recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Byg nyt HTPC - Kabinet hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byg nyt HTPC - Kabinet hjælp

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:

jeg skal jo have både Internet adgang og IPTV adgang. Derfor to netkort.
Jeg har et switch det går via, og der er lavet 2 VLAN's, 1 til Internet og et til IPTV.
Så derfor to netkort, da mine media centre også skal have internet adgang, som de ikke har på IPTV nettet.

Så tagger du begge VLAN på det netværksstik som går ind til dit mediecenter og så sætter du dit mediecenter op til at benytte begge VLAN med primær gateway på dit LAN og en manuel route til alt på dit IPTV net. Kræver selvfølgelig at dit NIC understøtter VLAN, men det gør en Intel NUC (Tror alle Intel og Broadcom NIC understøtter VLAN)

Det er hele idéen med VLAN. Thumbs Up

Det vil jeg gerne høre hvordan du laver med manuel route?

Er fint med på at det med at tagge begge VLAN på de stik som går til medie center.

Driverne gør det på forskellige måder med VLAN i Windows, det må leverandøren have noget dokumentation omkring.

Routing i Windows:
route add [iptv netværk] mask [netmask] [iptv gateway] metric [prioritet] if [interface]

VLAN i linux:
Kopier din netværk config som excempel "ifcfg-eth0" til "ifcfg-eth0.1" for VLAN 1

åben filen "ifcfg-eth0.1" og ret "device=ifcfg-eth0" til "device=ifcfg-eth0.1"
Tilføj også "vlan=yes"

Genstart netværk

route i linux:
route add -net [iptv netværk] netmask [netmask] gw [iptv gateway]
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu