|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ole-T ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Marts-2010 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 09-Februar-2011 kl. 10:24 |
Hej igen
Jeg havde et længere indlæg med en række spørgsmål til udbygning af mit Sonos - men der var vist for mange åbne spørgsmål. Der er i hvert fald ikke blvet kommenteret på indlægget endnu ![]() Så nu vil jeg forsøge med en lidt anden vinkel ![]() Jeg er ude efter nogle små højttalere, som formentlig også vil kræve en subwoofer. Hos HiFi-Klubben ser der ud til at være to kandidater: B&W M-1 Dali Fazon Sat Derudover kan man selvfølgelig matche med en række forskellige subwoofere afhængig af økonomi. Det ville være fint, hvis jeg kan undvære subwooferen, da der ikke lige er et oplagt sted til den, men jeg går ud fra, at man vil mangle en del dybde, hvis man undlader subwooferen til disse højttalere? Rummet de skal hænge i, er et aflangt køkken-alrum på ca. 35 m2 (lidt over 8 meter langt). Vil disse højttalere kunne anbefales og er der andre alternativer jeg bør se efter? (Evt. alternativer der kan klare sig uden subwoofer). Mvh. Ole |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
De to nævnte højtalere kræver efter min (kan næsten garantere alle på recordere er enige) mening en subwoofer, da det er satelitter.. Dvs. mellemtone, diskant.. De har ikke et "kabinet" som er traditionen tro, og som følge af det stort set ingen bas/bund/vægt i lyden.
Hvis du vil undvære en subwoofer skal du over i noget med et egentligt kabinet, og så er der en million forskellige muligheder..
Nu er jeg tilfældigvis helt skudt i B&W, så det kunne være noget som det her - bare for at tage et eller andet: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/bw_dm686_hojttaler_sort-ask.htm ... De kan fungere uden sub.
Ellers oplever jeg at folk er meget glade for deres Elac, Focal, Dali eller XTZere.. Så det er nok op til dig og hvad du mener der lyder godt.
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7186 |
![]() |
Har selv Dali Fazon Sat og de spiller ganske fint i mit 5,1 setup
Men de skal have en sub til hjælp |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
hvis den skal levere sund nok lyd så skal du nok op i en CM1 eller CM5 den kan så godt spille et stort rum op.. uden sub men det er en dyrere højtaler.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |