recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ca. 4000 bevilget - Hvilken Android tablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ca. 4000 bevilget - Hvilken Android tablet

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis OP havde haft mere tid, ville jeg anbefale at vente på, at Microsoft's Surface kommer på markedet.

M.v.h.

Yep, enig.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Vi har selv Ipad hjemme og jo mere jeg bruger den jo mere får jeg lyst til noget Android. MKV, Handbrake og Itunes, fy faen hvor er det noget man får lange nosser af. Det burde bare hedde træk og slip. 

Med det kendskab jeg har til android (fra telefoner), så vil jeg klart fraråde det! Det kører ringe og virker i den grad ufærdigt...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 00:07

Med det kendskab jeg har til android (fra telefoner), så vil jeg klart fraråde det! Det kører ringe og virker i den grad ufærdigt...

Har du prøvet en HTC Wildfire S?
Min kone er vældigt glad for hendes.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 03:45

Vi har selv Ipad hjemme og jo mere jeg bruger den jo mere får jeg lyst til noget Android. MKV, Handbrake og Itunes, fy faen hvor er det noget man får lange nosser af. Det burde bare hedde træk og slip. 

M.v.h.
Så må det være meget lidt, du kender til Android telefoner - eller også er det bare en af de sædvanlige ubrugelige postulater  - der desværre forplumrer debatten !!
Har selv en superfed HTC Desire S, som har kørt smooth og hurtigt lige fra dag et !
Har heller aldrig oplevet nogen problemer med den, hverken hardware- eller softwaremæssigt. Kender flere der har det lige sådan med bl.a. HTC Sensation XL og flere i samme klasse - bl.a. nogle af Samsung's Galaxy modeller.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 06:06

Hej.

Jeg ville vente og se på Google's nye Nexus 7 med 1280 x 800 HD display.
Den har en Nvidia's quad-core Tegra 3 processor sammen med en 12-core GPU.

Den introduceres midt i july i 4 engelsk sprogede lande og kan så fås i England fra £159.

http://www.tomshardware.com/news/Google-Nexus-Nexus-Tablet-UK-Release-Price,16148.html

Google har hidtil været gode til at opgradere Android til nyeste version i deres egne mobiltelefoner.

Jeg fandt dette review på YouTube:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-Juli-2012 kl. 06:57
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

M.v.h.
Så må det være meget lidt, du kender til Android telefoner - eller også er det bare en af de sædvanlige ubrugelige postulater  - der desværre forplumrer debatten !!
Har selv en superfed HTC Desire S, som har kørt smooth og hurtigt lige fra dag et !
Har heller aldrig oplevet nogen problemer med den, hverken hardware- eller softwaremæssigt. Kender flere der har det lige sådan med bl.a. HTC Sensation XL og flere i samme klasse - bl.a. nogle af Samsung's Galaxy modeller.

Jeg kender rigeligt til android, til at vide, at jeg ikke længere skal være testperson, for det system!
Næææh, hardware'n har egentlig været OK, på de telefoner jeg har kendskab til - altså bortset fra behovet for et totalt overdrevet behov, for CPU-krafter, for at afvikle tingene blot nogenlunde glidende.
Nææh, der største problem er systemets ustabilitet, samt diverse producenters mere eller mindre ufærdige implementeringer og tåbelige UI'er.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg ville vente og se på Google's nye Nexus 7 med 1280 x 800 HD display.
Den har en Nvidia's quad-core Tegra 3 processor sammen med en 12-core GPU.

Hilsen Carsten.

LOL
Helt ærligt, det er sgu da grinagtigt, at en lille tablet, som hovedsaligt skal afvikle apps, har behov for den slags CPU- og GPU-kræfter.
Men det er åbenbart nødvendigt, for at få tingene til at køre glidende - som på konkurrende produkter.
Specielt på android-enheder er der gået "Megapixel-ræs" i den...  Wink

M.v.h.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 07:40
jeg kan alså ikke genkende problemer med min asus tablet 201 hakker på nogen måde
så jeg må åbenbart være heldig
samt den afspiller alle video formater uden brok
samt en ipad har 4:3 skærm og ingen SD slot
så nej tak

Redigeret af xcardman - 08-Juli-2012 kl. 07:43
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 10:25
Jeg var selv i samme overvejelser som dig da jeg skulle købe en tablet.

Jeg valgte en Ipad 3 da jeg også har en Mac mini de kører XBMC og man kan styre både mac'en og XBMC med apps til Ipad'en.

Udver det får du jo Airplay med Ipad som er mega fedt.

Jeg har udover den købt en Seagate Goflex harddisk som basalt er en harddisk der kan snakke sammen med Ipad'en trådløst. Den er på 500GB så jeg løber sgu aldrig tør for plads til film og musik Smile Udover det kan du tage den med dig for den har nemlig batteri så den kan køre uden strøm i op til 10 timer men kan selvfølgelig også fungere når den er tilsluttet til lysnettet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 10:31

Helt ærligt, det er sgu da grinagtigt,

Hej Henrik B.

Hvad har jeg gjort galt her. Jeg gjorde trådstarter opmærksom på, at om ca en uge kommer en ny tablet
som jeg mener både opfylder hans ønsker og har fået løst nogle af de problemer andre her har beskrevet.

Straks hæfter du ord som grinagtig på mit forslag. Andre ville måske have spurgt ind til, virker dette bedre eller er dette blevet løst?

Google har et project de kalder 'project butter' Det har fået ting til at køre mere glidende på de sidste ver 4.0.... men de er lykkes
at opnå en kraftig glidende forbering i ver 4.1

Når jeg køber ny komputer, køber jeg hardware som opfylder det kraftigste behov jeg har i dag, og så lidt til.
Jeg ved ikke med dig?

Jeg syntes det er en fordel at en kommende tablet kan vise HD, så vil jeg i fremtiden kunne undgå at skulle bruge tid på at nedskalere.

Da jeg så de gode CPU- og GPU-kræfter, tænkte jeg på om Google allerede fra starten vil markedføre programmer ( apps ) som gør brug af disse?
Men da batteri levetiden er god, syntes jeg kun de er en fordel.

Hilsen Carsten.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 12:16
Helt enig csell - godt nok utroligt at læse den slags fra en moderator. Der lyder til at være ævle fanboy. Troede at en moderator skulle foregå med et godt eksempel ! Men ka' være jeg ta'r fejl.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Der lyder til at være ævle fanboy.

Henrik B?
Arrrrh, næppe.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu