|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gaffalars ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 16-November-2007 kl. 22:10 |
Jeg vil gerne lave en aktiv subwoofer. Jeg har en gammel 15" Beyma
enhed. På magneten står der Acustica Beyma, S.A Model 15" G-300 VALENCIA * Spain Jeg har ikke prøvet at bygge en subwoofer før, så jeg vil gerne have nogle gode råd, jeg ved ikke hvad for nogle mål kassen skal have og hvilken forstærker jeg skal bruge. Jeg vil gene kunne mærke den når den buldrer når jeg høre musik og give god lyd når jeg ser film. http://www.beyma.de/fileadmin/seiten/download/pdf/Oldies/15G 300.pdf håber at der er nogle der kan hjælpe mig. |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Super fed gammel basenhed.
![]() Jeg har brugt dem i en del år, til PA og diskoteks brug. Både i hornkabinetter og basrefleks kabinetter. |
|
![]() |
|
argiex ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Da det er en PA enhed vil den aldrig spille så dybt, uden eq, som en decideret hifi subwoofer.
MEN derfor kan du sagtens få en præcis og velkontrolleret bas ud af den alligevel. Jeg vil foreslå et basrefleks eller et lukket kabinet, et horn kabinet bliver meget stort og er svært at lave for førstegangs byggere. Basrefleks kabinettet bliver på 80 liter med en port på 10cm i diameter og 6.5cm lang. Det giver en brugbar gengivelse ned til ca.40-50hz alt efter hvilket rum den skal bruges i. Det lukkede kabinet bliver på 60 liter, men her skal du bruge noget eq. for at forstærker de dybeste frekvenser. Af forstærker kan du bruge en gammel stereo forstærker, hvor du tilslutter sub udgangen fra din surround forstærker, til cd/aux osv. indgangen på den gamle forstærker. Du kan også købe en "rigtig" sub forstærker med indbygget delefilter. Se her for nogle fornuftige priser på sub forstærkere. Eltax service shop |
|
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler Coral CX-5 baghøjttaler Optoma HD72i projektor Toshiba HD-EP35 HD-DVD PS3 Bluray Xbox360 Nintendo Wii |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |