|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() Sendt: 26-Maj-2009 kl. 22:42 |
Hvor god er disse små højtalere? Jeg tænker på baghøjtalere i et surround 5.1 system. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/bw_m- 1_hoejttaler_soelv.htm |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Prøv at sende en PM til Hother. Han har brugt dem som surround et stykke tid, så han må være den rette til at svare.
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Det vil under alle omstændigheder komme an på flere faktorer. i forhold til en absolut skala? i forhold til prisen? i forhold til en eller flere bestemte konkurrerende produkter? i forhold til det brug du specificerer (eks 1-2 film om ugen, med maks lydtryk på 80 db)? |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Nu skal man jo gøre det op i forhold til rummets størrelse, og hvad du prioritere i et surround system. Som Kampus skrev, så har jeg benyttet dem som surroundhøjtalere i et stykke tid. Og jeg har været godt tilfreds i mit rum (ca 22m2). De giver en fornuftigt "allround" lyd uden de meget kraftige bastoner, men her har du vel også en sub. Jeg har såmænd i en periode benyttet dem som front/center i samme lokale, og det gik da også fornuftigt. Men det er klart de giver ikke en lyd som mine nuværende Elac fronter/center. Men smut til HIFI klubben og lyt til dem - de er bestemt ikke ringe i forhold til størrelse og pris |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
jeg ville såmænd bare vide lidt om højtalerne er ok, eller om det er noget værre bras, kan man få lignende produkt til en lavere pris? Jeg har gået lidt med tanken om dette som fremtidsprojekt: 2stk. B&W XT2 + 1stk. B&W XTC. 2stk. M-1 højtalere til surround. 1stk. B&W PV1 Sub eller Dali Mentor Sub (?!). 1stk. receiver der kan klare "mosten". Jeg bor i en lille lejlighed med min kæreste, stuen er på ca. 20kvm. Vi ser vel 1-3 film om ugen, lidt forskelligt, også spiller jeg lidt playstation engang imellem. Jeg er åben overfor andre forslag så bare skyd løs. Det her er jo kun en tanke jeg har gået med, og inden den bliver realiseret kan den jo ha' nået og ændret sige mange gange, men der er lige et par ting: Sub'en må ikke blive større end min nuværende (se link i bunden). Designet må gerne være lidt iorden, så længe lyden også er iorden. Jeg har været nede og lytte til XT2 højtalerne og jeg synes at de lyder ganske udemærkede, men kan man få andre højtalere til samme eller mindre pris, i lignende design men bare bedre, så bare kom med dem.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Du spurgte mig i en PM om det det var højtalere man kan have i en mere permanent opsætning. Det kan man bestemt godt. Jeg havde sådan set ikke planer om at udskifte mine 2 B& M1, hvis det ikke var fordi jeg købte en ny receiver, som bare har så meget i sig, at den må have nogle højtalere, at der kan tage lidt mere. Og jeg vil sige til jeres lille stue, som kun er en anelse mindre end min, så er de nær perfekte som surroundhøjtalere. Og....æh, de er i mine øjne ganske pæne. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |