recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - C & T's ATMOS hjemmebio WIP- Nye billeder fra s. 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C & T's ATMOS hjemmebio WIP- Nye billeder fra s. 5

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 18:41
Kunne sikkert være sjovt at høre efter forskellene. Skal dog nok have forklaret hvad jeg skal lytte efter først. Er dine mest til film eller musik eller er det 50/50.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 19:03
Det er hifi højttalere men de klarer det rigtig godt på begge punkter.

Når det kommer til højttalere er det meget nemt at høre forskellene, det er staks værre når det kommer til ting som cd afspillere, dac osv.

Men nu er det et komplet andet setup du skal høre herhjemmme samtidig med at rummet osv er anderledes, så forskellen vil være meget tydelig.!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 09:17
Så modtog jeg en DSpeaker Anti-mode 8033c og projektoren er pakket ud, så den kommer sikkert op og hænge i dag. Beslaget, Vogels EPW 6565 passer og jeg kan sætte tre "arme" på den, havde håbet på alle fire.

Er i et lille dilemma, som jeg måske laver en tråd om hvis jeg ikke får nok respons her. En gang imellem kommer jeg i situationen, hvor jeg får brug for at tilslutte enten min PS3 eller yousee boksen (den hedder vist 3126 eller lignende) direkte til projektoren for at få et 3D billede. Men jeg vil samtidig gerne have god lyd via receiveren, så hvad gør jeg?
Jeg kan komme på to muligheder:
  1. Jeg køber en HDMI-splitter så lyden bliver sendt via HDMI til receiveren.
  2. Jeg tilslutter PS3/yousee boks via optisk kabel til receiveren
Men jeg ved ikke hvilken måde sikrer den bedste lyd. Det skal dog siges at i dette tilfælde bliver lyden dog ikke vanvittig vigtig som ved almindelig film-kigning, da det bliver i tilfælde, hvor der skal ses 3D sport og spilles 3D spil, hvilket ikke vil ske særligt ofte.

Vil se om jeg kan uploade lidt flere billeder i dag.
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 09:54
Hej
Kan du ikke gi en tilbagemelding på hvad din nyerhvervet DSpeaker Anti-mode 8033c gør for din sub, når du har fået den sluttet til? Går med overvejelser om at investere i en sådan hvis den kan udøve mirakler :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 10:07
Jo gerne, hvis jeg kan. Det er nemlig meget lang tid siden, at jeg har fået slået subben til og jeg er oveni købet flyttet i mellemtiden, så jeg kan ikke engang sammenligne med noget ordentligt. Jeg ved bare at jeg bor på 1. sal og at der er en smule genklang i lokalet, så derfor ville jeg gerne prøve at forbedre subben.
Jeg håber på at eliminere noget genklang når der kommer gardiner op både ved dør og vindue, men jeg synes stadig at jeg ville prøve dette lille produkt af.
Indtil videre kan jeg sige det som jeg selv har læst mig til; er subben dårligt placeret, er der genklang i lokalet og synes du at du kun hører din sub ved enkelte peaks, så kan en 8033c højst sandsynlig gøre underværker.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 10:09
Du vil få den bedste lyd med HDMI splitteren da du vil have HD formaterne med denne. Med optisk vil du "kun" have DTS core med DTS HD Master og Dolby Digital med TrueHD.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 10:16
Der er en passthrough mulighed på din Anti-mode, så du kan høre forskellen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 13:01
Tak for hjælpen SosFarum, så må jeg næsten hellere skaffe mig sådan en lille splitter.

Her er der så lige et par billeder af udpakningen af en Epson EH-TW6000. Jeg lægger desuden endnu et billede af stuen/alteret, som det ser ud i skrivende stund ind i første post.

Se engang! Er det ikke bare fantastisk!? Pap under produktet MED håndtag! Så nu kan en enkelt dødelig person selv tage produktet ud af papkassen. Kan ikke huske at jeg er stødt på sådan en indpakning før.

Og her er den så to sekunder senere.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 16:46
Jeg måtte da lige uploade et par billeder af projektoren, nu da den er kommet op og hænge.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 19:15
Det var da en fræk montering, sådan nede på væggen. Sidder der noget for linsen, eller skal den se sådan ud?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 19:32
Ja det havde vel været mere anonymt tættere på loftet, men fulgte Epsons kalkulator til punkt og prikke! Ja beskytteren til linsen sætter jeg på, når den ikke bruges.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 19:39
Nej det synes jeg ikke. Så skulle den ha' været hvid. Nej jeg er lidt imponeret af enkelheden med det beslag
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu