Jeg har selv B&W XT serien og synes det er nogle glimrende højtalere!
De er forholdsvis neutrale i lyden og spiller forbløffende godt designet taget i betragtning. Men designet får man til gengæld lov at betale for... Mener nyprisen for XT2 er 3.700 kr stykket.
Til gengæld skal du være opmærksom på, at de er noget tunge at trække, især på basfronten. Nu har jeg ikke testet XT2 i stereo, og de er da sandsynligvis lettere at kontrollere end mine XT4 fronthøjtalere, men da jeg ikke kender omtalte Denon receiver skal jeg ikke kunne sige om den er stærk nok. Det bedste ville næsten være at låne dem med hjem og teste det. Så kan du også høre om du kan lide kombinationen Denon/B&W.
Og så kan jeg da kun anbefale at købe den matchende B&W sub PV1! Den er lidt pepret i prisen fra ny af, men så får du altså en klasse sub og et super system.
Med hensyn til prisen er det jo altid lidt svært. Højtalere falder generelt ikke så meget i pris som andet Hifi udstyr. Jeg ville mene en styk pris på 2.000 kr ville være rimelig hvis de er i god stand, men du kan jo altid prøve at forhandle