recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ca modul eller ny boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketca modul eller ny boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: ca modul eller ny boks
    Sendt: 08-September-2009 kl. 21:53

Hallo

min sagem 60 boks er lige stået af, og jeg skal nu på udkig efter noget nyt ,men hvad skal jeg ??

mit tv er dette her samsung le40a686 og jeg kan se det har en indgang i siden til et ca modul.

min nuværende programpakke/opsætning er Yousee mellempakken igennem min grundejerforening derudover har jeg sagem 60 boksen med tilhørende kort med fuldpakken.
Når nu boksen er stået af skal jeg så have en ny boks eller kan jeg bruge et ca modul istedet for og giver det samme effekt ??
jeg ville også gerne snart se noget HD tv.

Så hvad er det bedste for mig ??

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 16:32
Hej Midway
Din Samsung LE40A686 har indbygget en DVB-T tuner som kun kan bruges hvis man har egen antenne.
Da dit tv ikke har en DVB-C tuner, kan det ikke modtage digitale kanaler fra YouSee, og det nytter ikke noget at isætte et CA-modul med YouSee kort.

Du skal altså have en boks, og da du gerne vil se HD-kanaler, skal det ikke være en ny Sagem, men en Samsung HD-boks, enten Samsung 3106 uden harddisk eller 3126 med harddisk og optage- og pausefunktioner. Det er muligt at få alternative HD-bokse, men de kan ikke sådanne ting som Cinema, StartForfra og den nye tjeneste TV Arkiv.

Afvent til næste uge hvor der ventes at komme nye brochurer og klart overblik over de nye tilbud fra YouSee, herunder tilbud på HD-pakken der ventes at blive på 0 kr. året ud og derefter 79 kr./månd. Der kommer også flere HD-kanaler som kan vælges i Favorit-pakken.
Samsung 3106 vil blive tilbudt til 999 kr. Samsung 3126 bliver lejet ud til 89 kr./måned inkl. programkort. Hvad den kommer til at koste som ejerboks er ikke oplyst, men måske uændret.

Redigeret af Vilhelm - 09-September-2009 kl. 16:34
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 18:35

Hej Vilhelm

tak for svaret, jeg venter og ser hvad der sker.
jeg har lige ?? til. vi har i husstanden 5 tv ialt vil de stadig kunne se tv som de gør idag når Yousee skifter til digital inden længe

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 18:54

Der sker INGEN ændringer hos You See angående signaler, andet end som det er bekendt, at det Digitale spejl bliver gratis. Overgang til Digital betyder INTET for dem der modtager via KabelTV, Sattelit eller IPTV, som også det er blevet oplyst dels hos udbyderne selv, og på de infospots der vises på TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af MIDWAY MIDWAY skrev:

Hej Vilhelm

tak for svaret, jeg venter og ser hvad der sker.
jeg har lige ?? til. vi har i husstanden 5 tv ialt vil de stadig kunne se tv som de gør idag når Yousee skifter til digital inden længe

YouSee forsætter at sende digitale og analoge signaler til din husstand. De analoge signaler ventes at fortsætte ca. 10 år endnu.

Du kan altså se analogt tv på nogle tv og digitalt tv på de tv der har DVB-C tuner eller DVB-C-modtagerboks.  HD-kanaler kræver derudover MPEG4 HD-boks eller MPEG4 HD-tuner  - og et HD ready tv!
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
MIDWAY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 19:35
tak
Til top