recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W Panorama 2 og ASW610 indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W Panorama 2 og ASW610 indstillinger

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&W Panorama 2 og ASW610 indstillinger
    Sendt: 29-Marts-2013 kl. 21:52
Hey folks..

jeg tillader mig lige at starte en ny tråd her, da jeg har prøvet at stille et spørgsmål i en tidligere tråd, men hvor overskriften nok ikke lige har fanget dem der muligvis kan svare på dette :)

Jeg har købt mig en B&W Panorama 2 og en 610'er sub, da jeg syntes jeg trængte til lidt ordenligt lyd :)

Nu er jeg blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal indstille de forskellige ting på 610'eren i forhold til Panorama'en.. Der er en dedikeret SUB udgang hvor jeg køre med line til ASW610'eren.

Jeg vil sige at jeg ikke har den store erfaring i lyd :)

Men nu vil jeg så gerne høre hvordan jeg får den bedste lyd ud af mit setup :)

Jeg kan indstille følgende omme bag på 610'eren:

Nogle der lige kan give en hurtig guide til disse indtilinger ?

På forhånd taK :)

• The VOLUME (LINE) control (Item 3 in Figure 1)

• The VOLUME (SPEAKER) control (Item 4 in Figure 1)

• The LOW-PASS FREQ (frequency) control (Item 5 in Figure 1)

• The LOW-PASS FILTER switch (Item 6 in Figure 1) Note: This applies only to the LINE input. The filter is always in circuit with the SPEAKER LEVEL input.

• The BASS Extension switch (Item 7 in Figure 1)

• The EQ (equalisation) switch (Item 8 in Figure 1)

• The PHASE switch (Item 9 in Figure 1)

Redigeret af Crelle - 29-Marts-2013 kl. 23:02
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 22:29
Okii nu har jeg prøvet følgende:

Lov-pass freq er sat det højeste, da Panorama'en ifølge B&W selv kan kontrollere dette
Lov-pass filter er sat til out
Bass extension sat til C, da denne ifølge HFK er bedst til film
EQ er sat til A, da det ifølge B&W passer bedst til hjemme-bio
Phase switch er sat til 0, igen ifølge B&W hvis man skal bruge den til hjemme-bio.

Lyder det helt tosset ?
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2010
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 22:59
Tillykke med købet;-)

Har selv B&W 10 cm sub, og den står til A ved både bass extension og EQ. Det var hvad jeg blev rådet til, da det er her man får mest dybdegående bas... Har prøvet de andre indstillinger, men JEG foretrækker dette både ved film og musik. Prøv dig lidt frem, for der kan jo være forskel på rum og klang;-)
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 08:33
Tak for svar Jonas :)

Okii, umiddelbart kan jeg se at hfk råder til C ved film, men det er self. en smagssag :)

Jeg prøver at teste dette når jeg engang får tid.

Dæme ellers en lækker lille sub, det er da vildt som den bare levere !

En Serie 600-subwoofer fungerer lige godt til både film og musik, og den har en knap på bagsiden med tre indstillinger, hvor du kan optimere lyden til det ene eller andet formål (Bass EQ). Indstilling "C" optimerer subwooferen til mest mulig lydstyrke og dynamik, mens den i indstilling "A" vil spille så dybt som muligt, samtidig med at bassen bliver strammere og klarere defineret. Den sidstnævnte indstilling fungerer i de fleste tilfælde bedre til musik, mens den første i mange systemer virker bedre til filmlyd

Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 17:35
Den slags er meget personligt og om man skal bruge det ene eller det andet er også afhængigt af rummet.

Personligt er jeg nok mest til at begge indstillinger står i A. Det er korrekt at du får højere lydniveau ved C under extension, men det kan være svært at få det helt til at spille maks på den måde. Nogle gange vil den decideret komme til at virke dominerende i lydniveau og skal du tæske frem og tilbage og skrue op og ned. 

Så hellere give lidt køb på lydstyrke og så få mere kontrol og mindre bulder. 

Noget helt andet du kan lege lidt med. Smid et stykke musik på og flyt så subben lidt rundt mht. placering. Du vil opleve at det gør en verden til forskel hvordan den lyder. 10 cm frem og tilbage i forhold til bagvæggen giver også stor difference.

Desværre er der ingen facitliste, så der er kun eén vej....at lege lidt med det.

Men ellers jo...den kan nogen tricks den lille firkant :-)
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 22:13
Nu har jeg prøvet at lege lidt med at sætte SUB til A istedet for C. Må sige der kommer MEGET mere kontrol over bas, det her "efter-bulder" jeg nogen gange har hørt er nu helt væk, og sub slår kun til, når den skal..

Jeg syntes ikke man mister så meget ved at køre A i film også, som du selv siger Tweaky, så giver man lidt af lydstyrken, men til gengæld meget mere kontrol !

Ang. sub placering Tweaky, så er jeg i den situation pt at min sub kun kan stå et sted i vores hus. Dvs. 5-10 cm til mursten væg på den ene side, 5-10 cm sold træ tv-møbel på den anden side, og ca det samme bag til, igen murstens væg. Så den får nok desværre heller ikke helt den plads at boltre sig på som den fortjener :(

Men sådan er det pt.............. Siger konen

Tak for svar til jer alle

Redigeret af Crelle - 01-April-2013 kl. 22:25
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2014 kl. 06:43
Fandt lige denne tråd frem igen, da jeg har samme sub..

Jeg har haft den 1 år nu og har i den tid altid haft eq på a, da den har stået forholdsvis tæt på et hjørne.
Igennem tiden har jeg forsøgt med mange placeringer, men aldrig kunne aflive en rungen, som jeg ofte har tilskrevet rummet.
Igår fik jeg så lyst til at ride med det.
Sikke en åbenbaring.. Eq har jeg ikke spekuleret over siden køb pga de placeringer subben har haft.
Nu har jeg sat eq over på b, altså en indstilling som jeg tolker er til fritståendes sub og frie rum i det hele taget og min bas ændrede karakter prompte. Ingen buldren når bassen ruller af mere..

Mit rum er køkken og stue i hver sin side, kun adskilt af 70mm gipsbeton imellem køkken og sofa hjørne. 50m2 i alt..

Er der andre der bruger eq-b?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 17:49
Jeg skal imorgen hente den omtale panorama 2 og har ligeledes asw610 subwooferen.

Jeg sidder og funderer over opsætningen.

Jeg skal tilslutte følgende:
Appletv 3
Mini Mac
Ps4
Såvidt jeg husker understøtter atv3 Dolby digital som den så skal outputte.

Mini Mac understøtter højest DTS, ikke? Så set vil jeg også outputte.

Da panorama højest håndtere Dolby digital og DTS er jeg i tvivl om ps4.
Nogle steder kan jeg læse at den skal sættes til bitstream, så håndtere panorama selv og tager sit DTS spor.
Men andre siger lpcm (tror jeg det hed;))..

Nogle med panorama der kan anbefale det ene eller det andet...
Crossover skriver de fleste på 80hz og så ellers hele registeret op
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 18:32
Du skal sætte din PS4 til PCM så decoder den HD formaterne og sender videre til Panorama.
En af de mest korrekte ting i Surround opsætning er at sætte det til 80hz og subwoofer tager resten.
Og det burde du også gøre med din Panorama.

Du skal nok blive glad for den evt du har spillet den lidt til
Den lyder helt anderledes hjemme i din stue end i forhold til hvad den gjorde i butikken.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 18:48
Har du selv en andre?
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 19:00
Var det André du ville skrive

Nej jeg har et fuldblods Miller & Kreisel her hjemme.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 19:02
Hehe ja det var det;-)..

Det kender jeg slet ikke;-b
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu