|
CA modul til Panasonic |
Besvar |
Forfatter | |
Don Drift
Bruger Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-November-2013 kl. 22:23 |
Jeg har et ældre TV, model Panasonic TH42PX70.
Jeg har læst lidt rundt omkring, og fandt frem til noget der hedder et CA modul. Hvordan virker disse, og kan jeg evt. købe et så mit TV kan modtage DVB-C signaler, uden brug af ekstern modtager? Redigeret af Don Drift - 26-November-2013 kl. 22:23 |
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, CA-modul har ingen anvendelse i tv uden DVB-C tuner. Til dit tv skal du bruge en digital modtagerboks af typen DVB-C MPEG-4, hvis du vil modtage digitale kabel-tv-kanaler. De billigste bokse koster under 500 kr., fx Clint DC1. Ønsker du at se krypterede betalingskanaler, får du brug for en dyrere boks, hvori kan sættes et CA-modul og et programkort fra udbyder, fx Clint DC3 eller Clint DC5. Hvem er din udbyder? Udbyder har sædvanligvis også en egnet boks. Redigeret af Vilhelm - 26-November-2013 kl. 23:14 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Don Drift
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, tak for dit svar! Jeg er på fællesantenne, men de "udbyder" YouSee via. almindeligt analog, og så alle HD-kanalerne via. DVB-C. Mit TV har dog kun DVB-T tuner, så får nok brug for en modtager boks. Ønsker en boks der er forholdsvis ligetil og behøver ikke kunne alverden. Eneste krav er en god fjernbetjening, da den Denver jeg tidligere har lånt (købt i Harald Nyborg) havde en ret dårlig menu og fjernbetjening. Kan jeg f.eks. købe en brugt YouSee boks? De virker pæne og er lavet af Samsung, synes også deres fjernbetjening er bedre af hvad jeg kan se. |
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
DVB-T-tuneren er intet bevendt, heller ikke til evt. modtagelse ved egen antenne, da tuneren vistnok er MPEG-2, hvilket ikke dur længere til egen antenne-modtagelse. Du må selv undersøge markedet for DVB-C MPEG-4-bokse., evt. oprette en købstråd her i forummet. Redigeret af Vilhelm - 27-November-2013 kl. 00:54 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fjernbetjeningen er måske udmærket, men boksen er ifølge diverse tråde på internettet noget skod. Jeg vil klart anbefale en Clint DC1. Den kan også bruges som optager. Den har dog en dårlig fjernbetjening, men dette kan løses ved køb af en universal, f.eks. Logitech.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Don Drift
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for svarene, tror det bliver sådan en Clint som i omtaler :)
|
|
Don Drift
Funktioner
Tak(0)
|
Virkelig god boks, er yderst tilfreds!
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |