recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W og Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W og Sony

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

B&W's DM600 serie er generelt i manges øjne nogle svære højtalere at drive, så jeg vil da helt klart mene at du godt kan overveje en større receiver i fremtiden. 
Vil en Rotel RMB-1075 kunne drive mine B&W`er

Sagtens, Rotel og B&W arbejder faktisk sammen mener jeg?
Hilsen Nichlas (:
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Oprindeligt skrevet af Wester Wester skrev:

Hvis du kan fornemme at der er begyndende forvrængning og, eller du næsten skal have HANEN i bund for at spille almindeligt højt, som jeg synes surround kræver, så er det tid til forbedring
Den skal op på noget der hedder -18dB for at jeg synes det er ok højt Så må jeg jo købe en effektforstærker

Er enig med Wester. Men man kan også høre det på detaljegraden af lyden. Typisk vil der komme mange flere detaljer fra højtaleren, hvis de får mere effekt.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 18:57
Effekforstærker synes jeg er en dyr løsning i forhold til udbyttet. Jeg ville hellere opdatere hovedenheden, receiveren, med en ny. Du får hele anlægget opdateret og sidste nye teknik med mindst udgift, synes jeg, selvfølgelig afhængig hvad effektforstærker du tænker på. Og hvilke ud og indgange du har på din nuværende receiver
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:00

Effekforstærker synes jeg er en dyr løsning i forhold til udbyttet. Jeg ville hellere opdatere hovedenheden, receiveren, med en ny. Du får hele anlægget opdateret og sidste nye teknik med mindst udgift, synes jeg, selvfølgelig afhængig hvad effektforstærker du tænker på. Og hvilke ud og indgange du har på din nuværende receiver
Min receiver har alt den nyste teknik og de nyste lyd formater, men den er "kun" på 7x100W og det er i sony watt så det er ikke så meget

Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:02
Jeg synes, at receiveren lyder mere end ok. Så må højttalerne være ekstremt tunge at trække, hvis der er problemer
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:03
Hvad er iøvrigt Sonywatt?
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:06

Hvad er iøvrigt Sonywatt?
Nogel watt man ikke kan bruge til en skid 
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 19:12
Spøg til Side, så er jeg ikke Sonyfan uden grund. De 7 x loo watt du har opgivet er garanteret de gode gamle sinuswatt og faktisk temmelig meget, hvis du omregner. Men derfor kan det godt være det er for lidt. Jeg kører selv med 5 x 8o w. men med lette højttalere at trække
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 23:44

watt er watt. ja, der kan være sinus/rms beregnet, men forvent ikke 7x100 watt fra en forstærker der max trækker 400 watt fra stikkontakten. 

der hvor forskellen ligger er i strømforsynignen, og ikke mindst i at mange østasiatiske producenter, især sony, har en dårlig vane med en meget optimistisk omkring deres udgangseffekt. det der dog især er værd at bide mærke i er de fleste sony reciveres ringe even til at håndterer fasefrej, hvilket måske findes i en yderst ringe dimensioneret strømforsyning der absolut ingen spænding kan yde.

600 serien er så vidt jeg ved ikke meget sværere at drive end den gamle 600 serie, men det er desværre for meget for de fleste billig recivere. det har aldrig været meningen at de skulle kombineres med en reciver til 1499 i bilka.

er man utilfreds med sin reciver er der to muligheder, køb en stor dyr highend model, eller få fat i en effektblok der kan kobles på.

Crown - there is no substitute.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 23:53
Ok, Kim du er jo tydeligvis ikke Sonymand. Men ifølge de internationale standarder plejer(ikke død) ony at følge dem.. Dit sidste forslag kan hurtigt blive dyrt. Jeg ville købe mig en kæmperereceiver til 2o kilo, hvis det var mig
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 00:39

bortset fra FTC er der ikke standarder for watt målinger. det er derfor at eks denon måler deres i 6 0hm, en kanal drevet, i meget kort tid. så sætter de bare 7x foran.

Om jeg er sony mand eller ej er vel ligegyldigt, jeg kan vel godt tillade mig at påpege at deres watt opgivelser ikke er hensigtsmæssige alligevel?

Crown - there is no substitute.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 04:16
Kim. Alt er tilladt i visse fora, når humoren er intakt! som her. Selvfølgelig må man påpege fejl, hvis der er nogle. Det er jeg ikke sikker på der er her, uden at jeg har undersøgt det nærmere.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu