recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cablecutter tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cablecutter tråden

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cablecutter tråden
    Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 09:44
Da den store Yousee / DN "skandale" begyndte at rulle, kiggede jeg så småt i alternativer til mit fællesantenne / yousee bland selv abbonnement.. 

Imens jeg kiggede alternativer gik det dog mere og mere op for mig, at 80% af mine kanaler kan jeg vel egentligt sagtens undvære - Hvorefter jeg tænkte, måske skal det hele bare begrænses en smule..

Jeg er sådan set kommet frem til følgende:

Dr kanalerne
Tv2 Play
Netflix

Resten ser jeg så lidt at det kan være ret ligegyldigt, og skulle der være et enkelt livesport produkt jeg har lyst til at se, så må en kammerat sgu få besøg et par timer :)

Men men men men.... Dr's streaming app er det arveste lort, Tv2Play appen er jeg heller ikke udpræget fan af... (hvorfor fanden er de så langsomme????)

Findes der en eller anden app, der kan samle ovenstående i en - således at man ikke skal hoppe fra app til app for at zappe kanaler ? 

Jeg har for tiden et Sony 65" XE9305 tv og kører det hele derfra. Menumæssigt er det ikke verdens hurtigste, men "acceptabelt" (indtil videre)

Så de herrer... Kan man samle 3 ovenstående i noget helt 4. ? Eventuelt andre alternativer jeg ikke har opdaget endnu ?






Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 10:13
 Alt i en App findes næppe, det er jo helt seperate tjenester. Angående DR, Så er der ikke noget i vejen med HBBTV, der streames med en fin kvalitet, TV2 Play haves ikke, men kommer sikkert på et tidspunkt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 10:21
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 10:25
Superfin artikel, og det var faktisk den jeg brugte til at finde ud af hvad jeg egentligt havde "behov for" af kanaler/apps
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Alt i en App findes næppe, det er jo helt seperate tjenester. Angående DR, Så er der ikke noget i vejen med HBBTV, der streames med en fin kvalitet, TV2 Play haves ikke, men kommer sikkert på et tidspunkt.

Nej det anede mig at alt i en appen ikke findes (forhåbentligt er det bare et spørgsmål om tid)
DR virker fint, men deres app er urimeligt langsom og mildest talt håbløst bygget op... Det kan godt være vi ikke er verdens største fan af yousee for tiden, men deres app fungerer ihvertfald bedre.. 

Tv2Play appen fungerer også fint, men er heller ikke ligefrem det hurtigste jeg har oplevet..

Vil ikke afvise at det måske er et tv problem, at sony måske ikke ligefrem har verdens hurtigste menusystem generelt ? 

 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 10:35
Grunde til at cutte,er pris og valgfrihed.Problemet i min verden er bare,at hvis man vil have indhold udover tandløs underholdning (youtube, film ,serier) - så er prisen ret hurtigt tæt på kabel grundpakke. Og streaming kvaliteten og komfort (- farvel til zap ) er lidt en nedgradering.Så jeg bliver hos YS lidt endnu . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Grunde til at cutte,er pris og valgfrihed.Problemet i min verden er bare,at hvis man vil have indhold udover tandløs underholdning (youtube, film ,serier) - så er prisen ret hurtigt tæt på kabel grundpakke. Og streaming kvaliteten og komfort (- farvel til zap ) er lidt en nedgradering.Så jeg bliver hos YS lidt endnu . . .

Enig det handler om pris, for kom til at kigge og opdagede at jeg faktisk kunne spare et reelt beløb ved at gøre det..... Komforten (Zap) går dog lidt fløjten, så det kunne være virkelig være fint hvis man på en eller anden måde kan samle hele pisset i en app og bare zappe i den :)

Jeg tænker det kan gøres i kodi eller lignende på en eller anden måde, har ihvertfald været den vej gennem til netflix og lidt tv for at prøve det af, men det har også været en "app i appen" og så kan de jo lige så godt åbnes fra android på tv'et.. 

Kan godt være jeg bare skal springe ud i det og prøve - og så danne mig erfaringer og problemstillinger undervejs :) 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 11:08
Personligt bruger jeg DR og TV2 appen fra et
Apple tv og syntes ikke der er problemer med at de er langsomme.

Jeg tror hele “krisen” skyldes at Discovery er utroligt bange for at alt for mange ligesom dig finder ud at de sagtens kan undvære deres kanaler.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 11:19
Hvis du streame det hele, hvilken internet udbyder har du så ? 
DR's kanaler kan jo også modtages på egen antenne. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Grunde til at cutte,er pris og valgfrihed.Problemet i min verden er bare,at hvis man vil have indhold udover tandløs underholdning (youtube, film ,serier) - så er prisen ret hurtigt tæt på kabel grundpakke. Og streaming kvaliteten og komfort (- farvel til zap ) er lidt en nedgradering.Så jeg bliver hos YS lidt endnu . . .

Men grundpakken har jo netop ikke noget af værdi i forvejen. Til den skal man også tilkøbe dit og dat, for der er ikke andet i den end DR og TV2. Cutter man grundpakken kan man bruge det man sparer til at købe en streaming service eller to til det man i gerne vil se.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 11:33
Vi har kørt med TeliaTV på ATV det sidste år, og spare derved 200kr hver måned.
Det kører ganske udemærket, og man kan zappe rundt mellem kanalerne, ned ca. samme hastighed som vi kunne på YouSee's boks.
Eneste vi savner en gang imellem, er at kunne optage f.eks. en film, og se den senere.
Mvh Jesper
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 12:27
men Telia tillader kun 2 samtidige streams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu