recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W højttalere kun hos Hifi Klubben ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W højttalere kun hos Hifi Klubben ?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Jeg var selv på udkig efter et par modeller fra b&w, men blev lidt skuffet i forhold til pris og ydelse. Ingen tvivl om de er eneforhandlere. Jeg valgte efter en del læsen at bestille et par fra xtz som jeg modtager i næste uge. Kan næsten ikke vente

Det er så det gode, at når de etablerede mærkerne og forhandlerkædene bliver vante med at drive med romslige marginer så giver det rum for at nye mærker og koncepter kan komme ind på markedet.

Direktesalg vokser virkelig, og i Norge er det nu, repræsenteret af XTZ og SVS så dominerende at snart hver anden tråd i højtalerforummet på norske avforum handler om netop de to.

Direktesalg er noget som også de etablerede mærkerne har taget notis af. I det mindste så etablerede Velodyne sidst år i USA en ny produktlinje, Chrysalis, i et forsøg på at få et stykke af kagen.

Hvilke XTZ er det at du har bestillt?

Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:25
Okay er det ikke lidt ringe at sælge et produkt som er kendt for at være dårligt også selvom det er billigt.

Når det så er sagt har jeg ikke noget imod hfk. De fire forskellige sælgere jeg har snakket med, har kun en været noget arrogant og nedladen "at jeg jo kiggede på den skrabede udgave uden hdmi og det kunne man ikke forvente til prisen" vel mærke at samme model i tyskland og england havde hdmi og var billigere. Nå men jeg købte højtalerkabel på et tidspunkt og fik 2 meter mere ind jeg havde betalt for    
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:35
Er det ikke noget med at HFK, reklmer med at de er billige, kan så bare
ikke se hvor de er billige, B&W er da ikke blivet billige efter at HFK bliv
forhandler, og mene at Denon er billige både i England og Tyskland, end
her.
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Manic Miner Manic Miner skrev:

Det er så det gode, at når de etablerede mærkerne og forhandlerkædene bliver vante med at drive med romslige marginer så giver det rum for at nye mærker og koncepter kan komme ind på markedet.Direktesalg vokser virkelig, og i Norge er det nu, repræsenteret af XTZ og SVS så dominerende at snart hver anden tråd i højtalerforummet på norske avforum handler om netop de to.Direktesalg er noget som også de etablerede mærkerne har taget notis af. I det mindste så etablerede Velodyne sidst år i USA en ny produktlinje, Chrysalis, i et forsøg på at få et stykke af kagen.Hvilke XTZ er det at du har bestillt? [/QUOTE]

Jeg bestilte 99.26 men dem kunne de først levere om 6 uger så valgte 99.25 i stedet. Og med svenskens mønt for bare 69 øre er det jo virkeligt billigt Og så har man 3 uger til at bestemme sig om man vil have dem.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

her.

Du kan vist ikke sammenligne det sådan. For det første er det i udlandet, hvor ingen danske butikker kan følge med fortiden.  For det andet er HFK ikke bare en internetbutik.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

her.

Du kan vist ikke sammenligne det sådan. For det første er det i udlandet, hvor ingen danske butikker kan følge med fortiden.  For det andet er HFK ikke bare en internetbutik.

Nu er det vel også bedre, at følge med fremtiden end fortiden .

Jeg kan forstå folk er vilde med de store(dyre) udgaver af B&W, men forstår ikke helt hypen om de mindre modeller. De lyder da lige så godt som mange andre, men efter hvad jeg har læst mig til, er de ret svære, at drive. De kræver nogen forholdsvis kraftige forstærkere kan jeg forstå eller er jeg forkert på den ?
Alene af den grund har jeg aldrig for alvor kigget i den retning, der er jo ikke meget grin ved, at man kan få en velspillende højttaler til en nogenlunde pris, hvis man skal ofre f. eks. det dobbelte på forstærkersiden som ved tilsvarende højttalere fra andre mærker.
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

her.

Nu er det vel også bedre, at følge med fremtiden end fortiden .

Jeg kan forstå folk er vilde med de store(dyre) udgaver af B&W, men forstår ikke helt hypen om de mindre modeller. De lyder da lige så godt som mange andre, men efter hvad jeg har læst mig til, er de ret svære, at drive. De kræver nogen forholdsvis kraftige forstærkere kan jeg forstå eller er jeg forkert på den ?
Alene af den grund har jeg aldrig for alvor kigget i den retning, der er jo ikke meget grin ved, at man kan få en velspillende højttaler til en nogenlunde pris, hvis man skal ofre f. eks. det dobbelte på forstærkersiden som ved tilsvarende højttalere fra andre mærker.

Jeg er ikke helt klar over hvad der menes med at B&W er "svære at drive" men jeg har godt hørt det før.

Jeg har 4 stks XT2 og en XTC centerhøjtaler tilsluttet en Onkyo 605. Jeg er særdeles tilfreds med dette setup, men vil dog sige at det først lyder helt Super duper når jeg skruer rimeligt godt op for lyden (ca. lydstyrke 55 på Onkyoen). Om det skyldes at højtalerne er svære at drive eller om det bare er på grund af jeg nu synes at lydstyrken nu er passende, ved jeg ikke. Men igen, jeg er meget tilfreds med B&Werne og ville ikke bytte dem for noget andet.

EDIT: Jeg er godt klar over, at en del af prisen for XT-serien er deres design, hvilket også vægtede højt hos mig (og ikke mindst min kone)

Redigeret af johnjkj - 09-Januar-2009 kl. 18:49
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Hvad er et "stort" indkøb for HFK?
Snakker vi samlet 25.000, 50.000, 100.000 eller?

Det behøver så mænd ikke at være så stort et tal. Vi har ofte demomodeller af udgåede produkter du kan finde til nedsat pris

Drejer det sig derimod om en ny og uåbnet vare der er i fuldt sortiment, så ser sagen anderledes ud. Så kan du nemlig ikke få rabat, selvom du så skulle handle for 100.000 kroner.

Det der passer altså ikke, det kan godt være det er den officielle politik, men i praksis er det ikke sådan

Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:35

En ting er prispolitik som ikke altid er særligt heldigt for forbrugeren, men når nu priserne er så ens og forudsigelige, ville det så ikke være bedre at fokusere på om man får hvad man bør for de priser?

Jeg overvejer at købe produkter i HFK, den billige klasse med Denon og Nad og nogle højtalere (B&W, Dali, Paradigm) jeg har ikke en skid forstand på det, men da jeg ikke har butiksalternativer til disse produkter vil jeg da gerne vide om jeg kan være tilfreds med køb som disse i HFK. Får jeg kvalitet for de penge jeg ligger der, eller bør jeg kigge på andre produkter i andre butikker?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 11:00

HFK produkter er bestemt ikke dårlige og jeg har selv haft Paradigm og B&W højttalere som jeg var yderst tilfreds med.

Jeg syntes bare at HFK er blevet alt for upersonlig og går alt for meget op i at have egne mærker.

Så idag vil jeg bestemt anbefale folk OGSÅ at kigge andre steder for alternativer, for man kan få noget der er lige så godt og måske bedre til en bedre pris andre steder. Det er selvfølgelig en smagssag, men for mig var græsset grønnere et andet sted :)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu