recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bygning af Medie Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBygning af Medie Center

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 20:09

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Det var godt nok meget jeg kunne bruge her

Det er det gamle GFX jeg har, så jeg må vel overvejet et nyt.

Hvilke bundkort vil du anbefale hvis det er?

Det kan bruges, men skulle jeg anbefale noget, så ville det være at sælge den computer du har, enten i dele, eller hel, og bygge en htpc på ny, det er det nemmeste.. der findes en hel del tråde herinde om ny HTPC, med en masse råd til hvad de skal købe, personligt vil jeg sværge til et bundkort med AMD 780G chipsættet, f.eks gigabyte, med en AMD X2 4850E cpu.. et antec fusion black kabinet, samsung spinpoint harddisk, hauppauge tunere PVR150/500(floppyDTV hvis det skal være digital kabeltv) billige ram f.eks kingston, NorthQ cpu køler mener den hedder 3312, pioneer BD drev eller LG BD brænder. også ville jeg udskifte blæserne i kabinettet med 2 noctua S12-800.

Sådan noget i den stil. sådan ville min HTPC se ud..

Redigeret af Pizzabager - 14-April-2008 kl. 20:14
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Det var godt nok meget jeg kunne bruge her

Det er det gamle GFX jeg har, så jeg må vel overvejet et nyt.

Hvilke bundkort vil du anbefale hvis det er?

Det kan bruges, men skulle jeg anbefale noget, så ville det være at sælge den computer du har, enten i dele, eller hel, og bygge en htpc på ny, det er det nemmeste.. der findes en hel del tråde herinde om ny HTPC, med en masse råd til hvad de skal købe, personligt vil jeg sværge til et bundkort med AMD 780G chipsættet, f.eks gigabyte, med en AMD X2 4850E cpu.. et antec fusion black kabinet, samsung spinpoint harddisk, hauppauge tunere PVR150/500(floppyDTV hvis det skal være digital kabeltv) billige ram f.eks kingston, NorthQ cpu køler mener den hedder 3312, pioneer BD drev eller LG BD brænder. også ville jeg udskifte blæserne i kabinettet med 2 noctua S12-800.

Sådan noget i den stil. sådan ville min HTPC se ud..

Det var da noget der var til at forholde dig til - tak for det

Men jeg har ikke brug for TVtuner da jeg har dvdoptager.

Kan et Lian Li kabinet bruges?
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 22:51

Det var da noget der var til at forholde dig til - tak for det

Men jeg har ikke brug for TVtuner da jeg har dvdoptager.

Kan et Lian Li kabinet bruges?

Det kan det godt, hvis det er det du ønsker.. kabinettet handler jo bare om hvad man selv synes er flot/smart..

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 22:53
Kanon.
Jeg spørg så meget, fordi jeg aldrig har oplevet et medie center.

Forresten med det GFX oven for, kan man spille nogle nyere spil på dem?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 00:06
Når man kigger på det du har, Jimmbo, så ligner det jo en PC til spil og jeg gætter på at det også er det bruger den til.

Og for at sige det som det er, det er et tilbageskridt når du spiller hvis du planlægger at det skal forgå i stuen. Hvis det da er den måde du har indrettet dig på mener jeg. Spil skal optimeres til netop spil, ellers kører det ikke optimalt, man skal sidde det rigtige sted, i den rigtige stol og have den rigtige mus, den slags, ikke? Hvis du forstår hvad jeg mener. Man kan ikke sidde tilbagelænet i en sofa eller hænge over et sofabord. Jeg mener  ved seriøs  PC gaming.

Jeg kan godt se ideen i at man vil have noget der kan begge dele, altså både være en HTPC med hvad det indebærer og så have en sådan der også kan bruges til spil. Men det er som om omgivelserne ved spil er noget andet end dem der er omkring en HTPC til film, musik og det kunne være et problem. Men det kommer jo helt an på den måde man bor, er der ingen at tage hensyn til kan man jo blot bruge et TV at spille på til hver en tid, hvis ellers det har en hurtig opdatering. Men mange har jo en anden person i nærheden.

Det er allerede nævnt at et 8800Gt kort af den nyeste type med G92 chip kan være en løsning, da kortet er en smule bedre og hurtigere end det du nu har, selv om man ikke skulle tro det efter navnet. Det bruger heller ikke nær så meget strøm og er nok betydelig mere stille (der er endda et kort med  passiv køler). Og så har det HDMI ud via adapter. Og der er HDCP på udgangen. Og det skal man bruge ved blu-ray, hvis man da ikke bruger AnyDVD (hvis det ellers virker) Og så er der hardware acceleration på 8800GT kortet for H264. Du kunne nok klare dig uden med en E6600, men alligevel.

Faktisk kunne du altså blot med et andet grafikkort og et blu-ray drev være kørende.

Du har ikke noget dårligt lydkort, vel? Det må da have en ret god lyd på de analoge udgange? Eller hvad? De kan faktisk godt bruges som du ønsker, hvis eller man kan få den ønskede lyd fra en blu-ray plade. Sagen er vist nok den, at lyden neddrosles til 24bit/48khz så vidt jeg ved da. Nogle aftaler der ikke er på plads. Det må være muligt at undersøge hvad dit kort kan i det hele taget. Det er faktisk ikke dit kort der decoder Blu-Ray, det er allerede sket via software, men det skal jo sende lyden videre, digitalt eller via analog.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke være utilfreds med den PC du har og så din PS3. Jeg syntes det lyder ret godt faktisk som kombination.  Det er ikke så let at slå den kombination af banen. Det kan man godt med nogen der ikke spiller , men ellers er det ikke let. Hvis man endelig er spiller og vil have en HTPC, skal man have en af hver type. De er hver for sig mere specielle end man tror, måske på grund af brugen og placeringen. Men selvfølgelig skulle du ikke have TV kort for at optage (kører ikke godt sammen med spil.)

Der var en vismand der engang sagde "ved megen tale, undgår man ikke fejl", så hvis jeg har lavet et par stykker lige nu, er det nok det.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 00:13

Kanon.
Jeg spørg så meget, fordi jeg aldrig har oplevet et medie center.

Forresten med det GFX oven for, kan man spille nogle nyere spil på dem?

Hurtigt svar, NEJ ikke ordenligt..

Jeg vil give Ken-t ret, et mediecenter er ikke til at spille på, jo man kan godt bygge med hardware der kan spille, men i forhold til en almindelige computer, stol, og mus og tastatur, bliver det aldrig det rigtige med et mediecenter.. Så skal du spille vil jeg også anbefale at du, beholdet det du har, en PS3 er om ikke den bedste, så en glimrende Blu-ray afspiller. skal du spille filer på dit tv kan du godt forbinde din nuværende computer til tv, og du kan også få remote til den.. også behøver du jo ikke en HTPC..

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Når man kigger på det du har, Jimmbo, så ligner det jo en PC til spil og jeg gætter på at det også er det bruger den til.

Og for at sige det som det er, det er et tilbageskridt når du spiller hvis du planlægger at det skal forgå i stuen. Hvis det da er den måde du har indrettet dig på mener jeg. Spil skal optimeres til netop spil, ellers kører det ikke optimalt, man skal sidde det rigtige sted, i den rigtige stol og have den rigtige mus, den slags, ikke? Hvis du forstår hvad jeg mener. Man kan ikke sidde tilbagelænet i en sofa eller hænge over et sofabord. Jeg mener  ved seriøs  PC gaming.

Jeg kan godt se ideen i at man vil have noget der kan begge dele, altså både være en HTPC med hvad det indebærer og så have en sådan der også kan bruges til spil. Men det er som om omgivelserne ved spil er noget andet end dem der er omkring en HTPC til film, musik og det kunne være et problem. Men det kommer jo helt an på den måde man bor, er der ingen at tage hensyn til kan man jo blot bruge et TV at spille på til hver en tid, hvis ellers det har en hurtig opdatering. Men mange har jo en anden person i nærheden.

Det er allerede nævnt at et 8800Gt kort af den nyeste type med G92 chip kan være en løsning, da kortet er en smule bedre og hurtigere end det du nu har, selv om man ikke skulle tro det efter navnet. Det bruger heller ikke nær så meget strøm og er nok betydelig mere stille (der er endda et kort med  passiv køler). Og så har det HDMI ud via adapter. Og der er HDCP på udgangen. Og det skal man bruge ved blu-ray, hvis man da ikke bruger AnyDVD (hvis det ellers virker) Og så er der hardware acceleration på 8800GT kortet for H264. Du kunne nok klare dig uden med en E6600, men alligevel.

Faktisk kunne du altså blot med et andet grafikkort og et blu-ray drev være kørende.

Du har ikke noget dårligt lydkort, vel? Det må da have en ret god lyd på de analoge udgange? Eller hvad? De kan faktisk godt bruges som du ønsker, hvis eller man kan få den ønskede lyd fra en blu-ray plade. Sagen er vist nok den, at lyden neddrosles til 24bit/48khz så vidt jeg ved da. Nogle aftaler der ikke er på plads. Det må være muligt at undersøge hvad dit kort kan i det hele taget. Det er faktisk ikke dit kort der decoder Blu-Ray, det er allerede sket via software, men det skal jo sende lyden videre, digitalt eller via analog.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke være utilfreds med den PC du har og så din PS3. Jeg syntes det lyder ret godt faktisk som kombination.  Det er ikke så let at slå den kombination af banen. Det kan man godt med nogen der ikke spiller , men ellers er det ikke let. Hvis man endelig er spiller og vil have en HTPC, skal man have en af hver type. De er hver for sig mere specielle end man tror, måske på grund af brugen og placeringen. Men selvfølgelig skulle du ikke have TV kort for at optage (kører ikke godt sammen med spil.)

Der var en vismand der engang sagde "ved megen tale, undgår man ikke fejl", så hvis jeg har lavet et par stykker lige nu, er det nok det.

Det var godt nok et langt indlæg

Men grunden til at jeg overvejer at skifte min PC ud med et medie center, er at jeg ikke spiller på min PC, fordi jeg har en Xbox 360.

Og grunden til at jeg vil bygge et medie center og sælge min PS3 er, at jeg derne vil have en maskine der kan dekode alle avi-film. Og fordi jeg har hørt at PS3 bruger meget strøm.

Men jeg vil ikke skifte min PS3 ud, hvis jeg mister den gode lyd.

Men er det et grafikkort som dette her, jeg skal have fat i?

Og forresten er jeg ikke en hardcore gamer - mere
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 12:28

Men grunden til at jeg overvejer at skifte min PC ud med et medie center, er at jeg ikke spiller på min PC, fordi jeg har en Xbox 360.

Og grunden til at jeg vil bygge et medie center og sælge min PS3 er, at jeg derne vil have en maskine der kan dekode alle avi-film. Og fordi jeg har hørt at PS3 bruger meget strøm.

Det er en PS3 40 gb du har, det er den mere strømvenlige af slagsen.. men ved faktisk ikke hvor meget strøm den lige bruger, tror nu ikke det er mere end en HTPC.

Hvis du vil fortsætte med din nuværende maskine, er det grafikkort ganske fint til en HTPC. hvis du skal have et andet kabinet, så sørg lige for at kortet kan være der, det ser lidt langt ud.

Redigeret af Pizzabager - 15-April-2008 kl. 12:29
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Det er en PS3 40 gb du har, det er den mere strømvenlige af slagsen.. men ved faktisk ikke hvor meget strøm den lige bruger, tror nu ikke det er mere end en HTPC.

Hvis du vil fortsætte med din nuværende maskine, er det grafikkort ganske fint til en HTPC. hvis du skal have et andet kabinet, så sørg lige for at kortet kan være der, det ser lidt langt ud.

Ja men er det ikke noget med den bruger 105w mens et medie center bruger 55w?

Men i 40 GB PS3'eren, har de fjernet noget DivX, for jeg har problemer med at se de film.
Til top
Zulatin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2008
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 13:09
Hvordan har du vurderet et mediecenter til 55w?
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Zulatin Zulatin skrev:

Hvordan har du vurderet et mediecenter til 55w?

Det er en påstand, ikke en vudering.
Det er noget jeg mener at jeg har læst.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 11:37
9600Gt er faktisk knap så hurtigt som 8800GT. Mon det ikke er den der navneforvirring der er omkring 8800Gt med G92 chip, der måske skulle have heddet noget andet der viste hen til at det er hurtigere en 8800GT med G80 chip. (vist nok G80?)

Link

Linket har en artikel om 9600GT som er interessant lige omkring 9600GT versus 8800GT.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu