recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W PV1 Subwoofer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W PV1 Subwoofer.

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Emne: B&W PV1 Subwoofer.
    Sendt: 06-Januar-2010 kl. 16:00
Er der nogle der kender/kan anbefale denne subwoofer til hjemmebio/stereo ?

MVH Henrik
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er der nogle der kender/kan anbefale denne subwoofer til hjemmebio/stereo ?

MVH Henrik
Jeg har hørt på den et par gange, og i forhold til størrelsen så er der meget godt skub i den, men går ikke dybt.

Se på denne, de tester den ude i det friThumbs Up  se evt. også på de andre subs de har testede
http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/5749-b-w-pv1.html
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:50
Ja der er jo delte meninger om den, men jeg synes nu den er rimelig flot, og jeg har bla. haft Beolab 2 subwooferen som jeg synes klarede det meget godt,men til 23.900 eller noget...
Jeg skal som sagt have den stående i min stue som også er min biograf (38 kvm) , så den skal da gerne give noget lyd, men samtidig se pæn ud.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Mr.Bitter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-December-2009
Sted: DK
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:50
Heysa

Det er en meget fin sub og passer glimrende til et surround anlæg i rum op til 20 kvm. Men så heller ikke større end det...Det kommer osse an på hvor stort et krav du selv stiller selvfølgelig.

Hygge
Jeg er ikke som de andre.
Jeg er ikke engang mig selv.
Jeg ved faktisk ikke hvem jeg er.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:05
har den i min hjemmebio(se link i signatur).

Den kan levere god bass, bare prøv en tur med monday massacre. det er en af de bedste subwoofers på markedet, JA det er ikke 12-15" sub, så du får ikke den der ekstrem sløvebass, og den er klart BEDST til musik, men spiller fantastisk i film.

den er forholdsvis stram, enormt velstyret, og deler fantastisk, også derfor den har været rost som en af de bedst produkter, ENORM magneter og de 2x8" enheder plus 21kg tunge kabinet i aluminium gør at den er næsten fuldstændig vibrationsfri selv ved MEGET høj bass.

den kan levere et enormt tryk.

man kan måske sammenligne med Beolab2, men beolab2´eren er "ubrugelig" til musik. ment på den måde at det hovedsageligt er en filmbass. den er meget sløv, og man bruger meget tid på at skrue den ned, når man skal fra film til musik.

B&W PV1 har den fordel at den gør små højtalere store, jeg føler ikke lyden kommer fra sub´en men spreder sig godt i rummet..

Men tro ikke på mig se de utallige anmeldelser på nettet.

den er altså også ren eyecandy, i mine øjne en del pænere end Beolab2, dog har beolab2 en 800watt icepower enhed denne kun 500watt, men det bemærker man ikke, dog har B&O subben bedre samle kvalitet. bliver man pedantisk så er samlingen mellem de 2 aluminiumsstykker ikke perfekte.

og farverne har også meget at sige, den hvide har CHROMERINGE i siden, de er lette at holde rene,men det er en smags sag, den sorte og grå har gummi ringe, den sorte er pæn men de grå gummi ringe om enheden på den grå, kan godt suge skidt til sig, det kan det hvide gummi omkring control enheden samt det den står på også.

Men det er ren smags sag.

jeg vil vurdere den som en af de fedeste ting jeg har i min hybel. ville ikke bytte den for noget større. 8" enheder er i min verden den bedste størrelse, alt over synes jeg ikke kan levere den præcision som jeg har brug for.

tillæg : med hensyn til de 20kvm, den kan sagtens spille mere op. du kan jo også brokoble 2. en ensidet sub som normalt får hurtigt lyddøde dele i et rum, det har denne ikke, så den spreder sig godt, har haft den i et 35kvm rum hvor den leverede 100% men lige nu står den så kun i 12-14kvm

Redigeret af Rasmusdc - 06-Januar-2010 kl. 21:07
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:12
Jeg er spændt på om den lever op til mine forventninger. Jeg har jo i mine Ikon 7 en god bas,men vil med denne sub lige lidt længre ned.   Jeg er ked af at høre at det menes at den ikke er egnet til rum over 20 kvm. men jeg spiller sjældent rigtigt højt,så det er hovedsagligt for at få lidt ekstra gang i effekterne under film, og måske lidt dybere bas under afspilning af DB-koncerter og SACD.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:17

find en hifi-klub der vil låne en til dig, og test den.

Som sagt mange mener altid at man skal over 12" før man får nogen form for effekt i store rum, den skal bare opleves, og hvis du hører koncert musik og andet på dit anlæg, så ville en stor filmbas ødelægge det.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

find en hifi-klub der vil låne en til dig, og test den.

Som sagt mange mener altid at man skal over 12" før man får nogen form for effekt i store rum, den skal bare opleves, og hvis du hører koncert musik og andet på dit anlæg, så ville en stor filmbas ødelægge det.
Jeg har allerede en 15" Eltax subwoofer, men den er ikke så pæn i stuen, og det er også vigtigt når man spørger konen LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:23
det er jo en af de eneste små bass der ser godt ud og performer den og så beolab2.

De der podspeaker subs, er noget slappe i det, og kabinettet giver ikke god musik ydelse. så skal det være andet end en stor kasse, så er det nok eneste mulighed.

men 11k er mange penge. så man skal da være 100% sikker. ved min hifiklub gerne ville låne mig deres udstillingsmodel et par dage, og så bestilte de en hjem til mig, behøvede kun at have den inde et par timer.

du kan da altid smække Cervin vega´s mega bass op, så skal hun nok blive glad.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det er jo en af de eneste små bass der ser godt ud og performer den og så beolab2.

De der podspeaker subs, er noget slappe i det, og kabinettet giver ikke god musik ydelse. så skal det være andet end en stor kasse, så er det nok eneste mulighed.

men 11k er mange penge. så man skal da være 100% sikker. ved min hifiklub gerne ville låne mig deres udstillingsmodel et par dage, og så bestilte de en hjem til mig, behøvede kun at have den inde et par timer.

du kan da altid smække Cervin vega´s mega bass op, så skal hun nok blive glad.
Ja, jeg må ned og låne enWink Og så kan jeg jo stille den op ved siden af min 15" Eltax Atomic LOL
P.S.   Den Eltax skal i øvrigt sælges.   Hvad kan man mon få for sådan en ?
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:45
Enig med Rasmusdc - det er en fantastisk lille sag.

I mit (ehm...vores Cool) setup matcher den indbygningshøjttalerne fra B&W perfekt. Den spiller rent, dybt, ubesværet og kontrolleret. Aldrig den mindste antydning af  mudderbas, og jeg bliver stadig imponeret over det totale fravær af resonans på 'kanonkuglen' når den spiller max. Og sidst, men absolut ikke mindst er WAF selvfølgelig tårnhøj Big smile.

Stuen er iøvrigt ca. 30 kvm - men med højt til loftet, så det er et relativt stort rum der skal spilles op. Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige placeringer, og fandt den bedste ydelse ved en hjørneplacering forrest.

Selvfølgelig kan man få noget der spiller dybere og højere - men hvor tit har man brug for det? PV1 leverer en allround ydelse jeg ikke har hørt bedre. 

Når kone og børn er sendt hjemmefra (så der kan holdes herreaften med god mad, rødvin og en gang actionfilm) fejler ydelsen bestemt heller ikke noget. Top Gun på BD i TrueHD er sublimt!

Du kan læse et par tests her også:

http://hcc.techradar.com/node/5082
http://hcc.techradar.com/node/5582

Uddrag fra den sidstnævnte:

Performance

The inherent solidity of this spherical concept makes for a wonderful uncoloured, full and tight bass output. Its sheer power means that room filling experiences can be had, although it is a tad limited when it comes to ultimate profundity. Sure, the PV1 can do near subsonics, but it struggled when fed my reference Telarc disc full of 15Hz notes. I also noticed a mid-bass thrum note (Eigentone) that can be heard to be a bit louder than the rest of the output when the PV1 is being driven hard. However, under normal drive levels, this beast sings like a sperm whale calling for a mate. After some music and the inevitable DTS test of ultimate low extension down to 15Hz and below, my resident Energy Veritas speakers had a go at a movie soundtrack supplemented by the PV1. In spite of the sub’s small proportions, the weight and feel of the underpinning bass track was sufficient to keep up with the large enclosures in the rest of the system. Impact/slam is excellent as the the unit’s powerful amplifier can really deliver a slap to the cones.

Verdict
Overall this is an expensive, designer choice for those who want their bass duties performed by a smarter looking subwoofer. Gorgeous.

Redigeret af Søren Ingemann - 06-Januar-2010 kl. 21:51
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Enig med Rasmusdc - det er en fantastisk lille sag.

I mit (ehm...vores Cool) setup matcher den indbygningshøjttalerne fra B&W perfekt. Den spiller rent, dybt, ubesværet og kontrolleret. Aldrig den mindste antydning af  mudderbas, og jeg bliver stadig imponeret over det totale fravær af resonans på 'kanonkuglen' når den spiller max. Og sidst, men absolut ikke mindst er WAF selvfølgelig tårnhøj Big smile.

Stuen er iøvrigt ca. 30 kvm - men med højt til loftet, så det er et relativt stort rum der skal spilles op. Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige placeringer, og fandt den bedste ydelse ved en hjørneplacering forrest.

Selvfølgelig kan man få noget der spiller dybere og højere - men hvor tit har man brug for det? PV1 leverer en allround ydelse jeg ikke har hørt bedre. 

Når kone og børn er sendt hjemmefra (så der kan holdes herreaften med god mad, rødvin og en gang actionfilm) fejler ydelsen bestemt heller ikke noget. Top Gun på BD i TrueHD er sublimt!

Du kan læse et par tests her også:

http://hcc.techradar.com/node/5082
http://hcc.techradar.com/node/5582

Uddrag fra den sidstnævnte:

Performance

The inherent solidity of this spherical concept makes for a wonderful uncoloured, full and tight bass output. Its sheer power means that room filling experiences can be had, although it is a tad limited when it comes to ultimate profundity. Sure, the PV1 can do near subsonics, but it struggled when
fed my reference Telarc disc full of 15Hz notes. I also noticed a mid-bass thrum note (Eigentone) that can be heard to be a bit louder than the rest of the output when the PV1 is being
driven hard. However, under normal drive levels, this beast sings like a sperm whale calling for a mate. After some music and the inevitable DTS test of ultimate low extension down to 15Hz and below, my resident Energy Veritas speakers had a go at a movie soundtrack supplemented by the PV1. In spite of the sub’s small proportions, the weight and feel of the underpinning bass
track was sufficient to keep up with the large enclosures in the rest of the system. Impact/slam is excellent as the the unit’s powerful amplifier can really deliver a slap to the cones.

Verdict
Overall this is an expensive, designer choice for those who want their bass duties performed by a smarter looking subwoofer. Gorgeous.

Hej Søren Tongue
Rigtigt dejligt med din vurdering da vores stue er 35 kvm. men til gengæld et helt nyt hus med 260 cm til loftet, så mon ikke jeg vil blive tilfreds med den ?
Jeg tygger lige de tests igennemWink
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu