|
Byg nyt HTPC - Kabinet hjælp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2014 kl. 11:39 |
|
Hej
Jeg overvejer at bygge mig nogle nye HTPC'er I den forbindelse søger jeg efter et kabinet, som opfylder følgende: - Det skal ikke være ret stort - Være plads til pci kort (extra grafikkort) - passe til ITX bundkort (GA-H87N-WIFI) Jeg har fundet Streacom FC8B EVO som en kandidat. Har I andre bud? Alternativt så kan jeg købe nogle Gigabyte Brix eller Intel NUC. Det skal være med Intel CPU og haswell. På forhånd tak for hjælpen. /Kim |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor skal du have plads til ekstra grafikkort? - hvad er det du vil køre der kræver det? Sådan lige umiddelbart ville jeg skrotte den tanke og bare købe de alternativer du selv nævner baseret på intel NUC. Med mindre du selvfølgelig vil bruge maskinerne til at sidde og spille spil også.
Alternativer til kabinetter kunne også være silverstones modeller.(de har faktisk en hel del forskellige hvis der skal være plads til gfx) |
||
![]() |
||
|
Kan godt ske jeg ikke skal bruge ekstra pci kort og grafikkort.
Det bundkort jeg har fundet har dobbelt HDMI, som jeg skal bruge. Det jeg har kig på er følgende; Bundkort: http://www.komplett.dk/gigabyte-ga-h87n-wifi-socket-1150/784191 CPU: http://www.komplett.dk/intel-core-i5-4570s-processor/780488 Eller skal jeg vælge en 4570T? Kabinet: http://www.komplett.dk/streacom-fc8b-evo-sort/762695 Grunden til at jeg nok gået væk fra Gibabyte Brix og Intel NUC er jeg skal bruge dobbelt NIC. Og så har jeg en stak Samsung 250GB SSD'er liggende. Og de kan ikke bruges i hverken Gigabyte Brix og Intel NUC. /Kim |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Hvad i alverden skal du bruge dobbelt NIC til?
![]() Alternativt kan du opsætte VLAN i dit netværk og slippe for dobbelt NIC og dobbelt kabel.
![]() |
||
![]() |
||
|
Skal bruge et NIC til Internet og et til TV.
Og VLAN er ikke lige den bedste løsning til at blande to forskellige ip net. Mit Waoo kører på to forskellige stik. Hvordan mener du at VLAN kan løse det? Det rigtige er et LAN til hver, altså to NIC. /Kim |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
øhhh du kan da ikke koble dit tv direkte i et netværksstik på din computer? - det har jeg sg godt nok aldrig hørt om før. (synes egentlig jeg normalt er ret godt med, men den må jeg dælme have misset gevaldigt da!)
|
||
![]() |
||
|
Så har jeg ikke formuleret mig helt præcist.
Nu var det media centeret vi snakkede om skulle have to LAN, altså et til Internet trafik og et til IPTV trafik. Håber det giver mere mening så. mvh Kim |
||
![]() |
||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
|
Hvad med et Q77 baseret (ivy bridge)
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dq77kb.html Onboard PSU, 2 stk gigabit INTEL netkort, 4 SATA (2 af dem sata3) Mini PCI-E til wlan/bluetooth, M-SATA/PIC-E slot til evt SSD. Stabilt godt Intel board, har brugt det i alt fra HTPC'er og til servere. Ulempen er at det ikke findes til Haswell. Mvh Gigabyte |
||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Man blander jo ikke nogle net mere sammen ved at benytte VLAN end ved at have flere netkort i samme maskine. Det kræver selvfølgelig en switch med VLAN ved din router, hvis routeren ikke selv understøtter VLAN.
|
||
![]() |
||
|
jeg skal jo have både Internet adgang og IPTV adgang. Derfor to netkort.
Jeg har et switch det går via, og der er lavet 2 VLAN's, 1 til Internet og et til IPTV. Så derfor to netkort, da mine media centre også skal have internet adgang, som de ikke har på IPTV nettet. |
||
![]() |
||
|
Så tagger du begge VLAN på det netværksstik som går ind til dit mediecenter og så sætter du dit mediecenter op til at benytte begge VLAN med primær gateway på dit LAN og en manuel route til alt på dit IPTV net. Kræver selvfølgelig at dit NIC understøtter VLAN, men det gør en Intel NUC (Tror alle Intel og Broadcom NIC understøtter VLAN) Det er hele idéen med VLAN.
![]() |
||
![]() |
||
|
Det vil jeg gerne høre hvordan du laver med manuel route? Er fint med på at det med at tagge begge VLAN på de stik som går til medie center. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |