recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Camping-TV m. DVB-T mangler kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCamping-TV m. DVB-T mangler kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Camping-TV m. DVB-T mangler kanaler
    Sendt: 26-Maj-2009 kl. 11:26
Hej alle
I en opfølger til denne tråd kan jeg fortælle at det omtalte Viewpia LM-19IED7 er blevet anskaffet af det fædrende ophav.

Fjernsynet har DVB-T og er blevet tilsluttet en lille "tallerken-antenne" på camping-vognen, hvorefter DR1, DR2 og TV2 kan modtages. Min far forventede flere kanaler end dette og har testet fjernsynet indendørs, hvor et Sony KDL-40D3500 kan modtage omkring 10-12 kanaler (Vi befinder os på Bornholm, så det er bl.a. nogle svenske og tyske kanaler). I det indendørs setup, kan Viewpia'en også kun modtage de føromtalte 3 kanaler.

Mine spørgsmål er nu:

1. Kan man forvente flere end de 3 kanaler?
2. Hvordan vil man få evt. flere kanaler ind i fjernsynet, hvis en auto-scanning ikke opdager dem?

Det skal nævnes at jeg ikke selv sidder på Bornholm, så har ikke selv de store test-muligheder eller "hands-on-knowledge" med fjernsynet.

Mvh Tommy

Redigeret af tipsen - 26-Maj-2009 kl. 18:36
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 22:16
Er der slet ingen som har nogle bud på om det kan lade sig gøre at finde de ekstra kanaler?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 22:24

Selvfølgelig kan man finde andre kanaler, de kan gøres hvis de er inden for rækkevidde med en svag antenne, eller hvis de er længere væk, ved at bruge en kraftigere antenne. Så det er ganske enkelt. Dog er der grænser for hvor lang signalet har sin rækkevidde.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 13:39
Giver det nogen mening at det ene fjernsyn kan modtage 10-12 kanaler, mens det andet kun kan modtage 3 kanaler når de kobles til samme antenne?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 18:24

Det har jo også noget at gøre med kvaliteten af TVet og Tuneren, er der prøvet med manuel søgning.?

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu