recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - b&w xt2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketb&w xt2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: b&w xt2
    Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:41
Hej

En af mine kammerater er ved at skifte sit anlæg og har tilbudt mig sine b&w xt2, som vil passe mig fint da de har den rigtige størrelse til min stue, og jeg ikke har behov for noget virkeligt hi-end, men blot god lyd, ofte i mellem og sjældent i højt niveau. (hører meget rock, heavy og blandet musik, men ikke meget bas)

jeg har 2 spørgsmål:

1 kan min forstærker (denon pma480r, gl. model, det er ikke hverdag jeg skifter hifi udstyr) bare tilnærmelsesvist trække disse højttalere?
(Power rating x 2 : 50W RMS at 8 ohms, 80W at 4 ohms)

hvis ikke, hvilken forstærker vil i så anbefale/hvilken effekt vil i anbefale for at trække sådanne et par?

2 hvad vil i mene at sådanne et par skal koste, 3 år gamle uden skrammer osv.?

kilden til musikken er i øvrigt et mediacenter med mp3 som forventes at blive ombygget når jeg skal have fladskærm/digital tv/firedtv til efteråret, så det bliver med bedre lydkort, flac osv. Har ligeledes overvejet evt. at supplere med en sub når der bliver råd/behov. Jeg har ikke planer om at køre surround, brug for tuner el. lign.

Håber på at høre fra jer eksperter...

pft.

Christian
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:38

Jeg har selv B&W XT serien og synes det er nogle glimrende højtalere!

De er forholdsvis neutrale i lyden og spiller forbløffende godt designet taget i betragtning. Men designet får man til gengæld lov at betale for... Mener nyprisen for XT2 er 3.700 kr stykket.

Til gengæld skal du være opmærksom på, at de er noget tunge at trække, især på basfronten. Nu har jeg ikke testet XT2 i stereo, og de er da sandsynligvis lettere at kontrollere end mine XT4 fronthøjtalere, men da jeg ikke kender omtalte Denon receiver skal jeg ikke kunne sige om den er stærk nok. Det bedste ville næsten være at låne dem med hjem og teste det. Så kan du også høre om du kan lide kombinationen Denon/B&W.

Og så kan jeg da kun anbefale at købe den matchende B&W sub PV1! Den er lidt pepret i prisen fra ny af, men så får du altså en klasse sub og et super system.

Med hensyn til prisen er det jo altid lidt svært. Højtalere falder generelt ikke så meget i pris som andet Hifi udstyr. Jeg ville mene en styk pris på 2.000 kr ville være rimelig hvis de er i god stand, men du kan jo altid prøve at forhandle

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 22:45
hej Kratz

tak for hurtigt svar. dejligt at høre du er tilfreds. Jeg vil prøve at sætte det sammen så jeg kan høre hvordan det lyder i egen stue/hos ham, det må være det bedste.

har godt hørt meget godt om pv1, men det må blive når jeg bliver rig engang

hvis der er andre som har input/erfaringer så er i velkommen til at skrive

vh
christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu