recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygge min første HTPC - Gode råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bygge min første HTPC - Gode råd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

AndreasMO - hvorfra kommer de blæsere du snakker om i kabinettet? - da jeg købte mit prodigy var der absolut NADA blæsere med i kassen. - det var så afgjort et bring your own shit.

Det var "den gamle", m-itx udgaven. Der fulgte 2x bitfenix blæsere med Det havde desuden også det issue at usb 3.0 porten i siden ikke ville virke med mit bundkort - noget der er ret almindeligt på den model hvis man søger på nettet og noget der skyldes et kabel som ikke er lige til at udskifte, da det er specielt lavet til sidepanelets usb og tænd/sluk/restart/led printplade.

Kan kun være enig med bibihest i valget af kabinet - passiv køling er superfedt at have. Jeg er muligvis noget støjfølsom Embarrassed
Anyway, som bibihest siger, så husk at sammenligne totalprisen på kabinet+støjsvag cpukøler/kabinetblæser+støjsvag psu med prisen på ex hd-plex løsningen der har en relativ billig strømforsynings-løsning - og ir løsning - og man får fragten returneret hvis man lægger et par billeder og lidt tekst om buildet op på deres side bagefter (bliver sendt fra tyskland så ingen told/moms)

Redigeret af AndreasMo - 04-Februar-2014 kl. 09:28
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 08:16
Takker igen mange gange for input.

Passiv køling og ekstern strømforsyning er om noget endnu mere en fremmed verden for mig:) Hvilket mine spørgsmål nok vil reflektere.

1) Er passiv køling en brugbar løsning hvis man ønsker interne haddiske?
2) En hurtig søgning på eksterne strømforsyninger viser der tit står m-itx ud for dem. Jeg ønsker en m-atx setup. Er ekstern strømforsyning også en mulighed her?
3) Mange af de eksterne strømforsyninger jeg har kigget på har ikke særlig højt watt. Er det realistisk med en ekstern strømforsyning hvis man med tiden vil udvide med interne harddiske, discrete GFX, lydkort osv?

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 08:52
Jeg ville nok ikke vælge det bundkort, grundet at det ikke har digital lydudgang.

Prøv at finde et, der både har HDMI og Optisk lydudgang.

Nu er min htpc omkring 4 år gammel, så tror det er en dårlig reference.
Men omkring streaming, så streamer jeg fint 1080p materiale fra min også aldrende Synology 107, så tror ikke det kræver så hurtig en computer, hvis du blot vil anvende den som HTPC.
Jeg har naturligvis ikke prøvet med 4K materiale, da mit fjernsyn ikke vil kunne vise det optimalt :)

Mit setup består af følgende:
Lan mellem Synology og HTPC
HDMI mellem TV og HTPC
Optisk lydkabel mellem anlæg og HTPC
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 09:06
Hov, jeg har ændret i opsætningen efter råd i denne tråd. Jeg har blot glemt at opdatere OP.

Redigeret af Silentbob - 05-Februar-2014 kl. 09:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 09:21
OP opdateret med ændret komponenter.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 11:43
hvis jeg var Op ville jeg bestemt kigge efter et passivt kabinet, jeg gør det ikke selv, men er så også på baggrund af at jeg i forvejen er indehave af en passiv 300 W psu og nogle støjsvage blæsere, så vil se om ikke det kan fungere i mit eget kaveri build. ( og naturligvis skal der også leges med Mantle på den)

Mht. bundkort er jeg absolut ikke enig med OP, ville til enhver tid finde et bundkort med digital out, om ikke andet, så for fremtids sikringens skyld, og de koster ikke ret meget mere end det pt. valgte.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 11:52
Jeg troede den bundkort jeg havde ændret det til havde digital out. Er SPDIF OUT ikke lig digital out?

Linket her er en liste over de valgmuligheder jeg har:

Er der en der er venlig at pege en ud med digital out?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu