recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cablecutter tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cablecutter tråden

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 11:24
 https://github.com/clhols/drchannels

Trykker du på clone or download, download ZIP, pakker den ud på pc og installerer apk på dit Android tv via en filemanager eller evt på en USB stick du sætter i Android tv
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

Genopliver lige en ældre tråd her, stadig meget aktuelt emne..

Jeg har netop opsagt stofa pakken. Og vil nøjes med DR / tv2 play / Netflix.

Men jeg kan ikke hitte rede i hvordan jeg ser dr nemmest (udover cast, vi er et Android hjem), ser ikke ud til der er kommet en off. app endnu.. forslag? Kan Kodi bruges, har prøvet at installere den DRTV addon der ligger derinde, men den failer?

Kan Google live Channels bruges bil noget? Har ingen anelse om hvordan man sætter det op.


/René
Dr kommer med app til Android tv på et tidspunkt
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

 https://github.com/clhols/drchannels

Trykker du på clone or download, download ZIP, pakker den ud på pc og installerer apk på dit Android tv via en filemanager eller evt på en USB stick du sætter i Android tv

Hej.

Hvis der er nogen, der vil bruge drchannels IKKE på en Android TV Boks, MEN på en almindelig Android enhed, står der i Readme.md et link til: 


Det vil downloade en drchannels.apk, som jeg har prøvet af på en almindelig Android Boks. IKKE en Android TV Boks.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 19-Marts-2020 kl. 15:28
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

 https://github.com/clhols/drchannels

Trykker du på clone or download, download ZIP, pakker den ud på pc og installerer apk på dit Android tv via en filemanager eller evt på en USB stick du sætter i Android tv

Hej.

Hvis der er nogen, der vil bruge drchannels IKKE på en Android TV Boks, MEN på en almindelig Android enhed, står der i Readme.md et link til: 


Det vil downloade en drchannels.apk, som jeg har prøvet af på en almindelig Android Boks. IKKE en Android TV Boks.

Hilsen Carsten.

Er ikke helt med på hvad du mener - den du linker til, kan den bruges på et Sony smart tv? 
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

  Er ikke helt med på hvad du mener - den du linker til, kan den bruges på et Sony smart tv? 


Hej.

Først vil jeg uddybe forskellen mellem en Android Boks og en Android TV Boks, og så vil jeg komme med flere informationer.

Normalt siger jeg at der findes to slags Android enheder. Mobil og Tablets der bruger Android, samt meget billige TV Bokse UDEN DRM, der bruger samme Android styresystem som Mobiler og Tablets. Det er dem, der kan bruge overstående Dropbox link.

Og så finders der nogle få Android TV Bokse MED DRM, til at vise Netflix og Amazon Prime Video i Høj opløsning. Her kan nævnes nVidea Shield og Xiaomi Mi Box.
Samt Android TV bygget ind i flere TV mærker. Jeg vil tro at alle Andriod TV, bruger den version af Android der hedder 'Android TV', og at du skal bruge en Android TV version af drchannels til et Sony smart TV.

QUOTE README.md: 

"
DR TV channels

An Android TV app that implements a TV Input Service for DR TV to allow its channels to be added to the Android TV Live Channels app.

The input service adds EPG channel data to Live Channels and allows for live playback. Just install the DR channels app, open Live Channels on Android TV and go to Settings->Channel sources and setup DR TV channels as a source.

Also mobile apps for iOS and Android.

Android:

Android TV:
"

Så hvis man skal prøve en Dropbox download på et Smart TV, ville jeg nok prøve Android TV versionen. Men jeg ved IKKE, om det vil virke?
Eller hvilke andre krav der stilles, for at drchannels kan virke på et smart TV.

Måske andre kan hjælpe?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 20-Marts-2020 kl. 10:36
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 07:26
Ja, nu ville jeg lige prøve DRs app downloadet til KODI på min Nvidia Shield fordi den røde knap på tv-remoten er noget uligevægtig. Tror vist ikke den virker mere, men lad os se.

Fik startet app'en på kodi op og live-tv, Tjek. Virker som det skal. Okay, bufferen er måske lidt tid om at starte, men det virker, endda rigtig godt.

App'en har også en programoversigt, men kun alfabetisk tilsyneladende. Der må man så ty til DRs hjemmeside eller TV-/program guide (EPG) på fjernsynet. Men når man har fundet det man vil se, virker det upåklageligt. Igen var det lidt tid om at starte men pyt, vi taler måske om 20 sek.

Nu bliver det så spændende om jeg skal se LeMans live i år på TV2. Det bliver kun hvis det kan streames problemfrit uden kæmpe bindingsperioder til ublu priser. Eurosport er udelukket pga deres uendelige reklameblokke konstant. Er åben for, stort set, alle muligheder her.

God påske og pøj-pøj til alle cablecutters derude.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 10:55
Grunden til bufferen lige tager lidt tid, er fordi den ikke bruger adaptive streaming, ligesom DR's egne apps. I Kodi plugin sætter du den ønskede kvalitet i opsætningen og så er det den du får. Så vælger man 1080p, så tager det lige lidt tid, før den har fyldt bufferen op og begynder at afspille. I deres egen app begynder den afspilningen i laveste kvalitet og begynder så løbende at skifte til højere kvalitet. 
Men hvor lang tid tager det da om at starte, når du trykker play? 
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 11:51
Ret skal være ret. Efter indlægget talte jeg lige hvor længe den var om at starte det første afsnit af 'M-en by jager en morder' og det tog ca. 13-14 sek.
Og ja, jeg har nok sat det til bedst mulige opløsning i KODI selv om det er et års tid siden jeg rodede med det sidst (expert-mode).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 12:04
13-14 sekunder er nu også lidt meget. Men det kan jo også have noget med at alle er hjemme og langt flere bruger streaming lige nu. DR har på ingen måder kørt super stabilt siden vi blev sendt hjem allesammen :-)
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 08:09
Opdatering.

Fik en opdatering i går på mit LG B9 OLED og nu virker den røde knap med DR igen.

Jeg kan så oplyse at HDR/UHD/4K afspilles som en mis på Shield :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu