recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W XT8 - er de pengene værd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W XT8 - er de pengene værd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: B&W XT8 - er de pengene værd
    Sendt: 27-August-2009 kl. 19:32

Jeg overvejer så småt at anskaffe ovennævnte højtalere, men har endnu ikke fundet nogle anmeldelser af dem på nettet.

Er der nogen der har hørt dem og hvad synes I? Er CM9 evt. et bedre køb lydmæssigt? Eller nogle helt 3. i den prisklasse..

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 19:36
Med xt8 betaler du jo ekstra for design, uden at have hørt dem vil jeg tro 9eren er bedre. Men det er jo nemt, tag din egne cder med i hfk og lyt.
SVP03
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 20:13
Der findes vel mange anmeldelser af XT4 på nettet? What Hifi har anmeldt dem og givet dem 5 stjerner, hvis man ellers har tiltro til dem. Der er selvfølgelig kommet forbedringer til de nye, men jeg tror ikke det er det helt store.  

Ellers kender jeg dem selv meget godt (altså XT4). Det er altid svært, at kommentere på lyd, men jeg synes de har en god lyd med klar/lys diskant. Bas er der meget af taget deres størrelse i betragtning, dog er den meget tung og har en tendens til at buldre, hvis rumakustikken ikke er god/stor nok.

Derudover kræver de meget saft fra forstærkeren/receiveren. Der blev testet 3 receivere på dem jeg hørte, Yamaha Z7, Denon AVR_4308A og Sony 5400ES. Valget faldt på Yamaha Z7, da dens mørke lyd overordnet passede bedst til højtalerne.

Når alt dette er sagt, kan du godt finde bedre højtalere til samme pris, dog ikke i samme lækre design
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 13:44

Tak for svarene. Så har jeg været en tur i Hifi-klubben. Jeg synes, at XT8 skuffede en del. Bassen er ikke god. Meget upræcis og mudrede.

Omvendt var CM9 en rigtig god oplevelse  . En meget mere harmonisk højtaler med en varm lyd og præcis bas. Så 2 stk. CM9 er bestillt til undertegnede, desværre går der ca. 1 måned inden de er hjemme

Hørte også på dali mentor 6, men den var alt for lys til mig.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu