recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bygge hjælp og valg af software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbygge hjælp og valg af software

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheBonden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: bygge hjælp og valg af software
    Sendt: 19-April-2009 kl. 08:48

Hej jeg har lavet et par indlæg men har ikke fået en nødvendig respons andet in at man skal bygge selv hvis man kan og det oppe op for flere spørgsmål jeg skal bruge mit medie center på et tv i stuen og i soveværelset haven ekstender og i arbejde værelset der er en pc hvor man skal kunde se tv og foto og musik og hente filer fra til medie center og jeg skal kunde komme til det ude fra skal man kunde programmere medie center til at optage og hvis muligt at se optaget video alder fra en pc på arbejde eller min pda tlf. med Windows Mobile® 6 Professional. Og da der en ekstender og medie center vil jeg gerne kunde se et program på et tv og noget andet på det andet tv og optage noget 3 og 4 på medie center (hvad at man skal ænder i reg. databasen) jeg ønsker at kan lægge børene dvd og cd ind på medie center så de er tegenlig på tv i stuen og i soveværelse og på pc (det kan microsoft medie center ikke) hvad skal man bruge. Hvis man skal se Blue Ray og HD dvd skal man så bruge. Jeg vil bruge medie center til at se dr net tv og tv2 sputnik og tv3 og spille små spil fx c & c og surfe på internettet. Og se tv programmet på fx EPG og tvtid det skal gøres over trådløst net. kabinettet skal være pænt og være strøm bespare (med s3) (hvor dan sætte det op) og lydløst 

kan nogle give forslag til plugin og software brug

Jeg kikker på disse kan de bruges lydløst og strøm besparne det ande trådløse netkort skal i en anden pc så i bunkorte skal der være plas til at have 1 stk netkort og 2 stk tv tuner er det muligt med det bunkort

HFX Media PC Case Black/Black

1

kr. 2.895,00

kr.        2.895,00

kabinet

HFX BorgFX CPU HPC

1

kr.     629,00

kr.              629,00

cpu køler

HFX BorgFX Extension HES D6

1

kr.     429,00

kr.              429,00

mb køler

HFX Safety Control System

1

kr.     199,00

kr.              199,00

safety køler

HFX Vertical Silence Rev 2 black/black

2

kr.     249,00

kr.              498,00

hdd køler

HFX Vista Internal Reciever+remote

1

kr.     329,00

kr.              329,00

fjernbetjæning

Ione Scorpius Media Center Keyboard - Black (Dansk) (RF)

1

kr.     495,00

kr.              495,00

keybord

NorthQ 4350 Pacific II ELS

1

kr.     820,00

kr.              820,00

Psu

Kingston HyperX 4 x 2 G

1

kr.     955,00

kr.              955,00

Ram

Core 2 Quad Q6600 8 MB (Intel Boxed)

1

kr. 1.280,00

kr.        1.280,00

Cpu

WD Caviar Green WD10EACS 1 TB

2

kr.     730,00

kr.        1.460,00

hdd

ABIT Fatal1ty F-I90HD

1

kr.     592,00

kr.              592,00

mb

PlextorPX-B920SA

1

kr. 1.737,00

kr.        1.737,00

blue ray

Compro Vista E900F PCI-E Retail (Dual Digital DVB-T+Analog)

2

kr.     999,00

kr.        1.998,00

tv tuner

D-Link Xtreme N PCI Express Desktop Adapter DWA-556

2

kr.     406,00

kr.              812,00

tråd løst net

vista home primium  64 bit

1

kr.     829,00

kr.              829,00

Extender ?

1

extender

kr.      14.957,00

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 09:47

Du stiller mange krav, så det bliver lidt indviklet..

Ang. software, vil jeg tro det er noget DVBviewer eller mediaportal du skal bruge, de kan vist begge dele tunere på flere pc'er, MEN skal du have 4 tunere i, er det kabinet du har valgt vist ikke optimalt, med størrelse, og tror også du får et varmeproblem.

De tuner du har valgt, er til DVB-T, eftersom tv3 kun sendes via parabol og kabeltv, må du lige finde ud af hvad du har.. til at starte med kan jeg sige at 4 DVB-C tunere med cam og kort er rimelig dyrt.. (ca 6000 kr)(jeg går ud fra det er det du mener når du siger du vil se tv 2 steder samt optage et 3 og 4 program?

Hvis du ville se dine programmer analogt, kan det godt gøres billigere, kvaliteten er så derefter, også så vidt jeg ved kan DVBviewer vist ikke bruge analoge tunere???

Jeg vil anbefale dig at finde et andet større kabinet, med aktiv køling, samt en af de større Intel cpu'er med 4 kerner.  og masser af ram.

Jeg har ikke prøvet at lege med extendere så ved ikke hvordan det virker..

Men jeg vil sige, det kræver altså noget at sætte f.eks DVBviewer op til dette setup, så der skal masser af tålmodighed til..

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Jeg vil anbefale dig at finde et andet større kabinet, med aktiv køling, samt en af de større Intel cpu'er med 4 kerner.  og masser af ram.

Det er da vist en 4 kerne processor.

Jeg har selv samme kabinet, og jeg tror at Pizzabager har ret i at du vil få et varmeproblem. Jeg bruger en 65w CPU (din er vist 95w), og den udvikler pænt meget varme når den belastes. Hvis kabinettet ikke står med fri adgang til masser af frisk luft, så er det i hvetfald 100 % sikkert at det ikke kan lade sig gøre.

Nu er jeg ikke grafikkort ekspert, men jeg tror ikke at dit onboard kort vil være en god løsning hvis du skal afspille HD materiale (er det mb ikke lidt forældet?).

HFX BorgFX Extension er så vidt jeg ved bare en "forlænger". Hvis det er din CPU som skal køles, så er HFX BorgFX CPU sættet nok, idet CPU sokklen er placeret tæt nok på kabinettets kølevæg.

Til top
TheBonden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 22:59

jeg her stofanet analogt og jeg vil kunde se tv fra tv3 hjemmesied samt fra tv2 og dr sider og det er en 4 kærne prosesser og jeg skal ikke have ativkøling men så må jeg gå ned i prosesser størelse

audio:

tor du jeg har aldt med til det kabinet så jeg kan køle cpuen vi af kabinette 

men tusen tak for svaret

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 13:05

Det er jo lidt svært med processor størrelse vs belastning. Ved samme arbejde vil en kraftigere processor nok være mindre belastet, men om den udvikler mere eller mindre varme, end en mindre kraftig processor som er mere belastet, er nok svært at sige.

Under alle omstændigheder vil jeg mene at en passiv kølet løsning ikke hænger godt sammen med en højt belastet CPU.

Jeg har faktisk også en 4 kerne processor, dog en 65W af slagsen, men i mit tilfælde overtager mb grafikkortet (ATI HD3200) meget af arbejdet når jeg ser HD TV (er nede på 5-10% belastning). Grafikkortet og mb udvikler dog også en del varme, så der skal ikke være for mange ekstra ting i kabinettet, som medvirker til varmeophobningen. Har i øjeblikket FloppyTDV TV kort, et trådløst netværkskort og en effektforstærker som også er "koblet" på kabinettets køleplader.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 14:51

Softwaremæssigt kender jeg til 2 muligheder der er aktuelt:

1: Windows Vista MC:

Installer alle tunerkort i en pc. Denne har fuld adgang igennem VMC interface. Brug en Hardware-extender (fx Linksys el. xbox 360) til soveværelset. På computeren i arbejdsværelset kan du bruge VMC Webinterface, som kører som et interface igennem en browser. Du burde også, via Webinterface, kunne få adgang via din PDA.

Ulempen ved Vista er Support for DVB - altså digitale signaler. Du kan ikke få undertekster eller HDTV udnerstøttelse medmindre du installerer TVpack2008 (ikke officielt tilgængelig, men kan downloades hvis du bare søger lidt på google) og roder lidt med registreringsdatabasen. Ulempen ved dette er at såvidt jeg ved, så fungerer Webinterface ikke hvis du installerer TVpack2008 - endnu.

2: MediaPortal:

Er løsningen som jeg selv bruger. Installer TVkortenen i en pc. Du kan så få adgang til dem fra alle andre pc'er på dit netværk, ved at installere software. Der findes ikke hardware extendere, så det kræver en "rigtig" pc i den anden ende. Med hensyn til Adgang via internettet og din PDA, så er der nogle forskellige plugins som kan bruges til at opnå dette.

Ingen tvivl om at løsning 2 er lidt mere besværlig at få til at spille optimalt og nok også dyrere da det kræver endnu en HTPC i soveværelset - tilgengæld er der ingen kompromisser med henblik på at der der er noget som ikke virker, når du installerer noget andet.(som med TVpack / Webinterface ved VMC).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu