|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Grazul ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 30-August-2008 kl. 15:22 |
*Se post nr 8 for det nye spørgsmål.*
Hey igen folkens. Jeg har haft lavet et par tråde og ændret mit budget et par gange (endte kun på 22.000 mere end oprindeligt Jeg er nu næsten færdig med at vælge mine dele, men er kommet lidt i tvivl om hvilken Reciever jeg skal bruge. Jeg har nu med 100% sikkerhed valgt følgende produkter:
*BD55 er endnu ikke udkommet er der forelægger derfor ikke så meget konkret info om den. Den er dog Bl.a. præsenteret ved IFA lige pt. Nu er spørgsmålet så bare hvilken reciever der vil kunne sparke R.. med dette setup, har et budget på ca 6.000.- til recieveren. I HFK, hvor jeg køber alle højtalerne har jeg fået en pris på dem sammen med denne reciever: Denon AVR-2308 ( http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2308_surround_receiver_sort.htm ) Men jeg er ikke sikker på om den er god "nok" ift f.eks at købe en Onkyo til samme pris f.eks. i tyskland. Så jeg vil høre om folk herinde synes jeg skal vælge en "bedre" reciever til det her setup. Da jeg umiddelbart tror at jeg ville få mere ud af Onkyo fra tyskland til 6.000.- (den skal forresten være sort, selvom det koster lidt mere ind imellem) Håber i vil hjælpe mig en sidste gang, da jeg skal ud og have købt dette senest om en måned (der slipper tålmodigheden op er jeg blevet enig med mig selv om) Redigeret af Grazul - 13-September-2008 kl. 00:13 |
|
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5 Center : B&W FPM6 Baghøhj: B&W FPM4 Reciever: Onkyo 607 BlueRay: Panasonic bd-55 Remote: Logitech Harmony One Konsol: Wii og PS2 Media: Twix |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Jeg vil mene at en Onkyo 606 er et bedre køb: Link
Du får flere HDMI-indgange og desuden kan den dekode alle HD-lydformaterne, hvilket Denonen ikke kan. Dette er en rigtig vigtig feature, da din Panasanic BD55 kan bitstreame HD-lydformaterne (dvs. at den sender HD-lyden videre til receiveren som så dekoder lyden) Endvidere er Onkyo'en også billigere. Den kan fås til 3500-4000 i Tyskland, samt 5500 i DK. |
|
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Onkyoen har flere features men synes selv en Denon 2308 kører kanon godt. Benytter den sammen med http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=2281& sc=hf Kig evt. derned igen...der er lige kommet en 2309...med HD formaterne, men ellers lyder tabsfri PCM nu også fornuftigt, der står bare ikke HD i displayet
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
Onkyo kan også køre med viera link; passer godt med det andet du har
![]() |
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
![]() |
|
Grazul ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Har også haft øjnene på Onkyo's 606'er i en af de tidligere tråde. Og synes den virker som meget mere Value for money. Vidste ikke at den kunne køre Viera Link. Det er imo en stor fordel. Så kan damen muligvis også betjene den Takker for svarene. Hopper tilbage på Onkyo'en
|
|
Fronter: B&W FPM5 Center : B&W FPM6 Baghøhj: B&W FPM4 Reciever: Onkyo 607 BlueRay: Panasonic bd-55 Remote: Logitech Harmony One Konsol: Wii og PS2 Media: Twix |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Viera link er genialt. I med skiven, Onkyo og TV tænder selv og skifter til den rigtige indgang. TV remoten styrer.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så er det hele bestilt, endte med at vælge Onkyo 606'eren. Den har altså bare mere at byde på for mig at se :p Final setup:
Det hele (for nær BlueRay afspilleren) er klar til afhentning i næste uge, så ved godt ved næste weekend kommer til at gå med Takker for hjælpen til alle der har svaret i både denne og mine tidligere tråde...
Mvh Thomas |
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er hele herligheden kommet, På nær min center synes jeg har haft sat mig godt ind i det hele men har et lille problem. Havde ikke lige overvejet hvordan min gamle (skod) Philips dvd recorder skulle tilstluttes, den har jo altid bare kørt med Scartstik. Men der er jo ikke scart på Onkyo'en. PT har jeg forbundet lyd delen med at Coax kabel. Men har intet kabel til billedet. Så mit spørgsmål er om jeg skal forbinde den med et S-video kabel eller med de rød-gul-hvid'e kabler.. Har desværre kun rød+hvid kabler læggende og ingen S-video. Det skal kun bruges i ca 1-2 måneder da jeg bare venter på Pana's BD55'er for release og så ryger den her gamle sag i skuret. Et sidste spørgsmål, er der nogen mulighed for at bruge TV'et som Center højtaler indtil min Fpm6'er kommer, eller er det bedre bare at køre med 4.1 indtil da? Håber i kan hjælpe Mvh Thomas |
|
|
![]() |
|
![]() |
Virkede med et S-video kabel. Nu venter jeg så bare på at BD-55 kommer, iflg NB radio i Roskilde regner de med at have dem slutning af oktober/starten af november. |
|
|
![]() |
|
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
Forvent IKKE noget som helst vedr. oplyste leveringstider på Panasonic BD-afspillere - så bliver du nemlig nemt skuffet, idet der er ikke en sk.. styr på logistikken hos importøren. Min bestilte BD-50 gennem fælleskøb blev aldrig blevet leveret af sælger "God pris". Han opgav simpelthen projektet efter utallige brudte løfter om levering af hele ordren fra den nordiske importør Nå, men jeg skal meget snart have en BD-afspiller til de allerede forlængst indkøbte BD-film - og der er jo heldigvis flere glimrende alternativer på trapperne. For mit vedkommende er Panasonic helt ude af billedet.
|
|
/ Jørgen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |