recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CAM til Viasat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CAM til Viasat

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CAM til Viasat
    Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 10:46
Hej med jer

Lidt info til dem der modtager Viasat via satellit og gerne vil modtage det i en PC eller direkte i et TV med DVB-S tuner. Så er der kommet nogle nye CAM's på det tyske marked.

Unicam (kan afkode to kanaler samtidig)
Maxcam+ (kan afkode fire kanaler samtidig)
Programmeringsenhed (til firmware opdatering)

Firmware og programmeringssoftware kan hentes her:

Jeg har selv som forsøg købt et af hver til erstatning af mit gamle T-Rex 4.6 cam i mit Panasonic TV og her er hvad jeg umiddelbart har bemærket ved skiftet:

- Nærmest plug'n'play. CAM (med original Viasat kort isat) virker bare. Ingen behov for at parre CAM med settopbox ID. Kanalerne i mit Viasat abonnement afkodes uden videre.

- Meget hurtigere kanal skifte. Det gamle CAM forsinkede også kanalskifte på DVB-T tuneren - det mærker jeg ikke nu.

- Med det gamle CAM kunne billedet nogle gange "fryse" både på DVB-T og DVB-S og man måtte skifte kanal eller vente meget længe før billedet kom tilbage. Dette sker meget sjældnere med det nye CAM og der går kun få sekunder før det er tilbage.

- Med det gamle CAM skulle CAM+kort jævnligt over i min officielle Viasat STB for at få opdateret koder. Hvad jeg umiddelbart har kunne læse mig frem til (mit tyske er ikke just godt), så skulle de her CAM's vist selv kunne opdatere koderne.

- Jeg har selv kun den lille Danmarkspakke og her derfor ingen HD kanaler. Det kunne være interessant om dette CAM kan afkode HD kanaler, hvilket det vist kan når det bruges med de tyske TV-udbydere.

Jeg har prøvet ét af hver CAM og brugen af dem er identisk. Forskellen er hvor mange samtidige kanaler de kan dekryptere, hvilket kan være interessant hvis man har dualtuner til optagelse eller flere tunere i én PC.

Selv har jeg kastet mig ud i et forsøg med en cocktail af en PC med DVBLink software, Digital Devices 4xDVB-S tuner og et Maxcam+ så jeg kan afkode 4 forskellige kanaler i huset samtidig. Har dog lidt problemer med at få afkodeningen til at virke i PCen og har ikke haft meget tid til at kigge på det.

Tænkte der måske var andre der kunne bruge disse info. Der er ikke meget at finde på internettet om de CAM's endnu.

Hilsen

Kristian

Redigeret af Willer - 17-Oktober-2011 kl. 13:16
Kristian
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 12:17
Jeg må tilstå at jeg bliver lidt forvirret når jeg læser dit indlæg. Grunden til det er, at du tilsyneladende flere steder bruger betegnelsen "kort" hvor du sikkert mener "CAM".

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 13:13
Hej Flemming

Du har helt ret. Teksten er nu rettet så jeg skriver CAM når jeg mener CAM. Embarrassed

Hilsen

Kristian

Kristian
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 21:30
Hvad bruger du så som CI hvor CAM sættes i? Vil dette CAM kunne virke med Mediaportal?
Er også interesseret i om det kan bruges til Viasat HD kanalerne og om det evt. også ville kunne bruges til Canal Digital?

Redigeret af chrlau5 - 19-Oktober-2011 kl. 21:31
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 08:40
Jeg bruger CI fra Digital Devices - deres DuoFlex Octopus serie. Det specielle ved dette CI er at det er i den medfølgende software man binder CI og tunere sammen. Så man styrer det ikke i sit mediacenter-program. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det indtil videre. Men der er meget begrænset dokumentation både til CAM og Tuner/CI så det har været lidt at prøve sig frem.
Jeg skal ikke kunne sige om det vil virke i MediaPortal. Som nævnt har jeg endnu ikke fået det til at virke i mit setup med selve dekrypteringen - ud over direkte i fjernsynet. Men at det virker i fjernsynet giver mig en tro på at det også kommer til at virke i computeren.

Kristian
Til top
ThomasHej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2010
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasHej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 08:22
Hej Kristian (Willer),

Super indlæg.  Som jeg forstår det, så har du haft success med MaxCam+ til Viasat når det blev sat direkte i din fladskærm...

Du skriver også, at du pudsler med Digital Services og samme setup.  Jeg er meget interesseret i denne løsning og ville høre om du har nyt i denne sag.  Jeg er på vej til at købe netop deres stumper og vil da gerne vide om jeg skal spare mine penge...

Kan ud i detaljer beskrive hvordan din "plug'n'play" virkede.  Skulle du selv programmere dit CI kort eller blot installere en "pack" - eller hvordan?

Thomas
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 09:33
Hej Thomas.

Det jeg mener med plug'n'play, var at man umiddelbart kan bruge CAM-modulet som det kommer leveret. Man behøver ikke jagte og installere underlige firmwares for at få det til at virke med et Viasat-kort ligesom man skulle med de gamle dragoncams. Jeg hentede godt nok seneste firmwares ned fra ovenstående sites, men jeg tror ikke det er nødvendigt for at kortene virker (glemte at prøve dem inden - men det ene kort havde allerede samme firmware på som jeg hentede).

Desværre skal kortet stadig over og have opdateret koder i den originale viasat boks. Jeg havde lidt håbet at man slap for denne del. Men det gør man desværre ikke.

Jeg er ikke kommet længere mht TV-serveren og Digital Devices. Ligger desværre i et større renoveringsprojekt af vores hus og en snarlig flytning. Så vil nok først få tid til at få kigget på det igen i december.

Hilsen
Kristian

Redigeret af Willer - 09-November-2011 kl. 09:33
Kristian
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 21:43
Vi skulle ikke være så heldige at du har fået nye erfaringer med dette vel? Smile
Til top
icecool_denmark Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-November-2009
Sted: dk
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér icecool_denmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 04:19
Hej Kristian har jeg forstået det sådan at hvis man har et viasatkort og vil put direkte i et TV med DVB-S tuner så kan man det? hvad så hvis man har et kort med gul pil vil det så vrirke har haft meget bøvl med mit gamle T-Rex 4.6 cam med venlige hilsen Ole
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:58
Kristian: noget nyt?Wink
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 08:52
Hejsa.

Nej desværre ikke. Flytter i denne uge så har travlt både med nedpakning af det gamle og færdiggørelse af så meget som muligt i det nye.

@Ole. Det er korrekt at CAM modulet gør at man kan sætte sit Viasat kort direkte i TV med DVB-S tuner. Virker i hvert fald i mit Panasonic. Jeg kan ikke lige huske hvordan mit Viasatkort ser ud. Det er omkring 1½-2 år gammelt. Men det kan jeg da lige tjekke op på.

Jeg håber på at have kigget noget mere på PC løsningen i slutningen af december/starten af januar. Så vender tilbage når der er nyt.

Kristian
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Hejsa.

Jeg håber på at have kigget noget mere på PC løsningen i slutningen af december/starten af januar. Så vender tilbage når der er nyt.

Venter spændt :-) 

Glædelig jul!
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu