recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Byg egen Nas server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketByg egen Nas server

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dawies Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af dalhoj dalhoj skrev:

Man kunne evt bruge: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=439530
men ellers et generalt resultat fra edbpriser: http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix16%3a%5e%222+%c2%a42.0000000000%22%24%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fBundkort%7c3%24&count=10&s=popularity&offset=0&cpath=1-2-3 

Men det lyder som et spændende projekt, med et super fedt kapinet. Om 200w er rigtigt, jeg ville nok regne med lidt mere, med alle de diske. 20 diske med 1½ TB pr stk giver da også en del plads ;-)

Vil det sige at man kan anvende 5 SAS stik i stedet for 20 SATA stik? Det er det jeg får ud at læse denne anmeldelse (evt se comments) http:///www.wegotserved.com/2009/06/11/hands-on-norco-rpc-4220-rackmount-chassis/

Hvad vil du ellers anbefale af ram, cpu og psu? Jeg overvejer nemlig samme setup hvor jeg gerne vil have det til at køre 24/7 hvis det kan holde. Jeg vil helst ikke have at serveren brænder sammen efter 1-2 år :)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 22:49
Du skal jo have nogle harddiske der er bygget til at køre 24/7/365, og der vil jeg godt anbefale WD RE2 eller RE3 udgaverne. De koster næsten dobbelt op ift. alm. harddiske, men der er jo ikke meget ved at de står af.
Til top
dawies Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Du skal jo have nogle harddiske der er bygget til at køre 24/7/365, og der vil jeg godt anbefale WD RE2 eller RE3 udgaverne. De koster næsten dobbelt op ift. alm. harddiske, men der er jo ikke meget ved at de står af.

Jeg havde ellers overvejet WD Green serie med 1,5 GB sålænge 2,0 GB er dobbelt så dyre. Men det ville ikke holde vil du mene?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 22:56
Køb du roligt "almindelige" drev. Jeg har selv Green-serien i min server. Det kører udemærket og er IMHO ikke merprisen værd.
Til top
dawies Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 23:00
Okay tak :) - bare ærgeligt at 2TB HDD skal være så dyre i forhold til 1,5 TB HDD. Jeg havde overvejet at smide dem i noget Norco RPC-4220, men jeg har læst på utallige forums at den er svær at sætte og og der følger ingen manual med :S.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 23:06
Altså det er bare min personlige holdning - jeg har aldrig ejet en server-grade disk og jeg har aldrig haft en harddisk til at stå af og jeg har haft mange computere gennem årene til at stå tændt i døgndrift.

Der er jo ikke tale om en server i et firma hvor der konstant er læsninger og skrivninger. Jeg ved godt der er nogen der vælger server-grade bare det lugter en smule af server, men jeg deler ikke denne overbevisning.

Til gengæld tager jeg daglige og ugentlige backups så hvis jeg en dag bliver snigløbet af en ikke-server-grade disk så overlever jeg nok - til gengæld har jeg sparet en hulens masse penge :D
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 23:29
Man kan jo også "bare" snuppe sådan en her: http://www.eg-kampagne.dk/ibm_december/kontakt.html
Til top
dawies Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Man kan jo også "bare" snuppe sådan en her: http://www.eg-kampagne.dk/ibm_december/kontakt.html

Hvilket er så vanvittigt meget dyrere når du kan lave det andet system til 45-50.000 frem for 150.000 ?? Så kan jeg jo bygge 3 stk. i stedet for kun at købe en og så have 120 TB (3 kabinetter * 60 HDD * 2 TB) i stedet for 4,5 (1 kabinet * 15 HDD * 0,3 TB)??
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu