Jeg ønsker at lave en HTPC som står i et skab og som altså ikke behøver at se godt ud eller være 100% lydløs.
Derimod tror jeg den skal kunne afspille blu ray, tage to yousee kanaler med HD indhold. Jeg skal bruge den til at se, optage og distibuere TV i huset. Men osse til at se fotos, høre musik i OK kvalitet og endelig lidt hygge surfing (sekundært). Indholdet og TV kanaler skal kunne distibueres til mine to teenagere, så forslå gerne Jeres foretrukne extender.
Fruen har to krav: nem at bruge og lavt strømforbrug !
Jeg vil blive rigtig glad hvis jeg kunne få konkrete råd til hvilke komponenter jeg skal bruge:
kabinet, processor, grafikkort, disk og tunere og fjernbetjening (gerne med sideshow så jeg kan høre musik uden at "se" TV) Hvordan får jeg tastatur og fjernbetjening til at række gennem muren ?
Jeres bud på software er naturligvis også velkomne. Selv tror jeg at i7 er for tidligt for jeg skal have et meget stabilt system ?!
Jeg har bygget et par PC'ere, men er lidt ude af trit med pris/ydelses forhold samt hvilket stade en HTPC skal ligge på rent performancemæssigt. Mit budget er ikke stort, så foreslå nu ikke en økonomi killer !
Overskriften over mit system skal være: Et stabilt skabs-mediacenter med et godt pris / ydelseforhold !
Glæder mig til Jeres gode bud, gerne med en komplet liste over hvilket system DU ville lave lige nu !
Redigeret af kijes - 09-Maj-2009 kl. 21:10