recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cablecutter tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cablecutter tråden

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 13:50
Mefisto _ Der er jeg så ikke helt enig.Behov og smag er selvfølgeligt individuelle.Jeg er jo så en af dem der rent faktisk synes,at der er kvalitet og paratviden på nogle af nabolandenes kanaler. Og sammenholdt med de muligheder der er for at scrolle baglæns i udsendelserne,samt optage på samtlige på en gang  (- med den nye YS box), så dækker grundpakken for nuværende fint behovet her i huset. Har dog retfærdigvis suppleret med tilkøb af 3+ i CL sæsonen. 

Hvis jeg cuttede lige nu,så tror jeg at jeg ville supplere streaming med en stueantenne til fortsat flowTV af de Danske . . 


Redigeret af Lennon - 12-Oktober-2019 kl. 13:52
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

men Telia tillader kun 2 samtidige streams

Ja det er faktisk den største begrænsning pt.

Men når jeg tænker over det, så kører ungernes fjernsyn så sjældent på flow tv at vi nok faktisk ikke ville blive ramt af begrænsningen.
De ser jo enten Netflix eller Youtube Smile

Jeg glæder mig dog rigtig meet til at se hvad Boxer app til ATV byder ind med fra starten af 2020.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 21:56
Herhjemme går vi under titlen “early-cable-cutters”.

Da vi flyttede i hus for 17 år siden gik vi fra fuld pakke til antenne og parabol.
Der gik dog ikke lang tid, før jeg pillede parabolen ned, for vi brugte den ikke.

Nu er vi nede på kun de gratis kanaler, der kan fanges via antenne. Derudover har vi en ATV4, som hovedsageligt bruges til DRTV app.
Vi har ikke abonnement på nogen streamingtjeneste, det vil sige at vi er fuldstændigt i DR’s “vold”.

Jeg kan kun anbefale at prøve det. Det tog os under en måned at finde ud af at vi vitterligt ikke savnede de resterende kanaler.

“Kun flow-tv” siger i og rynker på næsen, “så kan i ikke selv bestemme hvad i ser”.
Fuldstændigt korrekt, og er der ikke noget vi vil se, så slukker vi og laver noget andet. En gang i mellem ser vi også noget der ikke lige er i “vores målgruppe” og ind i mellem viser det sig at være ganske interessant. Ellers slukker vi bare....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 07:33
Vi har kun været “fri” for kanalerne i et års tid. Vi havde Viasat, men brugte det ikke meget så hvorfor ikke afmelde det?!

Vi har DR applikationen, men den bliver stort set kun brugt af mig, og kun få gange om måneden.
Netflix bruger vi alle ofte.
Viaplay bruges on-off. Jeg har ikke brugt den i et par måneder.
Tv2 Play havde min hustru adgang til i et par måneder, men ikke mere.
Prime Video haves, men bruges ikke pt.

En gang i mellem har vi HBO, Cmore eller andet.

Vi har ikke kigget os tilbage en eneste gang. Vi savner ikke alle de kanaler. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Men men men men.... Dr's streaming app er det arveste lort, Tv2Play appen er jeg heller ikke udpræget fan af... (hvorfor fanden er de så langsomme????)

Findes der en eller anden app, der kan samle ovenstående i en - således at man ikke skal hoppe fra app til app for at zappe kanaler ? 

Jeg har for tiden et Sony 65" XE9305 tv og kører det hele derfra. Menumæssigt er det ikke verdens hurtigste, men "acceptabelt" (indtil videre)

DRs app på alle TV-platforme udover Apple TV (tvOS) er baseret på HbbTV-løsningen. Det er efter min mening ikke en særlig god brugeroplevelse. Hvis du har mulighed, så prøv app'en på Apple TV. Her fungerer den rigtig fint.

DRTV relanceres her i løbet af efteråret, og det bliver også med nye apps, så det kan være, at det bliver bedre på dit Sony TV derefter. Jeg har ikke set løsningen til TV-skærme endnu.

Der findes ikke pt. apps som samler det hele, men der er optakt til nogle selskaber, som forsøger at samle indhold fra forskellige tjenester i en kombineret brugerflade. F.eks. Samsungs Universal Guide (findes ikke i Danmark endnu) og Apples TV app (findes i Danmark, men ikke udbygget med andet end Apple-tjenester endnu).
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Men men men men.... Dr's streaming app er det arveste lort, Tv2Play appen er jeg heller ikke udpræget fan af... (hvorfor fanden er de så langsomme????)

Findes der en eller anden app, der kan samle ovenstående i en - således at man ikke skal hoppe fra app til app for at zappe kanaler ? 

Jeg har for tiden et Sony 65" XE9305 tv og kører det hele derfra. Menumæssigt er det ikke verdens hurtigste, men "acceptabelt" (indtil videre)

DRs app på alle TV-platforme udover Apple TV (tvOS) er baseret på HbbTV-løsningen. Det er efter min mening ikke en særlig god brugeroplevelse. Hvis du har mulighed, så prøv app'en på Apple TV. Her fungerer den rigtig fint.

DRTV relanceres her i løbet af efteråret, og det bliver også med nye apps, så det kan være, at det bliver bedre på dit Sony TV derefter. Jeg har ikke set løsningen til TV-skærme endnu.

Der findes ikke pt. apps som samler det hele, men der er optakt til nogle selskaber, som forsøger at samle indhold fra forskellige tjenester i en kombineret brugerflade. F.eks. Samsungs Universal Guide (findes ikke i Danmark endnu) og Apples TV app (findes i Danmark, men ikke udbygget med andet end Apple-tjenester endnu).

Er desværre ikke lige Applemand, men min bror har vist en ATV så kan da prøve den af derpå.. 
Umiddelbart ville jeg dog helst se en løsning (på den lange bane) der ikke krævede en boks mere til samlingen, så bliver spændende at se om en nyudviklet dr app engang bliver bedre.

Anede mig nok at en fælles app til at samle det hele, var for godt til at blive sandt, men i den sidste ende er det nok også bare et spørgsmål om at lære sig selv, at istedet for at zappe kanaler traditionelt, så zapper man apps istedet fremadrettet :) 


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 13:54
Man skal i hvert fald forberede sig på, at man skal tage nogle mere aktive valg ift. hvad man vil se. Om det passer til ens temperament, er så spørgsmålet.

Jeg synes personligt, at det er en frihed at kunne vælge selv, opsige og tegne nye abonnementer og generelt bare udforske det hele. Men jeg synes samtidig, at den nye streamingrealitet har en svaghed i, at anbefalinger ikke er gode nok. Netflix's anbefalingsmotor, som ofte fremhæves som den bedste, giver ikke mig noget som helst værdi. Jeg kan blive ekstra frustreret, når den anbefaler noget, som jeg allerede har set. Der arbejdes på løsninger til 'discovery' af indhold i flere grene af branchne. Google virker f.eks. ret opsat på det. Jeg tror bare, at det vil tage nogle år endnu. Nye markeder udvikler sig ofte efter 'pull'-princippet først (f.eks. internettet med Google og andre søgemaskiner) og først senere kommer der 'push' på (sociale medier, notifikationer osv.). Den udviklingskurve ser vi også på streamingmarkedet, synes jeg.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 17:48
Kan kun tilskrive mig oplevelsen af DR's app på windowsplatformen (den der kan downloades fra app-store) - jeg kører fast ring af win10 builds på min stationære maskine, og den kan godt nok ikke lide DR's applikation. Den har ikke virket de sidste par måneder.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 02:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man skal i hvert fald forberede sig på, at man skal tage nogle mere aktive valg ift. hvad man vil se. Om det passer til ens temperament, er så spørgsmålet.

Jeg synes personligt, at det er en frihed at kunne vælge selv, opsige og tegne nye abonnementer og generelt bare udforske det hele. Men jeg synes samtidig, at den nye streamingrealitet har en svaghed i, at anbefalinger ikke er gode nok. Netflix's anbefalingsmotor, som ofte fremhæves som den bedste, giver ikke mig noget som helst værdi. Jeg kan blive ekstra frustreret, når den anbefaler noget, som jeg allerede har set. Der arbejdes på løsninger til 'discovery' af indhold i flere grene af branchne. Google virker f.eks. ret opsat på det. Jeg tror bare, at det vil tage nogle år endnu. Nye markeder udvikler sig ofte efter 'pull'-princippet først (f.eks. internettet med Google og andre søgemaskiner) og først senere kommer der 'push' på (sociale medier, notifikationer osv.). Den udviklingskurve ser vi også på streamingmarkedet, synes jeg.

https://www.flixfilm.dk/netflix-anbefalingerne-virker-halvdelen-af-gangene/

Jeg bruger selv Flixfilm.dk til at holde mig orienteret om indhold på Netflix, da jeg også finder algoritmen frustrerende dårlig og jeg bryder mig ikke om deres UI, da den intet overblik giver.
Jeg håber på at en streaming tjeneste tør tage springet og få succes med at udgive en SDK så adgangen kan indbygges i 3. part afspillere som VLC, Kodi og Plex.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 09:03
Hvis det har interesse, så publicerer vi også en månedlig liste over nyt indhold på Netflix, HBO og Viaplay på Flatpanels. Hovedårsagen hertil var netop, at vi var så trætte af, at det er så svært at finde det nye indhold i tjenesternes brugerflader.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg håber på at en streaming tjeneste tør tage springet og få succes med at udgive en SDK så adgangen kan indbygges i 3. part afspillere som VLC, Kodi og Plex.


Jeg tror ikke det hander om "tør" men mere om hvor mange brugere der vil være til det, personligt tror jeg ikke kundegrundlaget er stort nok til det er noget de vil bruge tid på, og af det eventuelle kundegrundlag kun bliver mindre og mindre

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kan kun tilskrive mig oplevelsen af DR's app på windowsplatformen (den der kan downloades fra app-store) - jeg kører fast ring af win10 builds på min stationære maskine, og den kan godt nok ikke lide DR's applikation. Den har ikke virket de sidste par måneder.

Har DR udviklet en app til Windows?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu