recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - C HT til Dali Ikon 6 Mk2-system, Max b: 48 cm!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C HT til Dali Ikon 6 Mk2-system, Max b: 48 cm!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cookimonster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2008
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: C HT til Dali Ikon 6 Mk2-system, Max b: 48 cm!!
    Sendt: 08-December-2013 kl. 17:46
Heps,
jeg har netop fået opgraderet til i Dali Ikon 6 MKII Front HT, samt Yamaha RX-1030.

I forvejen har jeg blandt andet Dali Blue C1000 center, men savner noget detajle og mere skarphed, nu hvor resten af fronten er blevet opdateret.

I min forhandling med konen, er det bestilt et styk Clic-møbel, hvor bredden til kasser er max 48 cm. Dvs. det udelukker den oplagte center fra Ikon 6-serien.

Er det så blot at finde den Bedste center HT fra Dali som eksempelvis Dali Zenzor:
http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-zensor-vokal-centerhojttaler-31477/

Eller kan jeg kigge på nogle tekniske specifikationer, som kan hjælpe mig i alternative retninger? 
Jeg køber gerne brugt, men center er ikke det nemmeste at finde med de begrænsninger jeg har.

(PS: Dette indlæg er også lavet på et andet forum med eksakt samme )
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 17:56
Som udgangspunkt skal de tre fronthøjttalere være ens.
Derfor vil jeg gå efter den lyd, der kommer tættest på Ikon 6.

Hvilken model....det aner jeg ikke, men det er kriterierne :-)

Mvh. Michael
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 18:19
Nu ved jeg ikke hvor skidt det vil være for spredningen fra bånddiskanten, men en mulighed kunne ellers være en Ikon1 eller 2 og lægge den ned på siden, hvis du da kan få hifiklubben til at sælge dig en enkelt højttaler.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 20:07
Det er ikke smart, at lægge bånddiskanten ned, da spredningen er begrænset i denne position.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 20:09
Øv med man ikke kan lægge dem ned. Det var umiddelbart heller ikke det som Hfk foreslog. Det var til det foreslag jeg har nævnt
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 20:31
Min nuværende center, også fra Dali, har følgende specs:

Product SeriesDISCONTINUED SERIES
Speaker TypeCenter
Frequency Range (+/-3 dB) [Hz]63 - 24,000
Sensitivity (2,83 V/1 m) [dB]88.5
Nominal Impedance [Ω]4
Maximum SPL [dB]109
Recommended Amplifier Power [W]30 - 150
Crossover Frequency [Hz]3,000
High Frequency Driver1 x 1"  Soft Textile Dome
Low Frequency Driver2 x 5"  Paper Fibre Cone
Enclosure TypeBass Reflex