|
CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray afspiller |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 806 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 11:20 |
Hej
Nu er det ingen hemmelighed at jeg er til den lidt mere engelske lyd. Er der nogle der har hørt CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray afspiller specielt angående 7.1 udgangen? Nogle der har erfaringer med denne CAMBRIDGE? Jeg har selv en OPPO BDP95 men savner sku noget mere lydkvalitet når filmen spiller men omvendt er jeg måske alt for forvendt med kvaliteten af mit stereo i forhold til surroung og må måske erkende at surround nu blot er denne lidt mere tamme kvalitet? Håber at høre fra nogle med CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray afspiller erfaringer og måske vi kan lave en test en dag? Hilsen Jonas Bojer |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nu haft en sådan i min "varetægt" i en lille uges tid.
Det vil være helt urimeligt, at konkludere / teste analoge færdigheder, når evt. "analoge" anlæg ikke er ens. Det jeg evt. ville kunne beskrive på et Holfi anlæg, ville for den sags skyld være ubrugeligt for andre ikke Holfi ejere. Ved en test af mit udstyr, ville en forskel kunne konkluderes på min Holfi Xenia CD og Azur 751BD. Hvem andre end mig ( og ejere af samme udstyr ), ville have glæde af det? Lidt om mine oplevelser sammen med den lille ny ( holdt op imod Panasonic DMP-BDT300 ), og Pana 55VT30Y som femviser. Hardware : Selve designet fremstår måske lidt utidssvarende ( på billeder ), men virkeligheden viser noget andet. Det er en lækker lille sag, der på sin egen tilbagetrukne måde oser af kvalitet ( typisk engelsk, tænker jeg ). Maskinen er vel nærmest lydløs, selv drevet kører ud og ind uden en lyd, på nær når man skal vide, at her lukkede skuffen. Så kvitteres der med et lille fast "dump". BD's indlæses meget hurtigt, ventetiden er vel nærmest halveret. Remoten er ikke fancy, intet lys i knapper el.lign, men dejlig tung ( formentligt et alu produkt ). Den ligger godt i en "mandehånd", og kan betjenes med en hånd. BD gengivelse : På trods af nærmest teoretisk umulighed, viser praksis, at billedgengivelse fra Bluray er bedre. Vi snakker ikke nat og dag, ej heller i mikrodetaljeniveau. Men en mere naturlig / behagelig gengivelse af farver, og andre billedmæssige forbedringer ( lidt skarpere, og som en englænder ville have sagt det : smoothness ), der tilsammen giver en bedre "synsoplevelse". Jeg har ikke noget måleudstyr, og kan ikke med nøjagtighed sige hvorfor billedet er bedre, men kun prøve med beskrivelse. Jeg valgte her This Is It og Shine A Light, da jeg har set disse en del gange, og videodelen er i top ( gælder også lyden ). SD gengivelse : DVD delen med Marvell DE2750 QDEO scaler giver også et løft, her fremstår farver igen mere naturlige. Dertil en større skarphed i billeddetaljer, uden dette virker unaturligt, samt langt mindre billedstøj. Film brugt her, se under DTS surround afsnittet, de 2 sidste titler afspillet i NTSC ( U.S import ). Audio HD surround : Den digitale HD lyd der sendes via HDMI bitstream til Denon 4308, er her et par klasser bedre ( og den var ellers god på Pana'en ). I teorien burde det jo heller ikke være muligt ( den gamle sang om ettaller og nuller ), men detaljer, dybde, bredde osv. ( også kaldet opløsning ), er løftet væsentligt. Og vi snakker her virkelig god surroundlyd. Surround lyd er testet på BD film samt This Is It og Shine A light. DTS surround / Dolby Digital Her testede jeg på Eagles Farewell Tour, Live At The Royal Albert Hall ( R. Williams ), Last Man Standing ( J.L. Lewis ) samt That's The Way It Is Special Edition ( Elvis ). Disse skiver kender jeg til hudløshed, og de har alle fået et nyt soundtrack ( til den gode side ). De har altid været ekseptionelt gode, både audio og videodel ( med alle hidtidige afspillere og anlæg ), men med Azur 751BD langt bedre. Mine strøtanker : Jeg gik længe ( hele 2 uger ) og overvejede mit evt. køb, for digital transmission giver jo ikke forskel. Der kan vindes lidt på et drevs fortrinligheder. Større stabilitet giver jo færre læsefejl, og dermed mindre fejlkorrektion. Det var så det teoretiske, men dsp upsampleren i Azur 751BD gør altså en forskel. Og det måske uanset hvilken anden digital mølle, lyden efterfølgende passerer igennem. Jeg havde ikke regnet med denne store gevinst på audiodelen ( digital ), for maskinen er jo designet til det helt store løft, hvis der køres analogt hele vejen rundt ( dette er ikke afprøvet endnu ). Jeg har ikke fortrudt et sekund, at min ellers gode DMP-BDT300 blev udskiftet. Jeg fik endda store forbedringer på audiodelen, hvor jeg kun havde håbet på noget i marginalstørrelsen. Prikken over i'et, og bekræftelsen på mine iagttagelser, kom fra min kone. Hun går absolut ikke op i andet end, at der kommer et billede på skærmen. Hun sagde, da dvd'erne blev testet ( kom på et kort "besøg" i stuen ), jeg troede ikke det kunne se sådan ud. Man skulle jo ikke tro, at den Elvis koncert var optaget i 1970, det står jo knivskarpt. Selv farverne gør billedet mere behageligt, at se på. Lyden er da også blevet bedre, der er mange flere detaljer ( samme bemærkninger kom til This Is It, dog ikke den med 1970 ). Så var jeg jo endnu mere glad, al tvivl om berettigelsen af min "investering", blev fejet af bordet. Redigeret af JeTex - 13-Januar-2012 kl. 18:21 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6372 |
Hej
Jeg kan se, at du har en Denon 2500BT
Det har jeg osse
![]() Hvordan klarer den sig sammenlignet med Cambridge 751BD, både billede og lyd?? Redigeret af jake51 - 14-Januar-2012 kl. 11:13 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6372 |
Edit
Det skulle have været til JeTex
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Jeg kan tilslutte mig, at afspiller med Marvell QDEO-videoprocessor, giver et - synes jeg, et markant bedre billede og større skarphed, i forhold til de billigere afspiller fra Panasonic, Sony og Samsung. Det gælder både på dvd og Blu-ray.
Redigeret af kskruger - 14-Januar-2012 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Denon'en var på lyden marginalt bedre end Pana DMP-BDT300, på billedsiden kunne jeg ikke finde en vinder ( Pana'en var måske et mulehår bedre).
Jeg testede Denon'en, da min 3D Panasonic maskine blev indkøbt, så har derfor ikke brugt min Denon i et års tid. Men Cambridge "slår" BDT300 klart på lyden, og vil derfor også være bedre end 2500BT. Som i tidligere indlæg, kan forskellen på billedsiden læses, i forhold til BDT300. Så her taber Denon 2500BT også til en Cambridge. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |