|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() Sendt: 17-Januar-2008 kl. 00:44 |
Jeg faldt over disse
http://www.neotion.com/products/module.htm Ee der nogen der kender noget til de her CAM's? Kan de evt bruges sammen med floppyDTV Jeg synes især det der med ethernet ser spændende ud. Med det kan man så måske modtage IP-tv til sit mediacenter EDIT: Lidt mere om det CAM med ethernet http://www.neotion.com/news/kit/FLYER_pocket_duo_technical.p df Redigeret af BeLLe - 17-Januar-2008 kl. 00:48 |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Der er ikke nogen grund til at bruge denne slags CAM til floppyDTV eller andre DVB løsninger til PC. Om der sendes i MPEG2 eller MPEG4 er for floppyDTV ligegyldigt. Man skal have den rigtige codec installeret, og en maskine med tilstrækkelige hestekræfter, så kommer der flydende billede og man slipper for en ekstra komprimerings forringelse. Det kræver ikke så lidt af den lille CAM, hvis den i realtime skal generere et godt mpeg2 encode fra en H.264 encoded kilde!
Det er anderledes for TV-apparater som ikke lige kan opgraderes til MPEG4, da det ville kræve noget bedre hardware i TV'et. |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Okay. Det giver mening. Men hvad med muligheden for for at modtage et IP signal direkte på CAM'et i forbindelse med IP TV? eller vil man også kunne køre det via et mediacenters almindelige netkort og en kraftig nok processor? Jeg synes det virker interresandt for de eneste løsninger jeg har set med IP TV har været med en settop boks og der er ikke grund til at have flere bokse end højst nødvendigt |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Mht. IP-TV er det tvivlsomt at kortet vil kunne bruges. Det lyder mere som om den understøtter ethernet-ip forbindelse til en media PC med filer, eller til almindelig internet streaming audio/video og podcasts . Her er et udklip fra neotions side:
TV recording on the PC and conversion (MPEG-4, Wav, VCD, etc…) functions come to inforce this software thus making possible to users to read all the contents present on their PC directly on their TV, with the original remote control and without having to buy other expensive complementary equipment and always complexe to connect and to use. Nowdays, the PC at home is connected to Internet, the NEOTION Pocket DUET also makes it possible to benefit of the Web 2.0 universe directly on the TV ! The user can thus reach thousands of WebRadios, WebTV, VidéoBlogs, Podcasts, Video or Audio contents made by other users or even by himself and put then on Internet, consult them on his television set, in family! |
|
![]() |
|
Caraculo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det kan lave en tilsvarende løsning til DVB-S2 (der findes floppyDTV udgave). Til Canal digital kræves et Conax abonnement. Der kan tænkes at blive vanskeligheder ved nye abonnementer, fordi canal digital er begundt at teste på serienr. på deres box. Begge disse muligheder vil virke helt tilsvarende, det du kender fra kabel-tv... Med hensyn til IPTV kan Yousee web-tv anvendes på en HTPC, det kræver ikke en setopbox..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
svaret er nej, du kan ikke bruge dit FloppyDTV DVB-C kort til hverken dvb-T, dvb-S eller iptv.. men du kan da sælge det og købe et kort der passer til det signal du har.. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hej AVH Da du har floppyDTV S2 og DVB-T gætter jeg på du har både sat og uhf antenne. Jeg har et sådan setup, men det funker ikke rigtigt som det skal. Jeg skal ofte resette mit FireDTV ved at flå Firewire kablet ud og smide det ind igen. Har du samme erfaringer (jeg kører med DVBViewer, og har provblemet med både ver. 3.9.2.0 og den ny 3.9.4.0) |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
#MCenterFreak I den opsætning jeg selv anvender pt., er der udelukkende TV-kort fra Tehnotrend. Altså TT S3200 og TT T1500. Dvs. de bruger den samme driver. Især DVB-T TV-kort har jeg tidligere haft en del bøvl med. Det var noget påvirket af vejret. ( hauppuage Nova TV-kort)
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Der var jeg godt nok ikke kvik! Læste det som om du havde et Floppy/FireDTV, men du har jo TT Men jeg kan se at du har de samme problemer. Nu vil jeg prøve at reinstallere og så prøve med TT 3200 kortet igen |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |