Du stiller mange krav, så det bliver lidt indviklet..
Ang. software, vil jeg tro det er noget DVBviewer eller mediaportal du skal bruge, de kan vist begge dele tunere på flere pc'er, MEN skal du have 4 tunere i, er det kabinet du har valgt vist ikke optimalt, med størrelse, og tror også du får et varmeproblem.
De tuner du har valgt, er til DVB-T, eftersom tv3 kun sendes via parabol og kabeltv, må du lige finde ud af hvad du har.. til at starte med kan jeg sige at 4 DVB-C tunere med cam og kort er rimelig dyrt.. (ca 6000 kr)(jeg går ud fra det er det du mener når du siger du vil se tv 2 steder samt optage et 3 og 4 program?
Hvis du ville se dine programmer analogt, kan det godt gøres billigere, kvaliteten er så derefter, også så vidt jeg ved kan DVBviewer vist ikke bruge analoge tunere???
Jeg vil anbefale dig at finde et andet større kabinet, med aktiv køling, samt en af de større Intel cpu'er med 4 kerner. og masser af ram.
Jeg har ikke prøvet at lege med extendere så ved ikke hvordan det virker..
Men jeg vil sige, det kræver altså noget at sætte f.eks DVBviewer op til dette setup, så der skal masser af tålmodighed til..