|
CAM til Viasat |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
ThomasHej
Ny bruger Oprettet: 15-Juli-2010 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Folkens, Lige en update på brug af digital devices stumper (til DVB-T modtagelse) i et media-center: Rettelse: Alligevel ikke helt. Se indlæg længere nede. CI+ CAM kan afkode flere samtidigt, men Digital Devices kan ikke opdatere koder på et CI+ CAM. Almindeligt CI CAM virker fint (kan opdatere koder) men kan desværre kun afkode een kanal af gangen. Mit setup indeholder Et stk CI-Slot kort med plads til et boxer CAM med tilhørende kort. (Dette kort sidder i PCI bussen) Boxer’s CI+ CAM og kort er købt i Fona. Begge dele er helt officielle. Digital devices stumperne direkte hos digital devices i Tyskland, da mm-vision ikke har det fulde produktsortiment.
Rettelse: Jeg har idag, 2 stk almindelige CI-CAMs (altså ikke CI+) og 2 officielle boxer kort. På den måde har jeg 2 kanaler samtidigt, men det kræver altså at slipper 700 kr ekstra som engangsudgift til Boxer for nr 2 CAM+Kort Næste naturlige udvidelse ville være at købe et dual tuner sattelit-kort og et CAM til dette. Jeg er ikke i tvivl om at dette bare ville spille/virke, hvis det altså ikke lige var fordi Viasat ikke laver CAM til offentligheden. Grrr... Men så kan de da undgå at få mine penge... Mine stumper: (en kombi-pack) http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/091017 Bemærk at kun de ene kort skal sidde i PCI, det andet forbindes med kabel til det første og kan sidde hvor-som-helst. Der medleveres både slim og normal size "paneler" til fastmontering. Thomas Redigeret af ThomasHej - 14-Januar-2012 kl. 12:43 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10451 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fint nok med denne update, men er den ikke lidt malplaceret? Boxer og Viasat har jo ikke rigtig noget med hinanden at gøre.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Tazman
Bruger Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Thomas
nu skriver du om DVB-T... Troede du testede DVB-S cam som du linker til i første post? Har jeg misforstået noget?
|
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
#TomasHej
Det var en meget interessant iagtagelse, det med at kunne dekode flere tunere med kun eet CAM til Boxer.
Den test der er på digtitalt.tv af digital devices viste, at det kunne godt lade sig gøre med flere samtige dekrybteringer ved DVB-s2 tuner og canal digital, men ikke dvb-t tuner og boxer...
Spøgsmålet er om årsagen er anvendelse af CI+ cam, som måske kan håndtere flere samtidige dekrybteringer??
Der var også noget med at der findes 2 fabrikater af CI+ CAM til Boxer, nemlig neotin og smit..
Er det årsagen??
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kunne være interessant at høre om den kan dekode en 4-5 stykker på een gang, med et stykke software der kan åbne hele transpondere / mange kanaler på een gang ala mediaportal.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
Tazman
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har prøvet ét af hver CAM og brugen af dem er identisk. Forskellen er hvor mange samtidige kanaler de kan dekryptere, hvilket kan være interessant hvis man har dualtuner til optagelse eller flere tunere i én PC. Selv har jeg kastet mig ud i et forsøg med en cocktail af en PC med DVBLink software, Digital Devices 4xDVB-S tuner og et Maxcam+ så jeg kan afkode 4 forskellige kanaler i huset samtidig. Har dog lidt problemer med at få afkodeningen til at virke i PCen og har ikke haft meget tid til at kigge på det. --------------------------------------------------------- Har fået kigget lidt på det? Ville være meget taknemmelig hvis du kunne bekræfte at cam virker med viasat DVB-S i pc og MEGET gerne sammen MediePortal.... Bestiller fluks hvis det virker!! Brian
|
|
Tazman
Funktioner
Tak(0)
|
Thooooomas......???????????
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
ThomasHej
Ny bruger Oprettet: 15-Juli-2010 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok Sorry folks - her er en update...
Jeg var desværre for tidligt ude med hensyn til "kan afkode flere på een gang". Her er forklaringen: Når man køber et boxer kort, er der (åbenbart) indbygget en automatisk opstarts-mekanisme som selv-genererer en kode som holder de første 14 dage og passer til alle kanaler. Jeg havde som beskrevet ovenfor købt et CI+ CAM modul og satte mit kort i dette - kortet selv-genererede nu koden og jeg kørte fint de første 14 dage - og CAM (altså CI+) kunne uden problemer afkode flere samtidige kanaler (jeg prøvede kun med 2, men det virkede uden problemer). Jeg skrev derefter mit indlæg. MEN - så indtraf katastrofen... Efter de 14 dage, holdt al ting om med at virke. Det viste sig, at kortet ikke modtog "nye koder" - og derfor naturligvis ikke virkede mere. Jeg var et øjeblik bange for at min investereing i Digital Devices stumper var spildt - men forklaring var temmelig simpel. Digital Devices supporterer IKKE CI+ men kun normalt CI CI+ kan åbenbart være "bagud-kompatibel" med CI hvad angår afkodning, men det kan - i mit tilfælde - ikke opdatere koder på kortet. Jeg byttede derfor mit CI+ til et helt almindeligt CI nede i den lokale Fona - og vupti så kom koderne flyvende. Desværre kan CI-CAM'et ikke afkode mere en een kanal af gangen. Det er dog ikke det største problem i verden, da ekstra CAM og kort er en "engangsudgift" hos Boxer. Derfor: Digital-devices + Boxer, virker med CI MPEG4 er helt ok, men ingen HD (da det kræver CI+) Kan kun afkode een kanal af gangen. 2xCI CAM og 2xBoxer kort allokeret til hver sin tuner - spiller fint (indtil nu) og tillader 2 kanaler samtidigt. Digital-devices supporterer ikke CI+ og kommer nok heller aldrig til det. Protokollen fra operatør til kort via CI+ er beskyttet af certifikater og encryption som nok er svært at bryde. Dette er bekræftet fra Tyskland (Digital Devices selv) via telefon. Thomas |
|
Thorsten1000
Junior bruger Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt disse to mm-vision.dk
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=618660&menu=mediacenter http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61865&menu=mediacenter De virker rigtigt godt på canal digital, via et originalt cam fra dem. Spørgsmål til boxer: bliver CI+ ikke først rigtigt interresant når DVB-T2 kommer i luften til 1. april. Så vidt jeg kan finde ud af vil der ikke komme et T2 modul fra Digital devices. |
|
Venlig hilsen
Thorsten Jørgensen ------------------------ Panasonic TH-42PZ80E CD HD PVR box & WD TV Live & 3GB ReadyNAS |
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld, men hvad har alt dette med Viasat at gøre, som tråden jo omhandler????
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
Firstkane
Ny bruger Oprettet: 20-Juli-2012 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
1
Redigeret af Firstkane - 20-Juli-2012 kl. 12:26 |
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |