recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W sub-supplement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W sub-supplement

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Ellers skal du finde en anden sub med high pass filter til dine "satelitter".  Så kan du køre højttalerkablerne fra forstærkeren ned i sub´n og videre ud i cm1. Så er bassen væk i cm1.  Men kræver altså en sub der kan.
Kan du komme med et eksempel på en der har et high pass filter på højtalerstikkene ?

Elektrisk er det en helt anden opgave.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:37
Nej. Men du kan jo genkende den når du ser den, for den har både højttaler terminaler til input og output. Så er det ihvertfald 99,9% sikkert...  Men jeg kender ikke til nogen der har...
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Nej. Men du kan jo genkende den når du ser den, for den har både højttaler terminaler til input og output. Så er det ihvertfald 99,9% sikkert...  Men jeg kender ikke til nogen der har...
Højtaler ind og ud terminaler vil jeg så sige med 99,9% sikkerhed ikke har high pass filter (på højtaler terminalerne). At der er en lille drejeknap med high pass funktionen gør jo ikke at den også virker på højtaler terminalerne.
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Elektrisk er det en helt anden opgave.

Det kunne være System Audio's SE175/200 vi taler om.

Måske kunne en eller anden overtales til at måle hvor mange ohm der er mellem R+ ind og R+ ud på sin sub, min har ikke ud stik.

Til top
DanielHarald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:03
Jeg har forsøgt at skrue meget ned for bassen på stereoforstærkeren. Det virker ret godt. Vil en sub blive påvirket af dette eller er den uafhængig af hvad jeg fortager mig af justeringer af bass på forstærkeren?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af DanielHarald DanielHarald skrev:

Jeg har forsøgt at skrue meget ned for bassen på stereoforstærkeren. Det virker ret godt.
Det var interessant.

Vil en sub blive påvirket af dette eller er den uafhængig af hvad jeg fortager mig af justeringer af bass på forstærkeren?
Det afhænger af den valgte tilslutnings metode. Hvis signalet tages før bas kontrollen påvirker den ikke sub lyden, hvis sub signalet tages efter bas kontrollen ja så påvirker den også subben.

Jeg mindes at min gamle Denon bluray-afspiller kunne fordele frekvens områder.
Det vil være en rigtig god løsning, hvis du stadig har den mulighed.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu