeg holdt med at tænke mere over SA's prispolitik.

Nu er SA på ingen måde alene om det her. Alle godt etablerede mærker ønsker at varetage deres brand, og prispolitik er et virkemiddel. Som forbruger er det mest effektive man kan gøre at give udtryk for sin misnøje ved at købe noget andet, eller forhandle og så købe produktet til den prisen som man synes at det er værdt. Eller til sidst, om det nu er precis det produktet man vil ha, og der ikke er noget at gøre med prisen, bare acceptere det, og dra igennem dankortet

Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:51
En ting der slår mig vedr. hifiklubbens produkter er, at alle jeg kender har haft deres produkter til rep.

Min søsters ex. har haft en forstærker fra nad og et fjernsyn fra metz til rep. 2 gange.

Min gode ven købte et nad lcd med harddisk for få måneder siden og der er problemer med harddisken.

Min søsters hifi anlæg fra denon er der noget i vejen med fjernbetjeningen.

Og så kan de også fortælle ligende historier fra folk de kender. Jeg ved ikke om de bare har været ualmindeligt uhelige...

Jeg var selv på udkig efter et par modeller fra b&w, men blev lidt skuffet i forhold til pris og ydelse. Ingen tvivl om de er eneforhandlere. Jeg valgte efter en del læsen at bestille et par fra xtz som jeg modtager i næste uge. Kan næsten ikke vente
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:56
jeg kender 7 der har haft hfk produkter, plus mig selv, ca 30 produkter sammenlagt. heraf har kun et været til rep, en billig CV sub der var kendt for at være fejlbehæftet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu