|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||||
ja det er et glimrende HTPC kabinet, jeg har selv V.1 af det.. |
|||||
![]() |
|||||
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
||||
Det får ikke vildt god kritik her: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1260443 Men - jeg ved heller ikke hvor god testen er. Men det er især BIOS problemerne de slår på. |
|||||
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|||||
![]() |
|||||
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
||||
Hvis jeg nu vægler Gigabyte som MB og ovenstående kabinet, vil der så være plads til at kunne installere det Technotrend kort og andet hardware det kort ellers skal bruge (hvad skal jeg egentlig ellers bruge til det Technotrend kort)?
Jeg går ud fra, at alle de kabler jeg skal bruge følger med ved køb af ovenstående hardware. Det eneste jeg skal have ved siden af, er vel bare lidt kølepaste til CPU'en eller hvad? |
|||||
Panasonic TH-42PZ85E
|||||
![]() |
|||||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||||
Hmm det lyder da ikke godt, dens forgænger som var praktisk talt ens bortset fra det kun havde 2 ram sokkler, var et af de første motherboard med AMD 690G chipsæt, og valgt af mange HTPC byggere.. Men hvis det har problemer vil jeg tage gigabyte kortet, det har firewire på ikke? |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
der er plads til det hele, jeg vil dog stadig anbefale FloppyDTV som digital tuner istedet for TT. FloppyDTV har indbygget CI, TT kortet skal man også købe et CI kort ved siden af. det er noget dyrere at anvende digital tuner, Du skal også have et CAM til ca 350-500 kr, og et TDC kort 199 kr. Redigeret af Pizzabager - 02-Februar-2008 kl. 12:34 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Jeg lavede tidligere en tråd om hvordan min kommende HTPC skulle se ud, Så kan du fjerne den Intel cpu og bundkort og regne dine egne med, samt halvere prisen på FloppyDTV da du kun skal have et kort. div andre ting på listen kan du jo kigge på. CPU: Intel E8200 ca 1200 kr (har jeg fået af vide den vil koste når den kommer frem) Ialt pris 12244 kr. Ialt pris 12244 kr. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Jo, det har Firewire (IEEE 1394 (FireWire)) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388664 Hvad er forskellen på Gigabyte bundkortet og så ASUS M2A-VM HDMI som jeg kan se at mange herinde benytter? Jeg kan også se at Pizzabager nævner dette ASUS P5E-VM HDMI, men det er vel til Intel og ikke AMD? |
|||||
Panasonic TH-42PZ85E
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Hvor i ligger forskellene mellem FloppyDTV og TT? Hvad er et CAM? Begge kan køre HD TV? |
|||||
Panasonic TH-42PZ85E
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
der er ingen forskel i det de kan, på asus kortet sidder HDMI porten bare på en bracket som så også skal sættes i, på gigabyte sidder den nede ved de andre porte.. derfor fortrækker jeg gigabyte kortet. ASUS P5E-VM HDMI er til intel cpu'er, så det skal du ikke tænke på. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
begge er DVB-C tunere, de kan begge kører HD tv. forskellene på dem er måde de er lavet på, og måden de sættes til HTPC'en. FLoppyDTV har indbygget CI(et interface man sætter et CAM kort i) og sættes til HTPC'ens Firewire. TT har CI ikke indbygget CI der har man CI på et kort ved siden af, forbundet med en ledning til tunerkortet. TT sættes i bundkortets PCI32 sokkel. Ud over det er der forskel på drivere, jeg kan ikke sige om den ene er bedre end den anden. Omkring cam.. ja det kan godt lyde avanceret med alle de betegnelser Ci, CAM osv. men det er til at finde ud af. de digitale kanaler på yousee kabel tv er kodet bortset fra dr1, dr2, tv2. DVS med et DVB-C kort uden CI, CAM tdckort i kan du se DR1, DR2 TV2. men jeg går ud fra du har en større pakke end det? for at kunne se de kodet kanaler på yousee kabel tv skal tunerkortet kunne læse tdc kodekortet(det som du har i din selector) og det læses via CI(commen interface) med et cam(en lille kortstørrelse ting som kan læse præcis det kort fra din udbyder) det skal være et viacces cam til TDC, eller i irdeto til stofa. puuha håber du forstod det. her er en anmeldelse af floppyDTV. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1183&zoneid=1 Det skal siges at der er nogen ting der er ændret siden. bla muligheden for at sætte FloppyDTV til direkte på et firewire stik internt i computeren. Og skal man bruge MS MCE som software kan man ikke se HD kanalerne da de sendes i Mpeg4, og det understøtter MS MCE ikke. det er dog ikke kortets skyld, det er det samme med TT kort. Redigeret af Pizzabager - 02-Februar-2008 kl. 15:00 |
|||||
![]() |
|||||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||||
Mere læsestof: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=65 http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=69 Det sidste er vedr. satellit, men det er de samme principper til kabel TV. |
|||||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Et af de link som avh har medtaget, der køres der med et eksternt grafikkort for at aflaste CPU'en.
Skal jeg have dette, eller kan det der sidder onboard uden problemer klare HD DVD, Bly Ray og H264 uden det hakker og maskinen bliver for varm? |
|||||
Panasonic TH-42PZ85E
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |